2013-06-22, 23:30
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
smidigast|44012750]Då får du lära dig att ställa bättre frågor. Eller ta dig tid att förstå svaren du får.

Det är inte fel på frågan. Det är du som inte förstår. Problemet ligger hos dig och inte mig.

Citat:
Jag trodde du hade problem med män som klädde sig i klänning. Det är ju sånt man kan se på Pride också. Men du tycker uppenbart att muslimska män som klär sig i dragutstyrsel är ok. Med lite ögonskugga och glitter skulle de vara hur mumsiga som helst och passa bra i valfri bögkaravan.

Hur kan du jämföra dessa två? Alltså jag fattar absolut inte, kan du förklara hur du tänker?

http://www.youtube.com/watch?v=vau396KmnTI

http://www.youtube.com/watch?v=ZX06yEz9hI8

återigen

Citat:
Du är den som ständigt delar in människor i värdiga och ovärdiga. Sen tror jag inte att du hittar så många som springer nakna och hånglar på gatorna.

De som beter sig som djur är lika mycket värda som djur och inte som människor, ja. om du syftar på detta när du säger att jag delar in människor så har du rätt.

http://www.youtube.com/watch?v=7hpDXjWQBI8 här har du mänskliga djur på våra gator.

Citat:
Jo, det är mycket ologiskt för alla som inte delar vanföreställningen.

Precis som kärleken eller hur?

Citat:
Hehe, nej.

hihi jo

Citat:
Jag måste nog konstatera att du är en av de mest obildade människor jag stött på

Då är det så för att du säger så. Bra.

Citat:
Du menar att jag skulle sluta tänka själv och ansluta mig till din skruvade religion? Knappast troligt...

Kan du peka på vart någonstans jag har sagt så?
Citera
2013-06-22, 23:50
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Det är inte fel på frågan. Det är du som inte förstår. Problemet ligger hos dig och inte mig.
När inget annat funkar kan man projicera sina tillkortakommanden. Det är du iaf bra på.

Citat:
Hur kan du jämföra dessa två? Alltså jag fattar absolut inte, kan du förklara hur du tänker?

http://www.youtube.com/watch?v=vau396KmnTI

http://www.youtube.com/watch?v=ZX06yEz9hI8

återigen
Var väl ingen större skillnad. I video nr 2 så var det bara män i klänningar. En supergayfest helt enkelt. Jag och mina manliga kompisar tar aldrig på oss klänningar när vi umgås.

Citat:
De som beter sig som djur är lika mycket värda som djur och inte som människor, ja. om du syftar på detta när du säger att jag delar in människor så har du rätt.

http://www.youtube.com/watch?v=7hpDXjWQBI8 här har du mänskliga djur på våra gator.
Många gör det säkert för att provocera typer som dig. Det är uppenbart en lyckad provokation. Men de flesta homosexuella jag känner har inget intresse för Pride och andra gaytillställningar.

Citat:
Precis som kärleken eller hur?
Så du menar att du är kär i din manliga gud? Är det därför muslimer tar på sig klänning och agerar kvinnor?

Citat:
hihi jo
Nope.

Citat:
Då är det så för att du säger så. Bra.
Nä, för att det är sant. Nu har du varit inne och sikuterat ett antal olika ämnen och det har hittills inte gått att utläsa att du haft kompetens i något av dessa olika ämnen. Du uppger att du har två högre utbildningar så någon gång borde du ju hittat rätt. Men du visar upp en enastående inkompetens gång på gång. Det är rätt imponerande.

Citat:
Kan du peka på vart någonstans jag har sagt så?
Du har vid ett antal tillfällen upplyst mig och andra om vad som ska hända om vi inte följer den rätta, dvs din, läran.
Citera
2013-06-23, 00:16
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
smidigast|44013267]När inget annat funkar kan man projicera sina tillkortakommanden. Det är du iaf bra på.

Bra försök. men det funkar inte.

Citat:
Var väl ingen större skillnad. I video nr 2 så var det bara män i klänningar. En supergayfest helt enkelt. Jag och mina manliga kompisar tar aldrig på oss klänningar när vi umgås.

