2013-06-24, 00:55
Medlem
Cyborg_ses avatar
Någon vi känner? http://bajstrosa.blogg.se/2013/may/mordet-i-boden.html
Citera
2013-06-24, 00:56
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Då informationen som är ute är så snål blir det lite svårt. Sen är inte jag någon "kriminolog". Men som jag tidigare nämnt är jag förvånad att/om KJ är GM eftersom han och hans gäng ter sig totalt harmlösa och handlingsförlamade. Men då känner jag ingen av de personligen så man vet aldrig. Att de är "rituellt placerade" säger mig även det att det inte är något som hör hemma i deras kretsar. Men då bevisen hopar sig mot KJ börjar det bli svårt att argumetera emot. Men då har jag inte följt tråden eller utredningen speciellt aktivt den senaste tiden.
Det där med rituell placering är inte bekräftat. Ryktet säger så men rykten är ju rykten.

Om du bortser från det ryktet och bara fokuserar på KJ - kan du då tänka dig att han kan ha gått över gränsen?

Att KJ tillsammans med sitt gäng skulle ha begått mordet är det nog inte så många som tror på.
Citera
2013-06-24, 01:01
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det där med rituell placering är inte bekräftat. Ryktet säger så men rykten är ju rykten.

Om du bortser från det ryktet och bara fokuserar på KJ - kan du då tänka dig att han kan ha gått över gränsen?

Att KJ tillsammans med sitt gäng skulle ha begått mordet är det nog inte så många som tror på.

Jag trodde det bekräftats av polis och media? Även om massmedia knappast är en pålitlig källa.

Ja, själva mördandet finner jag väl inte vara så otroligt att denne kan ha begått i en stunds aspergerbärsärkargång. Men styckningen och (eventuellt) den "rituella placeringen" verkar inte passa in på personen i mina ögon. Men men, lätt att få en dålig bild som utomstående betraktare.
Citera
2013-06-24, 01:05
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Jag trodde det bekräftats av polis och media? Även om massmedia knappast är en pålitlig källa.

Ja, själva mördandet finner jag väl inte vara så otroligt att denne kan ha begått i en stunds aspergerbärsärkargång. Men styckningen och (eventuellt) den "rituella placeringen" verkar inte passa in på personen i mina ögon. Men men, lätt att få en dålig bild som utomstående betraktare.
Nja..."källor säger" är väl det närmaste. Men visst kan det stämma. All information finns ju i nuläget inte tillgänglig för oss utomstående.

Om mordet har begåtts i stundens hetta (t.ex ett gräl) så kan kanske själva styckningen vara en så kallad transportstyckning. Det vill säga att styckningen har skett bara för att underlätta transporten. Sådant har skett förr och det är inget särskilt makabert över det, bortsett från själva styckningen då förstås. Jag menar alltså att styckning inte alltid behöver vara gjord för att "njuta" av själva styckningen.

Detta kanske nästan vem som helst skulle kunna klara, om man ändå har klivit över gränsen och mördat?
Citera
2013-06-24, 01:08
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nja..."källor säger" är väl det närmaste. Men visst kan det stämma. All information finns ju i nuläget inte tillgänglig för oss utomstående.

Om mordet har begåtts i stundens hetta (t.ex ett gräl) så kan kanske själva styckningen vara en så kallad transportstyckning. Det vill säga att styckningen har skett bara för att underlätta transporten. Sådant har skett förr och det är inget särskilt makabert över det, bortsett från själva styckningen då förstås. Jag menar alltså att styckning inte alltid behöver vara gjord för att "njuta" av själva styckningen.

Detta kanske nästan vem som helst skulle kunna klara, om man ändå har klivit över gränsen och mördat?

Ah, så var det nog ja.

Jo, det är jag medveten om. Men det krävs en viss sorts karaktär och mental styrke för att överhuvudtaget vara kapabel att stycka en död människa. Vilket är något jag aldrig hade trott KJ besitter.

