2013-06-22, 22:04
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
smidigast|44011239]Så du tror på att man som förälder på ett tidigt stadium ska bestämma barnets yrkesval? Eller tror du att det kan vara klokt att istället förse barnet med bra förutsättningar och ett öppet sinne? Tycker du att barn som inte väljer föräldrarnas väg mot rätt yrke är äckliga?

Nej, en förälder ska inte bestämma yrkesval åt sina barn och en förälder kan inte det heller. Barnet väljer sin egen väg. Nej jag tycker inte att barn som väljer en annan väg än föräldrarnas är äckliga.

Du förstår inte texter och det är inte mitt problem.

Citat:
Du kan väl förklara hur samhällen uppmuntrar till homosexualitet.

1) alla som förkastar homosexualitet i samhället (svenska samhället) tillrättavisas och motargumenteras. Ni är goda exempel på det.
2) Homosexuella får gå hand i hand i olämpliga kläder eller helt nakna på våra gator medan våra små barn ser på (paraden)
3) Säger man att homosexualitet är fel klassas man som homofob, hatisk och trångsynt.

4) De flesta av oss har hjärntvättats att homo inte är en psykisk sjukdom. osv osv

Citat:
En religiös tro uppfyller faktiskt kriterierna för psykisk ohälsa. Det är en form av vanföreställning och borde hanteras så också. Det gör däremot inte homosexualitet. Religionen innebär att du bygger upp en fantasivärld och det spelar ingen roll hur många människor som tror på den eller vilka moralsystem som man bygger upp i den. Det är fortfarande en fantasi och vanföreställning. Om du sen inte gillar att suga kuk, gör det inte. Eller känner du att det svenska systemet uppmanar dig att ha analsex med andra män?

Om vi ska gå efter dina premisser så gör kärleken det också för den är inte heller påtaglig. Nej religion är ett trossystem och inge psykisk sjukdom. Det är faktiskt mer logiskt att tro på att alltet har en skapare än att tro att alltid har funnits eller kommit till av sig själv.

Citat:
Att du inte bättre förstår dig på din omvärld eller hur människor fungerar gör att du passar alldeles ypperligt i en fascistisk religiös värld. Du mår bra i det välstrukturerade och enkla. Du mår också utmärkt av att känna dig som en av de utvalda.

Vad är det jag inte förstår? Att homosexuella kan inte rå för att de har sex?

Citat:
Men du framstår knappast som en lycklig människa. Lyckliga människor gläds inte åt religiösa övergrepp eller föraktar sina medmänniskor. Hade du varit en lycklig religiös person hade du aldrig suttit här på nätet och spytt din galla. Jag känner flera lyckligt religiösa personer och de skulle tycka att det du står för är extremt obehagligt. Men de är kanske lite konstiga eftersom de inte använder sin religion för att förtrycka sina medmänniskor.

Jag har ärligt talat inget alls att vara orolig för eller som tynger mig. Jag är så lycklig en människa kan bli. Jag finner det väldigt intressant att diskutera med icke-troende och få läsa om på vilka grunder dessa inte vill tro. Ibland är det skrattretande.
Citera
2013-06-22, 22:28
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Nej, en förälder ska inte bestämma yrkesval åt sina barn och en förälder kan inte det heller. Barnet väljer sin egen väg. Nej jag tycker inte att barn som väljer en annan väg än föräldrarnas är äckliga.

Men du vill uppenbart att föräldrar ska bestämma sina barns sexualitet.

Citat:
1) alla som förkastar homosexualitet i samhället (svenska samhället) tillrättavisas och motargumenteras. Ni är goda exempel på det.
2) Homosexuella får gå hand i hand i olämpliga kläder eller helt nakna på våra gator medan våra små barn ser på (paraden)
3) Säger man att homosexualitet är fel klassas man som homofob, hatisk och trångsynt.

4) De flesta av oss har hjärntvättats att homo inte är en psykisk sjukdom. osv osv
1) Ja, vi har den lilla ovanan att inte dela in människor som värdiga och ovärdiga och därför är det inte ok att ge sig på andra för deras sexuella läggning.
2) Men hur ska vi då hantera alla de skäggiga muslimska män som springer runt i klänning eller med ett pessar på huvudet? Synnerligen olämpligt eller? Varför tar du med dina barn på gayparad?
3) Ja, och det är väl precis det du är också. Du bygger dina föreställningar helt och hållet på dina fördomar. Du spyr en jävla massa hatiska åsikter här iaf.
4) Jag förstår att få korrekt information förstör dina religiösa vanföreställningar. Men det är inte hjärntvätt, det är bildning.