Du kan fortsätta med dina provokationer men jag hoppas att budskapet når dig i alla fall om att du inte kan jämföra dessa två med varann. Jag hoppas att du också förstår att klipp nr2 inte har nåt med bögeri att göra utan har att göra med det andliga. Men för all del om syftet med dina citat är endast provokationer fortsätt med det. Inte mig emot så länge du får budskapet och förstår det så tål jag gärna lite provokationer.

Citat:
Många gör det säkert för att provocera typer som dig. Det är uppenbart en lyckad provokation. Men de flesta homosexuella jag känner har inget intresse för Pride och andra gaytillställningar.

Provokationer i all ära. Jag tål det, det är ingen fara. Jaha så du känner någon som inte gillar pride och liknande? Men vad gör det när hundratals andra beter sig så på våra gator och när föräldrar som hjärntvättats av samhället gärna tar med sig sina spädbarn och barn i 7-10 års åldern för att se sånt? Enligt lag är det förbjudet att ha sex före 15 årsåldern och porrfilmer är barnförbjudet, man måste vara 18 för att se porr samtidigt som samhället låter spädbarn, 5-10 åringar se sånt på våra gator

Citat:
Så du menar att du är kär i din manliga gud? Är det därför muslimer tar på sig klänning och agerar kvinnor?

Provokation i all ära. Men om du inte förstår ska jag förklara lite snabbt. Klädesel och utstyrelsen har med kultur att göra och mesadels har de med värmen att göra därför klär man sig på detta viss. Men du ska få se att sånt existerar även i andra kulturer. sevärd :http://www.youtube.com/watch?v=5yR7DV5ssVY se utstyrelsen.

http://www.google.se/search?rlz=1W1ACEW_svSE416&q=skottland+kjol&bav=on .2,or.r_qf.&biw=1366&bih=566&um=1&ie=UTF-8&hl=sv&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=vx_GUdfn N4GG4ATA_YC4Ag#facrc=_&imgdii=_&imgrc=77wJLWaQ5htn GM%3A%3B_bv6JubwgMdgqM%3Bhttp%253A%252F%252Fsvensk dam.se%252Ffiles%252F2009%252F08 %252FPrins-Charles.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fsvenskdam.se%252F 2009%252F08%252Fprins-charles-tog-det-c oolt-i-kilt-pa-klanmote%252F%3B430%3B275

Det har med kulturen att göra lilla gumman och du anklagade mig förut för att inte veta hur människor funkar och dylikt.

Citat:
Nope

Säger vem?

Citat:
Nä, för att det är sant. Nu har du varit inne och sikuterat ett antal olika ämnen och det har hittills inte gått att utläsa att du haft kompetens i något av dessa olika ämnen. Du uppger att du har två högre utbildningar så någon gång borde du ju hittat rätt. Men du visar upp en enastående inkompetens gång på gång. Det är rätt imponerande.

Vad har utbildning någonsin med det vi diskuterar att göra? Vad försöker du med? Jag lägger fram det jag har att säga. Var så god säg emot mig. Hittills har du inte kunnat.

Citat:
Du har vid ett antal tillfällen upplyst mig och andra om vad som ska hända om vi inte följer den rätta, dvs din, läran.

Ja, och inte nog med det. Jag vågar påstå att du trots dina bristfälliga brister förkastar inte bara Islam utan Gud, skaparen endast av högmod eftersom du inte har nåt mer att gå på. Därför vågar jag påstå att du säkrat din plats i helvetet utan att jag ska skämmas för det.

Vad jag har sagt är att de som mot bättre vetande gör narr av Gud och skaparen osv är jag helt övertygad om att aldrig blir förlåten. Och inte bara av religiösa skäl utan det är fel att göra narr av andra av moraliska skäl också men detta avvisar du med i brist på förståelse och kunskap. Jag vill inte och har aldrig velat tvinga dig eller någon annan till Islam. Men ni går väldigt längre än så. Inte bara att ni förkastar Islam utan ni gör narr av allt annat som är heligt för andra människor endast av högmod och i brist på kunskap och förståelse. Jag vågar påstå att en kristen som lever precis som Jesus lärde har skäl på att bli förlåten och få ett evigt liv i lycksaligheter eftersom Jesus ord var sanningen. Men du till skillnad från kristna lever ett liv helt baserat på dina egna premisser, förhoppningar och önskningar.

