Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig 1.1
Själv är jag nog mer benägen att inte kämpa alls om det framstår som meningslöst.
Så är det kanske för vissa, för min del så kan jag inte låta bli att kämpa oavsett oddsen och jag tror inte att det ligger i den mänskliga naturen att göra så. På samma sätt som vi fortsätter att kämpa för våra liv även under de mest desperata omständigheter så måste vi fortsätta att kämpa nu. En drunknade man slutar inte kämpa för att få luft trots att omständigheterna kan tyckas desperata, ej heller slutar en förälder att slåss för att skydda sina barn även om sannolikheten att lyckas kan vara obefintlig.
Det är möjligt att vi förlorar striden, men vi kommer aldrig att ha någon chans att vinna såvida vi inte kämpar och det kan vi inte göra såvida vi inte är beredda att göra uppoffringar. Det är inte enkelt att kämpa, att vara en dissident, men det är vad som krävs om våra barn ska ha en chans att leva och jag anser att man har en moralisk plikt att inte stå utanför striden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig 1.1
Antagligen inget hopp om en slutseger av den sort du vill ha men jag ser inget direkt hopp om att SvP skall lyckas heller.
Det är ju i så fall tråkigt, hopp är något av det viktigaste som krävs som vi ska kunna segra. Jag delar dock inte din bedömning utan anser att det finns en möjlighet lyckas, sen hur stor den är kan man alltid diskutera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig 1.1
Såfort konkretisering efterlyses får man vilt skilda besked. Punktprogrammet kan tolkas precis hur som helst så det är knappt värt elektronerna det laddas upp med. Ganska långt från det tydliga och rakryggade alternativ en del skribenter här i tråden framställer partiet som.
Partiet är säkert inte perfekt men det finns det inga partier som är. Faktum återstår att det är det bästa alternativ som vi har idag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig 1.1
Varför mörkar partiet en sådan central del av politiken? Om de inte vågar stå för den kan de knappast organisera folk runt frågan. Snarare luktar det förberedelse till SD-mjuknande.
Man behöver väl inte skrika ut det i alla sammanhang för att vara medveten om det? Om det stämmer att de är rädda för att ta upp judefrågan så kan jag dock hålla med om att det vore oroväckande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig 1.1
Det står inget där annat än en ren spekulation från artikelförfattaren. Det finns inga belägg alls för att partiledningen, och i förlängningen SD, samarbetar med Expo. Occam's razor talar snarast emot.
Att det måste finnas ett visst mått av spekulation i sådana här frågor är ofrånkomligt, jag håller dock inte med din bedömning om Ockhams rakkniv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig 1.1
Friskt och friskt. Partiet, som har den kända strategin att hålla rent mot extremister, tillåter en före detta organiserad nazist att vara aktiv i en ledande position. Den före detta nazisten får då räkna med att toleransen och granskningen då blir striktare. Ernst Junger var endast en liten del av väldigt många punkter. Han hade blivit utesluten i vilket fall som helst, som det verkar.
Och du duckar återigen för det faktum att Ernst Junger fanns med på listan över saker som ansågs olämpliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig 1.1
Att verka för minskad asylinvandring är att dra åt rätt håll.
Ett steg framåt och två steg bakåt om det kombineras med övriga delar av SDs politik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig 1.1
Det återstår att se, idag finns inget alternativ som spelar någon roll. SvP är ett mikroparti med okänd politik och mycket liten statistisk chans till framgång. SD, är det minst onda, eller det bästa tillgängliga om man så föredrar.
Även SD var ett litet mikroparti en gång och de blev inte stora på grund av att folk inte vågade rösta på dem. Att säga att SD är det minst onda är ungefär som att välja mellan två dödliga gift varav det ena är lite mindre smärtsamt än det andra. Jag anser att vi inte ska hälla i oss gift överhuvudtaget medan du anser att vi måste välja de ena för att det är mindre skadligt än det andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig 1.1
Som sagt, det överdrivs en hel del om SD när SvP:are uttalar sig. Lite som om en SD:are skulle påstå att SVP:s våta dröm är att gasa judiska barn. Saklighet vinner dock i längden.
