2013-06-09, 22:59
Medlem
Om det nu skulle finnas ytterligare en GM. Så borde ett gripande utförts för länge sedan, enligt min åsikt. Eftersom det är väldigt svårt att dölja samtal/sms/chatt/annan kommunikation som genomförts via en mobil/dator.

Det är ju säkerligen inga blåbär som har analyserats KJ:s dator/mobil.

Bilen är förmodligen lånad av en kompis/släkting som håller tyst helt enkelt.
Citera
2013-06-09, 23:00
Medlem
ME077s avatar
Kort fråga. Kan det finnas anledning för polisen att medvetet lämna fel info till media gällande dödsorsak? (Ponera att dödsorsaken var knäckt nacke.)
Citera
2013-06-09, 23:02
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Känner vi till vilka som ingår i MPS kärntrupp i Boden, de som gjorde fyndet i gula huset? Kanske någon av dem känner KJ, det kan ju faktiskt ha en viss betydelse för vad som skett tycker jag.

Jag håller med dig.
Enligt PM-rykten verkar det ju som att det inte var en slump att dessa personer åkte dit och gjorde fyndet. Jag undrar vem det var som tipsade dem, var det någon som var med när fyndet gjordes? Det har funnits personer (främst en) i tråden som har visat stort intresse för bra "gömställen" och velat ha information om det.
Citera
2013-06-09, 23:02
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Kort fråga. Kan det finnas anledning för polisen att medvetet lämna fel info till media gällande dödsorsak? (Ponera att dödsorsaken var knäckt nacke.)

Att dödsorsak har ändrats har väl hänt, alla kan göra felbedömmningar.
Citera
2013-06-09, 23:04
Moderator
OYs avatar
Citat:

Är det inte så att åklagaren endast har sagt att de fått en preliminär dödsorsak från SKL, det öppnar i så fall dörren för det du säger, och det utan att åklagaren har ljugit?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men det såg inte stigrolf?

Inte så lätt att se på håll. Dessutom skymmer ju Caddyn en del. Kanske flyttades stigrolfs uppmärksamhet till polisens civilbilar när KJ svängde in bakom denna skåpbil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
min äldsta och närmaste väns mamma som jag känt i 16 år, och jag känner mamman väldigt bra också. vi bodde på samma gata som små och jag var där i princip varje dag, så det är en källa jag verkligen litar på.

dessutom är inte det en kvinna som skulle hitta på en sådan sak

Men var det inte en kvinna med hund som intervjuades i tidningen som sa att hon gått förbi varje dag men aldrig märkt något?
Citera
2013-06-09, 23:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Hittade en länk du kan kolla. De hyrbilsfirmor som finns i Boden

http://www.bilhyrning.se/biluthyrning-norrbotten/hyrbil-boden/
Europcar har två utlämningsställen i Luleå, och de har Golf Caddy.
Citera
2013-06-09, 23:05
Medlem
Citat:

Om huvudet var skilt från torso kan man då se om dödsorsaken var bruten nacke? Någon?
Citera
2013-06-09, 23:08
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Om huvudet var skilt från torso kan man då se om dödsorsaken var bruten nacke? Någon?

Vet ej. Men visst är det bekräftat att huvudet var avskiljt?
Citera
2013-06-09, 23:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Europcar har två utlämningsställen i Luleå, och de har Golf Caddy.

Och Mabi har både Caddy och Nissan KingCab
Citera
2013-06-09, 23:11
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Jag med.

Jag tror att det kan vara en hyrbil. Det skulle vara intressant att veta vilka hyrbilsfirmor i Boden som hyr ut Nissan och om deras nyckelknippor isf är röda och vita?

http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/49/4984679526.jpg

http://www.arctic-car-rent.se/prislista.htm
http://www.mabi.se/vehicleSearch.do#
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in