2013-06-23, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infinitecycle
Har tanken någonsin slagit dig att det är scenpersonligheten som intervjuades och inte JE som privatperson? Nämnvärd skillnad! Som musiker är man ju konstnärlig och vill att det man skapar är enhetligt för att det ska uppfattas som genuint. Jag vet inte vad du har för kunskaper om hårdrock och metal, men många band som skriver "våldsamma texter" som "hyllar satan" har en helt annan religiös trosuppfattning än satanism. Så vad de som kreatörer skapar behöver nödvändigtvis inte vara i närheten av deras egna åsikter och värderingar. JE tillhör den kategorin, han är inte satanist.

Han har aldrig jobbat, praktiserat eller dylikt på ett bageri. Din källa verkar inte ha många rätt...

Ah, jag förstår, JE säger vad som helst bara han får sälja sin musik och får gig med bra pröjs. Jaja, det är det ju många som gör, säljer sin själ för pengar alltså.

Jag har aldrig sagt att min källa skulle VETA något bara att den återger vad som sägs i bland bodensarna.
Citera
2013-06-23, 01:43
Medlem
Citat:
Vilka då, kan du ge några exempel, behöver inte vara många, men några stycken vore fint för trovärdigheten?

OT:
Hårdrock och metal är inte din grej för fem öre va?

Dismember, Sodom, Bathory, Slayer (Araya är väl katolik?), Satyricon, Lord Belial, Burzum, The Crown, Venom är bara ett ytterst fåtal band (men du bad om några exempel) som använder sig av satanistiska texter men som tar avstånd från allt sånt skräp.

95% av alla som sjunger om sånt är inte satanister. För att vara satanist så måste du ju tro på Gud (vi snackar inte om det där fjortis-skräpet LaVey höll på med) och det gör ju inte metallarna; de förnekar ju guds existens, därför kan de inte vara satanister.
Senast redigerad av idontlikesociety 2013-06-23 kl. 01:47.
Citera
2013-06-23, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Dels vet vi inte vad KJ sagt i eller mellan förhören, eller vilka eventuella affekter han agerat ut, och dels är det ett felaktigt påstående att anta att en oskyldig person agerar på ett visst sätt. Det är rimligt att anta att någon som är falskt anklagad, kan befinna sig i chock, som övergår i overklighetskänsla, sedan en tid av tillnyktring och sedan ilska, tvivel och resignation om det är en utdragen process. Ilskan kan förmodligen bubbla upp under en lång tid, även utanför perioder den är den dominerande emotionen.

Beroende på hur orimlig situationen är för den falskt anklagade, desto troligare är det att ilska kommer in i bilden tidigt. I KJ:s fall, med BO hos sig, som det sista kända vittnet som såg BO i livet, är det ju rimligt att misstankar riktar sig mot honom; om han är oskyldig borde han därför acceptera frihetsberövandet i högre grad än någon som inte hade haft en sådan tidsmässig koppling till BO.

Från det generella måste man ändå röra sig i riktning mot det specifika, dvs vilka personlighetsvariabler spelar in i det konkreta fallet, beroende på om MGM är ensamt skyldig eller medskyldig eller faktiskt oskyldig, samt i beaktande om här finns en psykisk störning som kan sätta sin prägel på de utsagor och affekter som rullats upp allteftersom (och stå i kontrast med de förväntade responser som utredande personal antagit).
Detta jag tagit upp är endast en teori jag har, byggd på det jag läst och mina erfarenheter av just psykopatiska beteenden. Jag skrev detta för att förklara varför jag tror det är en enda GM och inte fler inblandade.
Även utifrån de inlägg Warden (tror jag han hette) skrev igår om just KJ från avdelningen han ligger. Och ja jag håller med att det kan vara en naturlig reaktion, chock av allt men den borde vid det här laget övergått till nåt helt annat, det har trots allt gått snart en månad från det att han först blev anhållen
Citera
2013-06-23, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det ser ut som att Aptrga*gr bor i Tyskland.
hur ser du det? han bemästrar j uppenbarligen tyska men är reg. på en nordisk sida i alla fall.
Citera
2013-06-23, 01:48
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vem har sagt att VB skulle ha varit sexsäljare, inte jag iaf, så lägg ner själv. Och förresten, ingenting tydde på att VB skulle vara styckmördad, eller ens mördad, innan man hittade kroppsdelarna, samma logiska resonemang. Låt folk spekulera, allt som inte kan avfärdas med fakta är teoretiskt möjligt. Och nej, jag tror inte att VB sålde sex, men det är inte uteslutet.

Jag håller med folk som inte tror att VB inte sålde sex, det känns instinktivt fel med tanke på den bild hon ger av sig själv på nätet. Jag tror däremot att hon, mot sin vilja, var fast i KJs garn. Hon kunde inte ta sig ur det där, vad det nu var som pågick. Sjukt var det uppenbarligen.

Orosmoment är också att hon frikostigt delade ut kontaktuppgifter om sig själv, tycker att många är väl naiva när det kommer till webben, särskilt yngre. Vill man hitta en persons svaga punkter, intressen, likes, är det lätt att bygga sig en bild och veta hur man ska skapa kontakt.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-23 kl. 01:51.
Citera
2013-06-23, 01:49
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det ser ut som att Aptrga*gr bor i Tyskland.

Finns info om både Sverige och Tyskland... han kanske inte uppgett hemland sanningsenligt... eller kanske bott perioder i Tyskland... Undrar om han önskar att han var tysk...

Han verkar som sagt tala flytande svenska och engelska, samt åtminstone en del tyska.
Senast redigerad av ME077 2013-06-23 kl. 01:53.
Citera
2013-06-23, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vilka då, kan du ge några exempel, behöver inte vara många, men några stycken vore fint för trovärdigheten?