Visst men det är inte mycket till överdrift och det är i praktiken vad SDs politik kommer att leda till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig 1.1
Därför att problemet redan är sjusiffrigt och i snabbt ökande medan det tar årtionden att bygga partier och förändra politik i Sverige.
Detta har vi redan diskuterat och det beror helt på omständigheterna hur snabbt det går. Det finns hur som helst inget att vinna på att arbeta för ett parti som inte har de nödvändiga lösningarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig 1.1
Därför att trots raskravaller (och en miljon andra "väckelsefakta" som gör att ingen kan ha underlåtit att ta ställning om så bara privat) så kan endast som bäst var tionde väljare tänka sig att rösta på en invandringspolitik som är fullständigt mellanmjölk i många västländer (SD); och detta även när alla partier i övrigt har snarlik politik i alla andra större frågor.
Därför att eftersom sakernas tillstånd endast förvärras gradvis så kommer förfallet att fortsätta enligt den kokade grodans princip.
Det skulle inte vara ett problem att väcka människor om vi hade bättre informationsmedium och om det fanns ett äkta Sverigevänligt parti i riksdagen som kunde göra det legitimt att försvara svenskarnas intressen och samla folket. Problemet är inte att folket inte kan engagera sig, problemet är att vi inte kan nå ut till dem. SD har gjort en viss invandringskritik legitim, men det har också slutat där. SvP i riksdagen skulle kunna göra så ofantligt mycket mer än SD på det här området och i kombination med ökade satsningar på att få ut informationen samt samhällets alltmer uppenbara ekonomiska och sociala förfall så finns det en god chans att lyckas bilda en effektiv opposition som kan verka för våra intressen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig 1.1
Jag vågar inte hoppas på några under och svenskarna är inte ens nästan enade, om man nu inte menar endade i uppfattningen att jobbskatteavdrag och a-kassenivåer är viktigare än att ta vara på nationalstaten Sverige. I den uppfattningen var nästan 19 av 20 enade i förra valet.
Nej men vi kanske kan komma dit men det kräver också att man mer effektivt kan nå ut till folk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Motvillig 1.1
Förutom att jag inte köper judekonspirationen så tror jag mer på det sistnämnda, om jag är ärlig mot mig själv när jag ser på omständigheterna. Faktum är att dödsprocessen redan kommit långt. För någon som likt mig är lite äldre känns Sverige redan förlorat och jag undrar om de som tror det kan räddas bara saknar perspektiv på hur långt det redan gått jämfört med hur det var.
Personligen så anser jag att vetskapen om att det utvalda folket har en vanskapt hand med i spelet är grundläggande för att man ska kunna ändra på den nuvarande samhällsordningen, men oavsett hur det är med den saken så är det förmodligen helt riktigt att det gamla Sverige inte kommer att komma tillbaka även i den bästa av världar. Även i det bästa av scenarier så anser jag det sannolikt att vi går mot inbördeskrig och etniska rensningar vilket kommer att innebära att många av oss kommer att dö och att den trygga värld som vi eller våra föräldrar växte upp i kommer att vara borta för alltid. Det innebär dock inte att vi inte kan få ett etniskt homogent Sverige igen, det kan vi, men det västerländska samhälle som finns idag kommer att dö oavsett vad som händer, det
måste dö om det ska kunna komma något nytt. Det nuvarande systemet är sjukt och gå inte att räddas, det bör inte heller räddas då det faktiskt är skadligt för oss.
Det bästa vi kan sträva efter är att hoppas på att det som springer upp efteråt är något nytt och hoppingivande som är skapat av oss, inte något rasblandat kalifat där lattefärgade bastarder kravlar runt bland rasmassorna av det som en gång var den största civilisationen som världen skådat.