Citat:
Om vi ska gå efter dina premisser så gör kärleken det också för den är inte heller påtaglig. Nej religion är ett trossystem och inge psykisk sjukdom. Det är faktiskt mer logiskt att tro på att alltet har en skapare än att tro att alltid har funnits eller kommit till av sig själv.
Men det är en viss skillnad på en känsla och att påstå att det finns en omnipotent skapare av människan som dessutom vill kontrollera sin skapelse in i minsta detalj samt har ett finurligt straffsystem för de som inte tror på rätt sätt...

Jo, religion kräver vanföreställningar för att kunna existera. Det finns inget logiskt i ett religiöst trossystem utan det är rent önsketänkande.

Citat:
Väldigt mycket skulle jag nog vilja säga att du inte förstår.

Citat:
Jag har ärligt talat inget alls att vara orolig för eller som tynger mig. Jag är så lycklig en människa kan bli. Jag finner det väldigt intressant att diskutera med icke-troende och få läsa om på vilka grunder dessa inte vill tro. Ibland är det skrattretande.
Fast det är ändå du som är clownen i denna tråd
Citera
2013-06-22, 22:29
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

1) Demokrati lär dig leva med det du kommer från ett "land" som inte har det.
Tyckte du det var bättre där när majoriteten skjuter ihjäl minoriteterna?

2) Inte nakna, glad det går jag var tvungen att hjälpa min gamle far att gå på gamla år och hade några lakansclowner som du kommit fram och trackaserat oss för att vara homosexuella hade jag nog slagit ihjäl de jävlarna rakt av, så se det som att man tom värnar om så fördomsfulla äckel som du och ger er rätten att leva fast man kan undra över nyttan ibland.

3) Ja för det är rätt, man skall inte ljuga.

4) Nej däremot lider inte gemene man i Sverige av vanföreställningar.
Senast redigerad av MeanME 2013-06-22 kl. 22:36.
Citera
2013-06-22, 22:37
Avslutad
Citat:

Seriöst, vad är grejen med att fortplanta sig med nära släkt?
Citera
2013-06-22, 22:41
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Seriöst, vad är grejen med att fortplanta sig med nära släkt?
Kusinerna är lika skäggiga och har lika mycket hår på ryggen som en själv efter några generationer?
Citera
2013-06-22, 22:45
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Varför var premisserna på min fråga falska?

De sa att homosexualitet var en sjukdom som kunde botas. Viket det alltså inte är.

Citat:
Har du som far till din son inga åsikter kring dina barn?

Klart jag har åsikter, vad menar du? Hur skulle jag kunna låta bli?

Citat:
Om någon frågar dig vad du önskar att ditt barn ska bli (yrkesmässigt) när han blir stor? Vad säger du då? Att det han blir lycklig av skulle inte vara svar på frågan. Och den som frågar dig om detta frågar inte om vad du ska tvinga ditt barn till, utan vad din åsikt är kring frågan. Det innebär således inte att barnet kommer vilja bli det du önskar men när någon frågar var du önskar så vill de endast veta dina åsikter kring frågan. Och det är inte falska premisser. Min fråga såg likadan ut, den enda skillnaden var att det handlade om sexualitet, och därför vart det en knivig fråga för dig och dina gelikar. Vad du önskar att ditt barn blir innebär inte att ditt barn blir det. Du som far har utan tvekan åsikter kring frågor rörande ditt eget barn. Ett svar som lyder: det som gör mitt barn glatt och lyckligt är väldigt vagt och neutralt. Inte nog med att det inte är svar på själva frågan men det indikerar också på att du inte tar ansvar eller är likgiltig. Om någon frågar dig vad du önskar mest av allt varpå du svarar : fred på jorden, så låter det väldigt oseriöst och vagt och detta svar är en indikation på att du inte vågar prata om dina åsikter och värderingar.

Jaha ok. Ska vi ta frågan om vilket yrke först? Ett yrke som HAN TRIVS MED
Fattar du? Men om jag får välja åt honom, säg att jag kunde bestämma vilket jobb han skulle få, då skulle det bli miljardär. Så att han kunde bjuda sin pappa på ett lojt och bekymmerslöst liv i överlflöd. Datasnille, sportatlet, rockstjärna, plastikkirurg, moviestar, vilket som.

