2013-06-24, 00:19
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
ANG "schlangekraft"

Eftersom "schlangekraft" nu har postat på sin blogg att vi omtalar honnom här i tråden, vil jag nu berätta att "schlangekraft" aka flashback medlem "PentaXXXXXXXXX" har varit ganska aktiv här i VB tråden.

Jag har sparat alla "PentaXXXXXXXXX"'s posts från denna tråden samt andra interessanta posts på andra trådar ochså.

http://schlangekraft.tumblr.com/

It has come to my attention that my Tumblr has been the topic of discussion on the Swedish forum Flashback because of my pictures of the crime scene. Please stop posting my images and links to my page there and kindly fuck off and die in fire.
19 MINUTES AGO ON JUNE 23, 2013 AT 05:14PM2 NOTES
latemb likes this
nblausaure likes this
schlangekraft posted this

Bryter det inte mot reglerna att hänga ut medlemmar på detta sätt? Men ja, det är min Tumblr. För det första har tråden helt misstolkat allt som publicerats där. För det andra är jag inte en fanatisk satanisk ledare i soft airkretsar (wtf?! Skulle vara intressant att se hur ni kom till den slutsatsen). Sen har jag, som bör vara uppenbart för alla tänkande människor, inga som helst kopplingar till GM eller brottet utöver att vi bor i samma stad. Punkt slut.
Citera
2013-06-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Välkommen.

Det finns, i Aktuella Brott och Kriminalfall (ABoK), en klistrad tråd med en del vanliga förkortningar.

Här finns några namnförkortningar, men där ingår inte alla.

JF är nog J*akim F*rsell (o, o).

Tack
Har koll på vilka bodensarna är, just därför jag ville veta vad som sas om dom här i en slutsats.

Skulle även vilja veta vem denna sjuka sclange satanist är, störd hemsida hen har iaf.. Måste ju ha allvarliga problem med huvudkontoret sitt..
Citera
2013-06-24, 00:24
Medlem
jukeboxflowerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Frågan är om mordplats och styckplats är identiska. Jag tror på 3 olika platser mordplats, styckplats och fyndplats. Bilen har används för att först transportera kroppen och sedan kroppsdelarna.

Ingen som vet/misstänker hur själva mordet gick till, det är väldigt tyst från polisen.

Tyvärr så saknar vi alla (förutom polisen eller anhöriga till vittnen) 1:a handsuppgifter + att det finns en rejäl portion naturligt brus i informationen och ren desinformation på webben. Det är ganska avgörande hur mycket kroppsvävnad alt. blodmängd som egentligen påträffats på de två kända fyndplatserna. Mängden blod är mest på mordplatsen, då hjärtat trycker ut den mesta blodmängden. En kropp som varit död, en mindre stund, blöder nästan ingenting. Än mindre om det gått någon dag eller att kroppen varit fryst. En ofryst kropp kan sannolikt börja läcka andra sorters vätskor som också lämnar spår på en potentiell styckplats.

Jag tror också på 3 olika platser för mord-, styck- och fyndplats. 1 - 3 dygn mellan mord och styckning. Kanske t o m 3 - 7 (kanske mer) dygn innan utplacering på fyndplatserna. Har kroppen varit fryst så går detta att fastställa, genom att en viss karakteristisk cellförstörelse sker vid infrysning. Det borde rättsläkaren kunna fastställa.

Gällande mordplats så tycker jag att man övergripande kan se två olika grundläggande typer: Impulsivt och m e m oplanerat i samband med ex. ett raseriutbrott. Eller så planerat och strukturerat.

Ett impulsivt scenario har skett där GM konfronterat VB. Ex. efter en vägkant, vägavstickare med sämre insyn i samband med VB:s joggingtur eller i en bostad. Ett planerat mord har sannolikt inte skett i bostaden, p.g.a. kontamineringsrisken (så tillvida inte naturlig kontaminering av GM återfinns på mordplatsen).

Med ytterligare kunskap om effekterna av gärningen, så väljer GM inte heller någon lokal eller fast konstruktion som mordplats. Fasta material som trä och även betong som ex. i en betongbunker aboserberar upp blod och i viss mån även vävnad. GM utför i så fall mordet i det fria. Men i så fall naturligt på en plats som är helt trygg ur störningssynpunkt. Naturliga processer i naturen, vattendrag, djur städar upp brottsplatsen effektivt, men då måste den få vara oupptäckt tillräckligt länge. GM måste dessutom ha fått VB till mordplatsen, frivilligt eller medvetslös. Lyckas GM med detta så blir mordplatsen svår kanske t o m omöjlig att finna.

Är gärningen impulsiv så är brottsplatsen antagligen mindre gömd, alt. utefter en väg, vägavstickare eller dyl. eller i någon bostad/fastighet som varit känd av både GM och VB. I alla lägen så drabbas GM här av mycket mer problem än i det strukturerade planerade fallet. Hur rengöra brottsplatsen? Hur frakta undan kroppen obemärkt? Om mordet skedde i efter en väg eller i en skogskant, så uppstår även här en situation hur man snabbt skall få undan kroppen från en mindre skyddad placering. Har gärningen skett i en bostad eller annan fastighet så finns naturligt blodspår där som blir svåra att ta bort. Alla följdåtgärder i skapar i sin tur ytterligare besvärande fakta i fall de når vittnen. Ex. inköp av rengöringsmedel, körsträckor med bilen, presenning, plastpåsar etc. Har gärningen skett impulsivt utomhus vid ex. en vägkant så finns också spår, de kan naturligt döljas av naturen och försvinner också efterhand som dagarna går. Denna mordplats blir svårare att finna och har nödvändigtvis inte heller någon direkt koppling till GM.
Senast redigerad av jukeboxflowers 2013-06-24 kl. 00:37.
Citera
2013-06-24, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
min fetning
alltså,. dom behöver såååå lite för at tkunna göra tester.. läste något om det..
behövdes typ en miljondels av ett gram, men det tar tid att göra testerna

Ja, men det är ju skillnad i bevisvärde på en droppe i bilens framsäte och 1 liter i bagaget. Om vi säger så.

