Citat:
Ursprungligen postat av
Pentagrammaton
Jag trodde det bekräftats av polis och media? Även om massmedia knappast är en pålitlig källa.
Ja, själva mördandet finner jag väl inte vara så otroligt att denne kan ha begått i en stunds aspergerbärsärkargång. Men styckningen och (eventuellt) den "rituella placeringen" verkar inte passa in på personen i mina ögon. Men men, lätt att få en dålig bild som utomstående betraktare.
Nja..."källor säger" är väl det närmaste. Men visst kan det stämma. All information finns ju i nuläget inte tillgänglig för oss utomstående.
Om mordet har begåtts i stundens hetta (t.ex ett gräl) så kan kanske själva styckningen vara en så kallad transportstyckning. Det vill säga att styckningen har skett bara för att underlätta transporten. Sådant har skett förr och det är inget särskilt makabert över det, bortsett från själva styckningen då förstås. Jag menar alltså att styckning inte alltid behöver vara gjord för att "njuta" av själva styckningen.
Detta kanske nästan vem som helst skulle kunna klara, om man ändå har klivit över gränsen och mördat?