En fråga till dig: om vi utgår från att det med säkerhet existerar en Gud ( är med säkerhet för mig men säger det för att du inte ska ha nåt att invända utan svara på själva frågan) Inser du då att dessa två klipp som jag skickade till dig, de som bad i stillhet och fromhet likställas med de som gett efter för sina lustar och passioner och beter sig som djur på gatorna av en rättvis Gud? Vilka grupper förtjänar ett evigt liv i lycksaligheter och vilka förtjänar ett liv i elände och plåga i en evighet? Svara inget som skulle kunna strida mot det du innerst inne tycker och känner om du vill vara en ärlig människa.
Citera
2013-06-23, 00:18
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
varför inte?

Därför att hycklare inte är ärliga med sig själv eller andra.
Citera
2013-06-23, 00:30
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
1) alla som förkastar homosexualitet i samhället (svenska samhället) tillrättavisas och motargumenteras. Ni är goda exempel på det.
2) Homosexuella får gå hand i hand i olämpliga kläder eller helt nakna på våra gator medan våra små barn ser på (paraden)
3) Säger man att homosexualitet är fel klassas man som homofob, hatisk och trångsynt.

4) De flesta av oss har hjärntvättats att homo inte är en psykisk sjukdom. osv osv
Så, enligt dig uppmuntrar man homosexualitet om man inte tillåter hat och misinformation om homosexualitet och argumenterar emot homofobiska bigotter som dig. Det är uppmuntrande av homosexualitet? ÄR du efterbliven på riktigt?

Citat:
Om vi ska gå efter dina premisser så gör kärleken det också för den är inte heller påtaglig. Nej religion är ett trossystem och inge psykisk sjukdom. Det är faktiskt mer logiskt att tro på att alltet har en skapare än att tro att alltid har funnits eller kommit till av sig själv.
Dikotomier är din specialitet. Du anger och begränsar svarsalternativen i förmån för ditt argument. Det är en felaktig och oärlig argumentationsteknik.
Du skriver att det är mer logiskt att tro på ett evigt magiskt rymdspöke utanför alla fysiska regler än att anta att alltet är det som är evigt? Hur många fler antaganden måste DU göra för att tro på ditt rymdspöke? Occam har något att säga om det..
Men det är klart. Jag argumenterar logik med dig? Vad förväntar jag mig egentligen?

Citat:
Vad är det jag inte förstår? Att homosexuella kan inte rå för att de har sex?
Man kan inte rå för attraktion, man kan inte välja sin sexualitet och varför ska man undertrycka den? För att idioter tycker det är äckligt och inte kan låta folk ha sitt eget sexliv ifred för att man gillar att läsa en bok skriven av antika getherdar?

Citat:
Jag har ärligt talat inget alls att vara orolig för eller som tynger mig. Jag är så lycklig en människa kan bli. Jag finner det väldigt intressant att diskutera med icke-troende och få läsa om på vilka grunder dessa inte vill tro. Ibland är det skrattretande.
Fast jag tror inte jag känner till någon som väljer att inte tro. Alla har kommit till insikt. Det är inte något man kan välja bort. Man kan lika lite välja att inte vara ateist som man kan välja att bli analfabet.
När det gäller saker som tynger dig borde du nog fundera över dina egna synder, om du nu verkligen tror och inte är en hycklare.
Citera
2013-06-23, 00:32
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
haha sluta jag orkar inte Nej det vill jag inte. Det var en hypotetisk fråga och den biten har sepiritiz fattat men dessvärre vägrar han svara på frågan. Du förstår inte ens själva frågan jag orkar inte förklara mer ingående.

