2013-06-24, 00:16
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag har varit väldigt tydlig med vad som kan styrkas och inte, och om nu inte Skara har varit det, så får han svara för sig.

Gissa?

Jag har aldrig dolt att de tre intressantaste källorna är helt anonyma för oss. Dessa kan alltså inte "lämnas ut".

Faktum kvarstår - det finns gammal dokumentation över en hel del vittnen som säger sig ha sett killarna efter den 29 juli 1965, vilket gör att olycksteorin inte känns det minsta säker.
Sorry.

De tre intressantaste källorna är helt anonyma läser jag rätt? Hur f-n kollar ni dem? Ja, jag ska säga till din förtjänst att du har varit tydlig (i alla fall på slutet) med vad som inte kan styrkas.
Vill du vara vänlig och skriva ner vad som kan styrkas och hur det kan styrkasvore jag tacksam?

Och hoppa över bilens registreringsnr och färg, inte intressant, inte heller vilken byggnad som låg där eller där 1965, det är inte heller intressant. Berätta vad som kan styrkas om de tre!

Edit: då menar jag inte utseende eller födelsedata eller vad de arbetade med eller hur mycket de tjänade, det är inte intressant i dagsläget.
Senast redigerad av why123 2013-06-24 kl. 00:19. Anledning: ...
Citera
2013-06-24, 00:23
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Vill du vara vänlig och skriva ner vad som kan styrkas och hur det kan styrkasvore jag tacksam?
Jag har varit extremt tydlig med att jag INTE vet vad som hände killarna den 29 juli och varför de försvann.

https://www.flashback.org/sp30894559
Senast redigerad av FritzDaCat 2013-06-24 kl. 00:44.
Citera
2013-06-24, 00:24
Medlem
why123s avatar
Citat:
Lite väl många personer säger sig ha sett Kjell-Åke långt efter datumet för trions försvinnande, för att olycksteorin ska kunna kännas sannolik.

När det gäller informationen från "undre världen", har det hittills dessvärre inte kunnat gå att verifiera den, men jag lovar att återkomma om så sker.

Vilken "undre värld" hur vet ni vem som ingår i undre världen, namn? Det var ju ungdomar från Sandplan, det var inga förhärdade brottslingar med belastningsregister som var meterlånga. Vet ni vilka brott dessa tre var dömda för tidigare? Det är ju sådant som är intressant!
Citera
2013-06-24, 00:26
Medlem
why123s avatar
Citat:
Jag har varit extremt tydlig med att jag INTE vet vad som hände killarna den 29 juli och varför de försvann.

Vi vet med andra ord inte ett dugg mer än när tråden skapades förutom Göteborgsgeografin och löneläget 1965
Citera
2013-06-24, 00:31
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Vi vet med andra ord inte ett dugg mer än när tråden skapades förutom Göteborgsgeografin och löneläget 1965
Varför killarna försvann och hur, vet i alla fall inte jag.
Citera
2013-06-24, 00:36
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Vilken "undre värld" hur vet ni vem som ingår i undre världen, namn?
Den påstådda undre världen då.
Citat:
Vet ni vilka brott dessa tre var dömda för tidigare?
KÅ ingenting, de andra hade bara gjort lite småbus som minderåriga och dessa handlingar är knepiga att få tillgång till.
Citera
2013-06-24, 00:37
Medlem
why123s avatar
Citat:
Varför killarna försvann och hur, vet i alla fall inte jag.

Tack, det var ärligt!
Citera
2013-06-24, 02:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tidningsartikel.

Citat:
Ursprungligen postat av frlliois
Jag är väl den enda här i tråden som har läst polisutredningen beträffande "Hymme" utöver Skaraborg och jag finner det du skriver här ovan väldigt konstigt. Visst kan jag inte säga något om huruvida Skaraborg har påverkats av dessa (falska?) uppgifter eller inte, men det finns tveklöst stöd i utredningen för att
a) Hymme inte var som de flesta andra i sin ålder, och att han kan ha haft psykiska problem
b) relationen till mamman var stark.

Givetvis ska man inte ta allt för sanning men vad tror du dig ha vunnit genom att vilseleda?

Min uppfattning påverkades verkligen inte något av min kontakt med den här personen. Tyckte mera att den var intressant. Det är helt riktigt att vi hade kontakt under ett tag via PM.

Min uppfattning ang. Hymme hade jag ganska klar för mig när jag väl hade läst polisutredningen samt tagit del av en viss tidningsartikel.

Ang. denna mycket intressanta tidningsartikel kommer jag att skicka dig ett PM om.
Senast redigerad av Skaraborg2 2013-06-24 kl. 02:58.
Citera
2013-06-24, 06:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Detta vet vi.

Det vi vet från den 29 juli 1965.

1. Kjell-Åke lämnade föräldrarnas lägenhet på morgonen/förmiddagen.

2. Det rådde ett mycket dåligt väder. Rikligt med regn samt blåste ordentligt.

3. Grodmansrånet genomfördes samt en av rånarna blev gripen.

4. En person satt och väntade på Kjell-Åke i lägenheten i Brämaregården under eftermiddagen/kvällen. Efter att ha väntat under flera timmar gick h*n hem till sig.