När det gäller sexuell orientering skulle jag vilja att han har en läggning SOM HAN TRIVS MED
Men om jag hade varit tvungen att bestämma så hade jag önskat en heterosexuell läggning av det enkla skälet att det finns alldeles för många människor som du.

Citat:
Men detta har vi tagit förut. Vissa samhällen uppmuntrar till homosexualitet andra förkastar det. Helt visst är homosexualitet mer restriktivt i länder där det är förbjudet än i länder där det är fritt fram. Sen finns det mycket annat som man skulle kunna få dödsstraff för i vissa länder men det hindrar inte människor att inte begå handlingen. Mord och våldtäkt är de väl de omänskligaste och mest avskyvärda brotten en människa kan begå fortfarande begås dessa brott i alla samhällen. Precis som en människa kan låta bli att begå mord, rån, våldtäkt kan även en människa som tänder på en annan av samma kön låta bli att begå handlingar. Begår man handlingen har man gett efter för dina lustar och passioner.

Det är alltså ok att vara homosexuell men inte ok att uttrycka det. Trevligt ,att förbjuda människor att uttrycka sin kärlek. Tack gud.
Kärleksfulla handlingar är alltså samställda med mordiska handlingar. Handlingar av ömhet jämställs med handlingar av hat och våld. Båda straffas jämlikt. Jag måste säga att för mig låter det barbariskt, väldigt outvecklat på något sätt.

Citat:
Jo, det är även en psykisk sjukdom. Homosexualitet fyller ingen funktion mer än tillfredställelse.

Masturbation, är det en psykisk sjukdom och är du i så fall drabbad av den?

Citat:
Man kan inte få kärlek genom att suga en kuk eller få den i röven, det är inte kärlek, inte heller fyller den förökningsfunktionen.

Och det vet du hur? Har du blivit rövknullad och upptäcks att det inte var äkta kärlek?
Sex med preventivmedel fyller heller inte förökningsfunktionen. Ska vi förbjuda dem?

Citat:
Nej återigen är Islam en religion, en religion kan inte vara en psykisksjukdom
.

Sa jag inte heller, jag sa att den är en avvikelse.

Citat:
En religion har anhängare som ansluter sig till den och människorna kommer från olika bakgrunder osv. Homosexualitet är en personlig handling. En religion och en sexuell handling är inte samma sak, hur du kan jämföra dessa två med varann är för mig en gåta.

Som sagt, båda är avvikelser från normen.

Citat:
Men vilken underbar förälder du kommer bli då. Först säger du att du inte bryr dig om vad ditt barn väljer så länge de blir lyckliga för att lite senare faktiskt välja åt de men också välja bort åt dem. Du väljer homosexualitet före hetero som muslim och du väljer bort Islam. Men när det handlar om sexualitet så vill du inte lägga dig i.

Varför ska jag peka ut ett speciellt liv åt mina barn? Det är oviktigt vad man håller på med så länge man tycker om det man gör.

Citat:
Alltså bryr du dig inte om ditt barn blir lycklig av religion och finner tröst i den.

Om mina barn fick religiösa funderingar i närheten av kristendomen eller islam skulle jag hissa varningsflagg direkt. Naturligtvis. Lyckligtvis har inget av mina barn blivit så pass väck i huvudet så jag har behövt oroa mig. Men självklart har vi diskuterat frågor som liv och död och alla de frågor som dyker upp i huvudet i en ocensurerad nyfiken hjärna. Och jag kan säga att om mina barn behövde tröst av en gud skulle jag ha misslyckats.
Senast redigerad av proconsul 2013-06-22 kl. 22:53.
Citera
2013-06-22, 22:52
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
smidigast|44011965]Men du vill uppenbart att föräldrar ska bestämma sina barns sexualitet.

haha sluta jag orkar inte Nej det vill jag inte. Det var en hypotetisk fråga och den biten har sepiritiz fattat men dessvärre vägrar han svara på frågan. Du förstår inte ens själva frågan jag orkar inte förklara mer ingående.

Citat:
1) Ja, vi har den lilla ovanan att inte dela in människor som värdiga och ovärdiga och därför är det inte ok att ge sig på andra för deras sexuella läggning.
2) Men hur ska vi då hantera alla de skäggiga muslimska män som springer runt i klänning eller med ett pessar på huvudet? Synnerligen olämpligt eller? Varför tar du med dina barn på gayparad?
3) Ja, och det är väl precis det du är också. Du bygger dina föreställningar helt och hållet på dina fördomar. Du spyr en jävla massa hatiska åsikter här iaf.
4) Jag förstår att få korrekt information förstör dina religiösa vanföreställningar. Men det är inte hjärntvätt, det är bildning.