Hur var det nu med lögner och din tro? Hur fungerade det?
Kommer du ärligt stå inför din ökengud och hävda att du är en hederlig man?
Lögnare.
Dessutom, så utöver att jag ärligt svarat på alla dina frågor så har du ignorerat mina.
Citera
2013-06-23, 00:54
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Därför att hycklare inte är ärliga med sig själv eller andra.
du svarade inte på min fråga. vem är hycklare; teister som tror på Gud och kräver bevis på annat håll?
falsk dikotomi i ett nötskal..
Citera
2013-06-23, 00:59
Medlem
baylifes avatar
Citat:

Provokation i all ära. Men om du inte förstår ska jag förklara lite snabbt. Klädesel och utstyrelsen har med kultur att göra och mesadels har de med värmen att göra därför klär man sig på detta viss. Men du ska få se att sånt existerar även i andra kulturer. sevärd
Citera
2013-06-23, 01:01
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Bra försök. men det funkar inte.
Jo.

Citat:
Du kan fortsätta med dina provokationer men jag hoppas att budskapet når dig i alla fall om att du inte kan jämföra dessa två med varann. Jag hoppas att du också förstår att klipp nr2 inte har nåt med bögeri att göra utan har att göra med det andliga. Men för all del om syftet med dina citat är endast provokationer fortsätt med det. Inte mig emot så länge du får budskapet och förstår det så tål jag gärna lite provokationer.

Du tar upp ämnet och påstår att bögar har olämplig klädsel. Jag påpekar att många muslimer går i klänning. Du blir upprörd över detta. Jag misstänker att du skulle ha något emot om tex en öppet homosexuell man går i klänning men du anser att det är en mycket lämplig klädsel för en troende muslim. Vad är skillnaden?

Citat:
Provokationer i all ära. Jag tål det, det är ingen fara. Jaha så du känner någon som inte gillar pride och liknande? Men vad gör det när hundratals andra beter sig så på våra gator och när föräldrar som hjärntvättats av samhället gärna tar med sig sina spädbarn och barn i 7-10 års åldern för att se sånt? Enligt lag är det förbjudet att ha sex före 15 årsåldern och porrfilmer är barnförbjudet, man måste vara 18 för att se porr samtidigt som samhället låter spädbarn, 5-10 åringar se sånt på våra gator

Jag känner flera som inte alls är intresserade av Pride och liknande. De är inte ett dugg intresserade av att bli sammankopplade med det utan tycker mest att det är trams. Menar du att det är hårdporr som utspelar sig på Pride? Det tror jag knappast. Om du inte vill se det så behöver du inte gå dit.

Citat:
Provokation i all ära. Men om du inte förstår ska jag förklara lite snabbt. Klädesel och utstyrelsen har med kultur att göra och mesadels har de med värmen att göra därför klär man sig på detta viss. Men du ska få se att sånt existerar även i andra kulturer. sevärd :http://www.youtube.com/watch?v=5yR7DV5ssVY se utstyrelsen.
Men om det har med kultur att göra, varför fördömer du då gaykulturen? Den är väl lika mycket värd som den muslimska? Jag kan se muslimska män i klänning här i Sverige också och vi brukar inte vara bortskämda med allt för mycket värme.

Citat:
Det har med kulturen att göra lilla gumman och du anklagade mig förut för att inte veta hur människor funkar och dylikt.
Nä stumpan, du har väldigt svårt att förstå det som händer omkring dig. Däremot har du väldigt lätt att skaffa dig en massa föreställningar om vad som händer. Det är dessa du gläder oss med här på forumet.

Citat:
Vad har utbildning någonsin med det vi diskuterar att göra? Vad försöker du med? Jag lägger fram det jag har att säga. Var så god säg emot mig. Hittills har du inte kunnat.
Eftersom du gång på gång för fram nonsens som sanning. Du blir motsagd och motbevisad i stort sett i varenda ämne du väljer att ta upp här eftersom inget bygger på någon kunskap utan en massa fördomar och förlegad moral. Du har inte ett uns av kritiskt tänkande vilket borde komma av högre utbildning. Din okunskap gör dessvärre det svårt för dig att förstå vad andra skriver.