Väldigt små blodspår finns det ju teoretiska förklaringar som inte styrker mord.
Litervis är ju svårare att snacka bort...
Citera
2013-06-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Sorry, det har blivit många nya namn och vinklar på sistone, har inte följt med tillräckligt noga. Kan någon göra en lista på namn, "intressen" och om personen kan vara relevant som medhjälpare eller inte.

Ingen fara, jag misstänkte att du mixat ihop namn bara. Lätt hänt i denna massiva tråd!
Det finns ju till viss del en sammanfattning på första sidan om personer, kanske tillkommer mer.
Citera
2013-06-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jukeboxflowers

Ett impulsivt scenario har skett där GM konfronterat VB. Ex. efter en vägkant, vägavstickare med sämre insyn i samband med VB:s joggingtur eller i en bostad. Ett planerat mord har sannolikt inte skett i bostaden, p.g.a. kontamineringsrisken (så tillvida inte naturlig kontaminering av GM återfinns på mordplatsen).

Är gärningen impulsiv så är brottsplatsen antagligen mindre gömd, alt. utefter en väg, vägavstickare eller dyl. eller i någon bostad/fastighet som varit känd av både GM och V? Denna mordplats blir svårare att finna och har nödvändigtvis inte heller någon direkt koppling till GM.
Det var ju ngn här på tråden som uppgav att de sett flera korpar vid en vägren ungefär samtidigt som VB hittades. Kan det vara ngt?
Citera
2013-06-24, 00:39
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Bryter det inte mot reglerna att hänga ut medlemmar på detta sätt? Men ja, det är min Tumblr. För det första har tråden helt misstolkat allt som publicerats där. För det andra är jag inte en fanatisk satanisk ledare i soft airkretsar (wtf?! Skulle vara intressant att se hur ni kom till den slutsatsen). Sen har jag, som bör vara uppenbart för alla tänkande människor, inga som helst kopplingar till GM eller brottet utöver att vi bor i samma stad. Punkt slut.

Jag har aldrig nämt något om at du är kopplad till någen soft airkretsar, vet inte var du får set ifrån.
Citera
2013-06-24, 00:39
Medlem
Chirpas avatar
En tanke slog mig såhär innan läggdags efter att ha läst Jukebox många välformulerade inlägg.

Vad vi vet så saknas ju fortfarande V´s tillhörigheter och eventuellt också några kroppsdelar.
Eftersom kroppen hittades på ett väldigt uppenbart dåligt ställe för att gömma lik (en byggnad kommer ju någon ägare för eller senare gå in i) så kan det ju vara så att GM (eller medhjälpare) ville att kroppen hittades.
Detta utesluter ju inte att mördaren behöll det övriga som saknas, gömde det för att senare kunna "njuta" av det.
Så är det inte en rimligare tanke att Gm har gömt det som saknas snarare än att han har gjort sig av med det?

Jukebox inlägg om punkt 49 är ju då extremt intressant. Gömstället bör ju ligga i närheten av GM´s bostad, på en välkänd plats, men ändå sällsynt svårhittad för andra än GM.
Jag tror hoppet lever om att faktiskt hitta hennes sista tillhörigheter - med bindande bevis på GM.
Citera
2013-06-24, 00:43
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Jag har aldrig nämt något om at du är kopplad till någen soft airkretsar, vet inte var du får set ifrån.

Var inte riktat mot dig personligen utan tråden som helhet. Det har antytts annorstädes.
Citera
2013-06-24, 00:47
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Var inte riktat mot dig personligen utan tråden som helhet. Det har antytts annorstädes.

OK
jag tycker att det vore interessant att höra vad din teori är angående GM profil.
Citera
2013-06-24, 00:50
Moderator
OYs avatar
Enligt ett PM jag fått för ett tag sedan, intressant om det stämmer.

Dagen hon försvann ringde KJ och ville prata allvar med VB och försöka starta om på ny kula efter 3 år. Morsan hade då sagt att hon inte skulle följa med , men hon sa att det inte var någon fara...

Som vanligt, ta det för vad det är, obekräftad uppgift.
Citera
2013-06-24, 00:51
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
OK
jag tycker att det vore interessant att höra vad din teori är angående GM profil.

Då informationen som är ute är så snål blir det lite svårt. Sen är inte jag någon "kriminolog". Men som jag tidigare nämnt är jag förvånad att/om KJ är GM eftersom han och hans gäng ter sig totalt harmlösa och handlingsförlamade. Men då känner jag ingen av de personligen så man vet aldrig. Att de är "rituellt placerade" säger mig även det att det inte är något som hör hemma i deras kretsar. Men då bevisen hopar sig mot KJ börjar det bli svårt att argumetera emot. Men då har jag inte följt tråden eller utredningen speciellt aktivt den senaste tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in