Vadå dela in människor som värdiga och ovärdiga? Det är absolut inte rätt och aldrig har varit rätt att låta nakna människor springa på gatan hångla och visa sina privata delar mitt i gatan. Att du jämför det med värdigt och ovärdigt är för mig en gåta.

Hur fan kan du ens jämföra muslimer som klär sig lämpligt med människor som går ut helt naken hand i hand och visar sina privata delar?

Citat:
Men det är en viss skillnad på en känsla och att påstå att det finns en omnipotent skapare av människan som dessutom vill kontrollera sin skapelse in i minsta detalj samt har ett finurligt straffsystem för de som inte tror på rätt sätt...

vad är det för skillnad på dessa känslor? Ja skaparen bryr sig om allt i minsta detalj i sin skapelse. Finns absolut inget som är ologiskt i detta. Inte ens ett löv faller utan skaparens bestämande eller vetenskap.

Citat:
Jo, religion kräver vanföreställningar för att kunna existera. Det finns inget logiskt i ett religiöst trossystem utan det är rent önsketänkande.

Lika är det med kärlek till dina barn och kärlek till allt annat. Religion är mer logisk än icke-religion.

Citat:
Väldigt mycket skulle jag nog vilja säga att du inte förstår.

Du eller jag? Jag vill påstå att du inte förstår ett smack och det värsta är att du tror att du förstår.

Citat:
Fast det är ändå du som är clownen i denna tråd

Det får du tro och tycka om du vill men dina försök hindrar mig inte från att fortsätta på samma spår. Du är helt uppenbart på en krokig väg och när verkligheten slår tillbaka mot ditt ansikte med hårda slag kanske du vaknar ur dvalan men till ingen nytta.
Citera
2013-06-22, 22:58
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
De sa att homosexualitet var en sjukdom som kunde botas. Viket det alltså inte är.

Klart jag har åsikter, vad menar du? Hur skulle jag kunna låta bli?

Jaha ok. Ska vi ta frågan om vilket yrke först? Ett yrke som HAN TRIVS MED
Fattar du? Men om jag får välja åt honom, säg att jag kunde bestämma vilket jobb han skulle få, då skulle det bli miljardär. Så att han kunde bjuda sin pappa på ett lojt och bekymmerslöst liv i överlflöd. Datasnille, sportatlet, rockstjärna, plastikkirurg, moviestar, vilket som.

När det gäller sexuell orientering skulle jag vilja att han har en läggning SOM HAN TRIVS MED
Men om jag hade varit tvungen att bestämma så hade jag önskat en heterosexuell läggning av det enkla skälet att det finns alldeles för många människor som du.

Det är alltså ok att vara homosexuell men inte ok att uttrycka det. Trevligt ,att förbjuda människor att uttrycka sin kärlek. Tack gud.
Kärleksfulla handlingar är alltså samställda med mordiska handlingar. Handlingar av ömhet jämställs med handlingar av hat och våld. Båda straffas jämlikt. Jag måste säga att för mig låter det barbariskt, väldigt outvecklat på något sätt.

Masturbation, är det en psykisk sjukdom och är du i så fall drabbad av den?

Och det vet du hur? Har du blivit rövknullad och upptäcks att det inte var äkta kärlek?
Sex med preventivmedel fyller heller inte förökningsfunktionen. Ska vi förbjuda dem?

.

Sa jag inte heller, jag sa att den är en avvikelse.

Som sagt, båda är avvikelser från normen.

Varför ska jag peka ut ett speciellt liv åt mina barn? Det är oviktigt vad man håller på med så länge man tycker om det man gör.

Om mina barn fick religiösa funderingar i närheten av kristendomen eller islam skulle jag hissa varningsflagg direkt. Naturligtvis. Lyckligtvis har inget av mina barn blivit så pass väck i huvudet så jag har behövt oroa mig. Men självklart har vi diskuterat frågor som liv och död och alla de frågor som dyker upp i huvudet i en ocensurerad nyfiken hjärna. Och jag kan säga att om mina barn behövde tröst av en gud skulle jag ha misslyckats.

Hur ska du ha det egentligen? Först väljer du homosexualitet före en heterosexuell son som väljer att bli muslim och nu ändrar du dig och väljer heterosexualitet för att det finns människor med fördomar. Din förvirring känner inga gränser.

