2013-06-23, 00:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Har dom info som löser fallet så glädjer dom mamman,polisen och oss övriga så hoppas på det.

Att det finns personer i Boden med omnejd som har avgörande kunskap om Vatcharreeyamordet kan vi utgå ifrån och dessa borde för alla bodensares skull berätta hur det ligger till och vilka utöver KJ som är inblandade. Om inte annat skulle det lugna den del av bodensarna som är oroliga över att KJ:s mGM/styckmördare fortfarande befinner sig lösa och lediga på fri fot ute i samhället vilket inte är riskfritt för någon i framtiden, d. v. s. mGM måste plockas och låsas in innan något liknande händer, u never can tell ..
Citera
2013-06-23, 00:30
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Du säger att han inte är satanist. Hur förklarar du att han själv anger att han är satanist i en intervju med honom (finns en länk ovan). Ville han bara leka "ball" eller.....

Har han kanske jobbat på ett bageri eller liknande tidigare??? Praktik? Garantijobb? OSA?

OCH på hans facebook står det så här:

Basic Information

Gender Male

Interested In Women

Languages Svenska and English

Religious Views
Atheist
Thou shalt not put thine belief in things that are those of fiction.

Political Views
Satan Obviously.
Citera
2013-06-23, 00:35
Medlem
mrmoonlightss avatar
Utredningen har inte delgett någon offentlig information på veckor och tråden går därför på tomgång just nu. Med andra ord haglar spekulationerna fritt utan någon som helst substans.
Citera
2013-06-23, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Utredningen har inte delgett någon offentlig information på veckor och tråden går därför på tomgång just nu. Med andra ord haglar spekulationerna fritt utan någon som helst substans.

Vad jag förstår så haglar de lika tätt irl i Boden även om många hoppas mer än vet att det nu är rätt person som är häktad.
Citera
2013-06-23, 00:45
Medlem
Citat:
Vad jag förstår så haglar de lika tätt irl i Boden även om många hoppas mer än vet att det nu är rätt person som är häktad.

Klart det är så, det är ju i Boden det hänt, kan tänka mig att det surras mycket i Luleå med omnejd också, eftersom det inte är så långt ifrån deras marker, och de är nog bara glada att det inte skedde hos dem, även om det lika gärna kunde varit i Luleå, eller Piteå detta brott skett, så skedde det just i Boden, vilket gör att nästa gång är det nog en bit längre ifrån som vi har en styckmördare.
Citera
2013-06-23, 00:50
Medlem
ME077s avatar
Schlangek*aft/Aptrga*gr har också en mobil som heter sony ericson W810i samt photoshop CS4.

Edit: Den person med initialer JE som omnämnts tror jag inte är rätt person, passar inte riktigt "gärningsmannaprofilen".
Senast redigerad av ME077 2013-06-23 kl. 01:21.
Citera
2013-06-23, 00:55
Medlem
Citat:
Du säger att han inte är satanist. Hur förklarar du att han själv anger att han är satanist i en intervju med honom (finns en länk ovan). Ville han bara leka "ball" eller.....

Har han kanske jobbat på ett bageri eller liknande tidigare??? Praktik? Garantijobb? OSA?

Har tanken någonsin slagit dig att det är scenpersonligheten som intervjuades och inte JE som privatperson? Nämnvärd skillnad! Som musiker är man ju konstnärlig och vill att det man skapar är enhetligt för att det ska uppfattas som genuint. Jag vet inte vad du har för kunskaper om hårdrock och metal, men många band som skriver "våldsamma texter" som "hyllar satan" har en helt annan religiös trosuppfattning än satanism. Så vad de som kreatörer skapar behöver nödvändigtvis inte vara i närheten av deras egna åsikter och värderingar. JE tillhör den kategorin, han är inte satanist.

Han har aldrig jobbat, praktiserat eller dylikt på ett bageri. Din källa verkar inte ha många rätt...
Senast redigerad av infinitecycle 2013-06-23 kl. 01:01. Anledning: stavfel
Citera
2013-06-23, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
OCH på hans facebook står det så här:

Basic Information

Gender Male

Interested In Women

Languages Svenska and English

Religious Views
Atheist
Thou shalt not put thine belief in things that are those of fiction.

Political Views
Satan Obviously.

