Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Det vi vet från den 29 juli 1965.
1. Kjell-Åke lämnade föräldrarnas lägenhet på morgonen/förmiddagen.
2. Det rådde ett mycket dåligt väder. Rikligt med regn samt blåste ordentligt.
3. Grodmansrånet genomfördes samt en av rånarna blev gripen.
4. En person satt och väntade på Kjell-Åke i lägenheten i Brämaregården under eftermiddagen/kvällen. Efter att ha väntat under flera timmar gick h*n hem till sig.
Vi vet också att Kjell-Åke en eller två dagar innan den 29 juli hade ont om pengar.
Hade jag varit i Kjell-Åkes ålder kunde allt det stämma in på mig också!
1. Jag har lämnat mina föräldrars lägenhet många mornar (ganska naturligt, för de flesta)
2. Många gånger har det varit dåligt väder!
3. Att Grodmansrånet ägde rum har inte med saken att göra... Upp till bevis, sammanträffande!
4. Det har suttit en han/hon och väntat på mig också i flera timmar
5. Jag
vet att med jämna mellanrum i den åldern hade jag ont om pengar, liksom de flesta andra.
OK, vilket i det du räknar är av betydande för försvinnandet? Som du ser kvalar jag, liksom de flesta andra också in på de punkterna. Grodmansrånet har varit känt sedan 1965, så det är inget nytt.
Edit: Sedan är det ganska naturligt att den som väntade på Kjell-Åke gick hem till sig efter att ha väntat i flera timmar. Annars hade ju vederbörande blivit bosatt där
Sedan gör du som du brukar, du skriver inte vem som väntade, vet du inte det, eller? Det är just det som är irriterande att du insinuerar att det vore ngn speciell. Så till den milda grad att du inte ens kan skriva ut om det var en tjej eller kille. Det är inga statshemligheter du lämnar ut om du skriver vem som väntade på Kjell-Åke! Eftersom människan gick hem till sig var det väl en kompis till Kjell-Åke, i synnerhet som föräldrarna inte tillkallade polisen...