Och du säger att du skulle ha misslyckats som far om dina barn skulle välja kristendomen eller islam. Jag tycker synd om dina barn som har en far som bestämmer åt de eller hjärntvättar de vad de ska tro på. Och du säger att du låter dina barn att välja vad de blir lyckliga utav. Men religion utesluter du helt åt dem Du är förvirrad, enkelt uttryckt.
Citera
2013-06-22, 23:03
Medlem
proconsuls avatar
[quote]
Citat:

Religion är mer logisk än icke-religion.

På vilket sätt då?
Citera
2013-06-22, 23:09
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Hur ska du ha det egentligen? Först väljer du homosexualitet före en heterosexuell son som väljer att bli muslim och nu ändrar du dig och väljer heterosexualitet för att det finns människor med fördomar. Din förvirring känner inga gränser.

Och du säger att du skulle ha misslyckats som far om dina barn skulle välja kristendomen eller islam. Jag tycker synd om dina barn som har en far som bestämmer åt de eller hjärntvättar de vad de ska tro på. Och du säger att du låter dina barn att välja vad de blir lyckliga utav. Men religion utesluter du helt åt dem Du är förvirrad, enkelt uttryckt.

Hur var det nu, är onani en sjukdom och har du den?

Och du, var någonstans i mitt svar fick du ut att jag bestämmer åt eller hjärntvättar mina barn?
Jag har för fan konsekvent hävdat att jag låter dem bli vad de vill. Är du bara ute efter att käfta eller vad är ditt problem.
Citera
2013-06-22, 23:10
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
haha sluta jag orkar inte Nej det vill jag inte. Det var en hypotetisk fråga och den biten har sepiritiz fattat men dessvärre vägrar han svara på frågan. Du förstår inte ens själva frågan jag orkar inte förklara mer ingående.

Då får du lära dig att ställa bättre frågor. Eller ta dig tid att förstå svaren du får.

Citat:
Vadå dela in människor som värdiga och ovärdiga? Det är absolut inte rätt och aldrig har varit rätt att låta nakna människor springa på gatan hångla och visa sina privata delar mitt i gatan. Att du jämför det med värdigt och ovärdigt är för mig en gåta.

Hur fan kan du ens jämföra muslimer som klär sig lämpligt med människor som går ut helt naken hand i hand och visar sina privata delar?
Jag trodde du hade problem med män som klädde sig i klänning. Det är ju sånt man kan se på Pride också. Men du tycker uppenbart att muslimska män som klär sig i dragutstyrsel är ok. Med lite ögonskugga och glitter skulle de vara hur mumsiga som helst och passa bra i valfri bögkaravan.

Du är den som ständigt delar in människor i värdiga och ovärdiga. Sen tror jag inte att du hittar så många som springer nakna och hånglar på gatorna.

Citat:
vad är det för skillnad på dessa känslor? Ja skaparen bryr sig om allt i minsta detalj i sin skapelse. Finns absolut inget som är ologiskt i detta. Inte ens ett löv faller utan skaparens bestämande eller vetenskap.
Jo, det är mycket ologiskt för alla som inte delar vanföreställningen.

Citat:
Lika är det med kärlek till dina barn och kärlek till allt annat. Religion är mer logisk än icke-religion.
Hehe, nej.

Citat:
Du eller jag? Jag vill påstå att du inte förstår ett smack och det värsta är att du tror att du förstår.
Jag måste nog konstatera att du är en av de mest obildade människor jag stött på

Citat:
Det får du tro och tycka om du vill men dina försök hindrar mig inte från att fortsätta på samma spår. Du är helt uppenbart på en krokig väg och när verkligheten slår tillbaka mot ditt ansikte med hårda slag kanske du vaknar ur dvalan men till ingen nytta.
Du menar att jag skulle sluta tänka själv och ansluta mig till din skruvade religion? Knappast troligt...
Citera
2013-06-22, 23:17
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Hur var det nu, är onani en sjukdom och har du den?

Och du, var någonstans i mitt svar fick du ut att jag bestämmer åt eller hjärntvättar mina barn?
Jag har för fan konsekvent hävdat att jag låter dem bli vad de vill. Är du bara ute efter att käfta eller vad är ditt problem.

Du sa själv att om dina barn väljer kristendomen eller islam ser du detta som ett misslyckande. Hur ska detta tolkas tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in