Tror absolut inte vem som helst hade klarat det. Då "vredesmord" sker i stundens hetta när man i viss mån inte inser sina handlingars konsekvenser under utförandet. Styckning kräver sinnesnärvaro och lugn. 99.9% av alla människor hade i det läget mest troligt inte mentalt klarat av att stycka en människa.
Citera
2013-06-24, 01:14
Medlem
Mouchinos avatar
Nån som vet nåt om detta påstådda uttalande från KJ och om det stämmer eller bara rubbish? Var det en ev jägare som hotat VB?

2013-06-17, 22:51 #29382
ReedMe
Medlem
Reg: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Det har jag också hört, men inte något om att det skulle vara någon med jägarkunskaper.
Däremot så tror jag inte så mycket på en till som är inblandad.

En gissning skulle kunna vara att polisen söker efter en man med jägarkunskaper därför att KJ, under ett förhör, sagt nåt i stil med "VB kände sig hotad av en man som sysslade med jakt, men hon nämnde aldrig hans namn". Då måste polisen följa upp det där. Men, som sagt, det är en ren gissning från min sida.
Citera
2013-06-24, 01:20
Medlem
Citat:
Ah, så var det nog ja.

Jo, det är jag medveten om. Men det krävs en viss sorts karaktär och mental styrke för att överhuvudtaget vara kapabel att stycka en död människa. Vilket är något jag aldrig hade trott KJ besitter.

Tror absolut inte vem som helst hade klarat det. Då "vredesmord" sker i stundens hetta när man i viss mån inte inser sina handlingars konsekvenser under utförandet. Styckning kräver sinnesnärvaro och lugn. 99.9% av alla människor hade i det läget mest troligt inte mentalt klarat av att stycka en människa.
om det nu verkligen finns rituella inslag, kan jag tänka mig du besitter en del unik insikt om folk i boden som SKULLE kunna vara intressanta för Polisen? pga det du publicerat på nätet och att folk, må så vara, missförstått innehållet och tagit kontakt med dig.
Citera
2013-06-24, 01:20
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ah, så var det nog ja.

Nej, alla kanske inte skulle klara det men om desperationen infinner sig kanske ändå?

Vi har ju exemplet med den mördade Eva Magnusson, som alltså blev styckad. Misstänkte GM tog livet av sig i häktet innan det hann gå till rättegång, men vi får nog anta att han var den skyldige. Han jobbade på universitet. Var inte känd som våldsam eller udda på något sätt. Troligen rörde det sig om någon form av relationskäbbel.

https://www.flashback.org/t1408276
Citera
2013-06-24, 01:22
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ah, så var det nog ja.

Efter att ha tittat på din sida gissar jag att du har kännedom via dina "bekanta" om anledningar till varför man vill stycka en människa. Om du var tvungen att gissa, vad tror du?
Citera
2013-06-24, 01:28
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
om det nu verkligen finns rituella inslag, kan jag tänka mig du besitter en del unik insikt om folk i boden som SKULLE kunna vara intressanta för Polisen? pga det du publicerat på nätet och att folk, må så vara, missförstått innehållet och tagit kontakt med dig.

Jag känner inte till någon i Boden som delar mina "spirituella" intressen. Således besitter jag ingen information den vägen. Däremot skulle jag vilja veta exakt hur det var placerat osv och bedöma om det verkligen handlar om något slags ritualmord begått av en "seriös satanist".
Citera
2013-06-24, 01:32
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Efter att ha tittat på din sida gissar jag att du har kännedom via dina "bekanta" om anledningar till varför man vill stycka en människa. Om du var tvungen att gissa, vad tror du?

Lättare att flytta kroppen. Rituell kannibalism, använda kroppsdelar rituellt osv. Men de 2 sista alternativen är inte så troliga då det är så sällsynt så det finns inte.
Citera
2013-06-24, 01:32
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ah, så var det nog ja.

Så du drar alla aspergare över en kam och säger att den resterande 0.01 som mentalt kan stycka en människa är just aspergare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in