Vi vet också att Kjell-Åke en eller två dagar innan den 29 juli hade ont om pengar.
Senast redigerad av Skaraborg2 2013-06-24 kl. 06:29.
Citera
2013-06-24, 11:46
Medlem
Mr.bonzos avatar
Finns det någon sammanfattad lista med fakta och sådant som det sägs att "vi vet"?
Citera
2013-06-24, 15:06
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det vi vet från den 29 juli 1965.

1. Kjell-Åke lämnade föräldrarnas lägenhet på morgonen/förmiddagen.

2. Det rådde ett mycket dåligt väder. Rikligt med regn samt blåste ordentligt.

3. Grodmansrånet genomfördes samt en av rånarna blev gripen.

4. En person satt och väntade på Kjell-Åke i lägenheten i Brämaregården under eftermiddagen/kvällen. Efter att ha väntat under flera timmar gick h*n hem till sig.

Vi vet också att Kjell-Åke en eller två dagar innan den 29 juli hade ont om pengar.

Hade jag varit i Kjell-Åkes ålder kunde allt det stämma in på mig också!

1. Jag har lämnat mina föräldrars lägenhet många mornar (ganska naturligt, för de flesta)

2. Många gånger har det varit dåligt väder!

3. Att Grodmansrånet ägde rum har inte med saken att göra... Upp till bevis, sammanträffande!

4. Det har suttit en han/hon och väntat på mig också i flera timmar

5. Jag vet att med jämna mellanrum i den åldern hade jag ont om pengar, liksom de flesta andra.

OK, vilket i det du räknar är av betydande för försvinnandet? Som du ser kvalar jag, liksom de flesta andra också in på de punkterna. Grodmansrånet har varit känt sedan 1965, så det är inget nytt.

Edit: Sedan är det ganska naturligt att den som väntade på Kjell-Åke gick hem till sig efter att ha väntat i flera timmar. Annars hade ju vederbörande blivit bosatt där

Sedan gör du som du brukar, du skriver inte vem som väntade, vet du inte det, eller? Det är just det som är irriterande att du insinuerar att det vore ngn speciell. Så till den milda grad att du inte ens kan skriva ut om det var en tjej eller kille. Det är inga statshemligheter du lämnar ut om du skriver vem som väntade på Kjell-Åke! Eftersom människan gick hem till sig var det väl en kompis till Kjell-Åke, i synnerhet som föräldrarna inte tillkallade polisen...
Senast redigerad av why123 2013-06-24 kl. 15:24. Anledning: ...
Citera
2013-06-24, 17:00
Medlem
Ordo-equesters avatar
Citat:
Min uppfattning påverkades verkligen inte något av min kontakt med den här personen. Tyckte mera att den var intressant. Det är helt riktigt att vi hade kontakt under ett tag via PM.

Min uppfattning ang. Hymme hade jag ganska klar för mig när jag väl hade läst polisutredningen samt tagit del av en viss tidningsartikel.
OK, du skrev i tråden:
Citat:
Hûbner "Hymme" Lundquist som person.

"Hymme" hade varit elev på Beskowska skolan i Stockholm.

Han hade som person varit mycket snarstucken och manipulativ. Framför allt gentemot sin mor. Hon i sin tur hade varit överbeskyddande.

Under det sista året innan han försvann hade han blivit alltmera inåtvänd. Denna inåtvändhet gick så långt att åtminstone en kamrat hade slutat att umgås med honom. Det hade varit svårt att få kontakt med honom.

"Hymme" led definitivt av psykisk ohälsa vid sitt försvinnande.

Jag har uppgett i PM till dig:
Citat:
Hübner verkar ha varit en mycket splittrad person som enligt min sambos släkting visade upp en del mycket oroande sidor, han skall ha varit mycket duktig på att manipulera folk omkring sig, inte minst sin mor för att få sin vilja fram. Han stal med lätthet och var bland annat förbjuden att besöka min sambos släkting i hans hem då ett antal vinflaskor försvunnit i samband med Hübners besök där.

Han ville inte måla och det sista året innan hans försvinnande blev han mer och mer inbunden, så till den grad att min sambos släkting inte ville umgås med honom. Plötsliga raseriutbrott och så vidare.

Hymme beskrevs såsom blandmissbrukare som medicinerade sig själv med alkohol och tabletter.

Han kunde vara mycket snarstucken och som exempel nämndes ett exempel då min sambos släkting var på besök hemma hos familjen Lundquist och de två ville bege sig till Gröna Lund för att roa sig. Mamma Ebba som var mycket överbeskyddande ville inte släppa iväg sin son och Hymme drabbades då av ett raserianfall och kastade en glasvas genom en fönsterruta, han fick då sin vilja igenom.

En stor mängd liknande storys sitter han inne på, dessa är dock inte speciellt relevanta i fallet men sinnesbilden av en något "trasig" person träder fram.

Min "källa" tror dock inte att Hymme skulle bruka våld mot en annan människa.

Ringde ett samtal, enligt min sambos släkting studerade Hymme på Beskowska skolan.

Om du inte tagit intryck av mig måste jag säga att jag besitter en oerhörd intuition gällande Hymme då så mycket av det fakta jag drog fram ur röven visade sig stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in