Citat:
smidigast|44011239]Så du tror på att man som förälder på ett tidigt stadium ska bestämma barnets yrkesval? Eller tror du att det kan vara klokt att istället förse barnet med bra förutsättningar och ett öppet sinne? Tycker du att barn som inte väljer föräldrarnas väg mot rätt yrke är äckliga?
Nej, en förälder ska inte bestämma yrkesval åt sina barn och en förälder kan inte det heller. Barnet väljer sin egen väg. Nej jag tycker inte att barn som väljer en annan väg än föräldrarnas är äckliga. Du förstår inte texter och det är inte mitt problem.
Citat:
Du kan väl förklara hur samhällen uppmuntrar till homosexualitet.
1) alla som förkastar homosexualitet i samhället (svenska samhället) tillrättavisas och motargumenteras. Ni är goda exempel på det.
2) Homosexuella får gå hand i hand i olämpliga kläder eller helt nakna på våra gator medan våra små barn ser på (paraden)
3) Säger man att homosexualitet är fel klassas man som homofob, hatisk och trångsynt.
4) De flesta av oss har hjärntvättats att homo inte är en psykisk sjukdom. osv osv
Citat:
En religiös tro uppfyller faktiskt kriterierna för psykisk ohälsa. Det är en form av vanföreställning och borde hanteras så också. Det gör däremot inte homosexualitet. Religionen innebär att du bygger upp en fantasivärld och det spelar ingen roll hur många människor som tror på den eller vilka moralsystem som man bygger upp i den. Det är fortfarande en fantasi och vanföreställning. Om du sen inte gillar att suga kuk, gör det inte. Eller känner du att det svenska systemet uppmanar dig att ha analsex med andra män?
Om vi ska gå efter dina premisser så gör kärleken det också för den är inte heller påtaglig. Nej religion är ett trossystem och inge psykisk sjukdom. Det är faktiskt mer logiskt att tro på att alltet har en skapare än att tro att alltid har funnits eller kommit till av sig själv.
Citat:
Att du inte bättre förstår dig på din omvärld eller hur människor fungerar gör att du passar alldeles ypperligt i en fascistisk religiös värld. Du mår bra i det välstrukturerade och enkla. Du mår också utmärkt av att känna dig som en av de utvalda.
Vad är det jag inte förstår? Att homosexuella kan inte rå för att de har sex?
Citat:
Men du framstår knappast som en lycklig människa. Lyckliga människor gläds inte åt religiösa övergrepp eller föraktar sina medmänniskor. Hade du varit en lycklig religiös person hade du aldrig suttit här på nätet och spytt din galla. Jag känner flera lyckligt religiösa personer och de skulle tycka att det du står för är extremt obehagligt. Men de är kanske lite konstiga eftersom de inte använder sin religion för att förtrycka sina medmänniskor.
Jag har ärligt talat inget alls att vara orolig för eller som tynger mig. Jag är så lycklig en människa kan bli. Jag finner det väldigt intressant att diskutera med icke-troende och få läsa om på vilka grunder dessa inte vill tro. Ibland är det skrattretande.