Citat:
Ja, och inte nog med det. Jag vågar påstå att du trots dina bristfälliga brister förkastar inte bara Islam utan Gud, skaparen endast av högmod eftersom du inte har nåt mer att gå på. Därför vågar jag påstå att du säkrat din plats i helvetet utan att jag ska skämmas för det.

Och jag är säker på att du blir glad varje gång du kan utlova helvetesplatser till alla som inte köper dina billiga religiösa grubblerier. Du gillar att komma med dessa små hotelser. Den gud som du vill sälja är en liten störd ökenfigur som inte har någon dragningskraft på mig alls.

Citat:
Vad jag har sagt är att de som mot bättre vetande gör narr av Gud och skaparen osv är jag helt övertygad om att aldrig blir förlåten. Och inte bara av religiösa skäl utan det är fel att göra narr av andra av moraliska skäl också men detta avvisar du med i brist på förståelse och kunskap. Jag vill inte och har aldrig velat tvinga dig eller någon annan till Islam. Men ni går väldigt längre än så. Inte bara att ni förkastar Islam utan ni gör narr av allt annat som är heligt för andra människor endast av högmod och i brist på kunskap och förståelse. Jag vågar påstå att en kristen som lever precis som Jesus lärde har skäl på att bli förlåten och få ett evigt liv i lycksaligheter eftersom Jesus ord var sanningen. Men du till skillnad från kristna lever ett liv helt baserat på dina egna premisser, förhoppningar och önskningar.

Du har inte förstått att det är du som gör narr av din gud och skapare. Du framställer hen som en ganska korkad typ med liten förståelse för sin omvärld. Jag kan göra narr av dig för din stora okunskap vilket kanske inte är ok, men när jag förlöjligar din gud och hens lära så har jag inga moraliska problem med det. Människor som väljer att tro på så dåliga grunder måste finna sig i att få sin tro ifrågasatt.

Citat:
En fråga till dig: om vi utgår från att det med säkerhet existerar en Gud ( är med säkerhet för mig men säger det för att du inte ska ha nåt att invända utan svara på själva frågan) Inser du då att dessa två klipp som jag skickade till dig, de som bad i stillhet och fromhet likställas med de som gett efter för sina lustar och passioner och beter sig som djur på gatorna av en rättvis Gud? Vilka grupper förtjänar ett evigt liv i lycksaligheter och vilka förtjänar ett liv i elände och plåga i en evighet? Svara inget som skulle kunna strida mot det du innerst inne tycker och känner om du vill vara en ärlig människa.
Men de "fromma" typerna har väl i högsta grad givit efter för sina lustar och passioner! Det är ju du som vill jämställa religion med kärlek och många av dem som var på videon kan väl också bete sig som djur på gatorna. Religion är inget bra skydd från ett djursikt beteende. Det visar väl hela vår historia. Jag tycker det är mindre problematiskt om någon visar rumpan till dålig discomusik än om någon skär halsen av en människa samtidigt som de skriker allahu akbar. Tycker inte du det också?

Om någon ska förtjäna ett evigt lyckligt liv så är de dem som gör gott mot sina medmänniskor och de som begår grova övergrepp på andra förtjänar det inte. Det ska inte spela någon roll om man är troende eller ej.
Citera
2013-06-23, 01:01
Medlem
baylifes avatar
Man kan ju undra hur det gick på IP's kandidatuppsats. Lite Spaninien och utstyrelsen lite här och där.
Citera
2013-06-23, 01:06
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Man kan ju undra hur det gick på IP's kandidatuppsats. Lite Spaninien och utstyrelsen lite här och där.

Och med kandidatuppsats så menar du naturligtvis "kandidatuppsats".
Citera
2013-06-23, 01:15
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Och med kandidatuppsats så menar du naturligtvis "kandidatuppsats".
på tal om homosexualitet och taxiförare en sån sak som att tvinga yrkeschaufförer att genomgå hbt kurser och avsäga personer från jobbet för att man inte fattar vitsen med det hela...ja vad ska man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in