Sedan undrar jag om man inte bör utgå ifrån att det folk berättar om sig själv är vad de verkligen menar? Blir mest pannkaka om man hela tiden utgår ifrån att folk talar osanning, skämtar eller har andra syften med vad de säger. Jag tycker nog att man bör utgå ifrån det som sägs tills något talar emot det, blir ju ogreppbart annars. Du som känner till musikens värld, brukar det inte vara så att artister faktiskt sympatiserar med det de besjunger?

JE har sagt att han är satanist/ateist, adress nära fyndplatserna, helt klart en intressant figur i sammanhanget. Hyllar det makabra, absolut vad det här mordet handlar om. En intressant detalj som jag påpekat ganska tidigt i tråden, men då med argumentet "airsoft" och spelande, Sandträsk sanatorium. JE gillar den platsen. Oavsett argument, kör en repa med kriminalsökhundar där, kanske händerna ligger där?

Om du nu känner att du behöver "bevis" kan vi väl ta tre välkända namn; Ozzy Osbourne, Ronnie James Dio och Tom Araya. Och gällande musik så är det som du säkert vet en konstart, texter är målande, inget man alla gånger behöver ta på orden. Det kan vara en känsla som beskrivs med andra ord, kreativitet du vet. "Satan" i text kan lika gärna vara samhället, om du förstår vad jag menar.

Känner man JE är det ganska uppenbart när han är sarkastisk och inte. Men för er utomstående är det uppenbarligen inte lika tydligt vilket lett till att fjädrar förvandlats till höns.

Adress nära fyndplatserna? Nu är du ute och cyklar, han bor inte i närheten av fyndplatserna.

Så du menar att om man är intresserad av historiska platser, som Sandträsk Sanatorium, så är man kapabel att styckmörda någon? Och huruvida JE är satanist behöver vi inte diskutera mer för det är redan dementerat.
Citera
2013-06-23, 01:59
Medlem
Citat:
Och huruvida JE är satanist behöver vi inte diskutera mer för det är redan dementerat.

Bra där! Då dementerar jag härmed allt du sagt här i tråden varpå vi inte diskuterar dina invändningar mer utan fortsätter som innan de kom.

Har jag fattat dig rätt nu? Dvs att dina protester tar slut nu när jag dementerat dem?
Citera
2013-06-23, 02:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Du reagerar på att någon säger att hon inte var en Thaihora men inte på att någon påstod att hon var det??????????

Jo, om någon påstår det utan att ha belägg för det, vem har gjort det, missat det i så fall.
Citera
2013-06-23, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Johan Enberg beskriver sig själv - d. v. s. Johan Enberg - i intervjun, inte scenpersonligheten, det är bull. Om så vore hade intervjuaren frågat JE vilken bild han vill förmedla som scenartist, men intervjun handlade inte om det utan om Johan Enberg som privatperson och JE säger förvisso att han är politiskt ointresserad, att han är satanist och att han vill leva "fuckin' crazy". Varför försöker du skruva det här ?

Vadå skruva? Jag försöker få rätsida på det eftersom jag VET att han inte är satanist. Jag kan inte stå till svars för vad han har uppgett i intervjun, heller inte svara på vad han menade med det. Men satanist är han verkligen INTE. Förstår inte varför du påstår att hävda det?

Och det där med att "go fucking crazy" uppfattar då inte jag som något våldsamt beteende. Snarare leva livet, ha kul och få ut så mycket av det som möjligt.
Citera
2013-06-23, 02:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Om du nu känner att du behöver "bevis" kan vi väl ta tre välkända namn; Ozzy Osbourne, Ronnie James Dio och Tom Araya. Och gällande musik så är det som du säkert vet en konstart, texter är målande, inget man alla gånger behöver ta på orden. Det kan vara en känsla som beskrivs med andra ord, kreativitet du vet. "Satan" i text kan lika gärna vara samhället, om du förstår vad jag menar.

Känner man JE är det ganska uppenbart när han är sarkastisk och inte. Men för er utomstående är det uppenbarligen inte lika tydligt vilket lett till att fjädrar förvandlats till höns.

Adress nära fyndplatserna? Nu är du ute och cyklar, han bor inte i närheten av fyndplatserna.

Så du menar att om man är intresserad av historiska platser, som Sandträsk Sanatorium, så är man kapabel att styckmörda någon? Och huruvida JE är satanist behöver vi inte diskutera mer för det är redan dementerat.

Jag ber om ursäkt för det där med adressen, jag menade i Sävast, som är ett område som har betydelse när vi snackar mobilens sista suck.

Jag menar att JE har uttalat att han gillar Sandträsk sanatorium, den platsen har jag nämnt tidigare, och om JE har något med saken att göra så är den platsen intressant precis på samma vis som det gula huset var intressant vad gäller KJ. Just nu är Sandträsk intressant med tanke på att KJ sitter häktad och att det har spelats airsoft där. Nej, intresse för Sandträsk sanatorium gör inte någon kapabel att mörda, vad är det för trams du häver ur dig, jag har inte sagt att JE är en mördare, det är du som antyder att jag menar det.

JE har berättat att han är satanist/ateist, vad jag känner till har han inte själv dementerat det, var fick du det ifrån?
Citera
2013-06-23, 02:12
Medlem
MBoudines avatar
Återkommande till det eviga spörsmålet huruvida rätt person sitter häktad som mtGM för Vatchareeyamordet tror jag att KJ:s närmaste, d. v. s. bröder och föräldrar, har välgrundad misstanke att brodern/sonen är GM eller inblandad i detta - eller rent av vet att det är så. Någon i den kretsen borde i så fall ta bladet från munnen och berätta hur det ligger till. För allas skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in