Låter det där seriöst tycker du? Vad har satan med politik att göra? Ingenting, sluta överanalysera allting.
Citera
2013-06-23, 01:02
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tror majoriteten av oss i tråden tror att fler gm är inblandade, även om en del pendlar. Ville bara "påminna" om att dessa gm med största sannolikhet skriver här i tråden. De kan säkert vara ytterst verbala och komma med kloka inlägg, och på ett "osynligt" sätt lär de försöka få oss på fel spår.

Jag håller helt med i ditt inlägg. Tror det är viktigt att komma ihåg och inte ta all information som sanningar när vi faktiskt inte vet vad som egentligen stämmer.

Warden1968 kom ju in i tråden (med ett helt nytt Flashback-konto) endast för att avslöja saker, genom att bryta mot sin arbetssekretess, och berättar om hur KJs sinnestillstånd verkar vara. Jag kanske är överskeptisk av mig, men förstår inte hur alla direkt tar för givet att det h*n skriver är sanning och det uppstår sedan långa diskussioner om KJs tillstånd, baserat på information från Warden1968 - information vi inte har någon aning om stämmer (så länge vi inte själva arbetar där och ser/hör KJ).
Inte för jag tror Warden1968 är GM, h*n var ett exempel. Jag har svårt för att veta vilka, av alla fåglar hit och dit i tråden, som faktiskt talar sanningen.
Citera
2013-06-23, 01:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infinitecycle
Har tanken någonsin slagit dig om att det är scenpersonligheten som intervjuades och inte JE som privatperson? Nämnvärd skillnad! Som musiker är man ju konstnärlig och vill att det man skapar är enhetligt för att det ska uppfattas som genuint. Jag vet inte vad du har för kunskaper om hårdrock och metal, men många band som skriver "våldsamma texter" som "hyllar satan" har en helt annan religiös uppfattning än satanism. Så vad de som kreatörer skapar behöver nödvändigtvis inte vara i närheten av deras egna åsikter och värderingar. JE tillhör den kategorin, han är inte satanist.

Han har aldrig jobbat, praktiserat eller dylikt på ett bageri. Din källa verkar inte ha många rätt...

Vilka då, kan du ge några exempel, behöver inte vara många, men några stycken vore fint för trovärdigheten?

Sedan undrar jag om man inte bör utgå ifrån att det folk berättar om sig själv är vad de verkligen menar? Blir mest pannkaka om man hela tiden utgår ifrån att folk talar osanning, skämtar eller har andra syften med vad de säger. Jag tycker nog att man bör utgå ifrån det som sägs tills något talar emot det, blir ju ogreppbart annars. Du som känner till musikens värld, brukar det inte vara så att artister faktiskt sympatiserar med det de besjunger?

JE har sagt att han är satanist/ateist, adress nära fyndplatserna, helt klart en intressant figur i sammanhanget. Hyllar det makabra, absolut vad det här mordet handlar om. En intressant detalj som jag påpekat ganska tidigt i tråden, men då med argumentet "airsoft" och spelande, Sandträsk sanatorium. JE gillar den platsen. Oavsett argument, kör en repa med kriminalsökhundar där, kanske händerna ligger där?
Citera
2013-06-23, 01:08
Medlem
ME077s avatar
Via en användare fick jag ett foto på den som ev kan vara schlangekraft. Känns taskigt lägga ut i tråden om det är fel. Vad göra, man vill ju få ett namn och kolla personen... någon bodenbo här som man kan pma?

Edit: Man borde kanske ta det lugnt så ingen oskyldig lämnas ut... Ska undersöka saken mer först.

TILL MODERATOR: Kan du svara på frågan, är det lämpligt att lägga ut en bild på den som eventuellt ligger bakom Schlangekraft, trots att inga bevis för inblandning i mordet finns..?
Senast redigerad av ME077 2013-06-23 kl. 01:16.
Citera
2013-06-23, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Allt det du säger stämmer. Ledsen att du var tvungen att leva med en, men glad att det är över.
Och ja, handlar det om en psykopat så tror jag också på en ensam GM.
Det har satt sina spår om man säger så men det är över nu, det tog tid och ett sjuhelsickes mod, jag fick mycket hjälp att ta mig ur det och jag är märkt för livet. Nog om det, nu handlar inte detta om mig. (som tur är)
Att leva med en psykopat är som att vara en levande marionettdocka. En sån banal sak som att man ätit upp alla bananer eller köpt fel yoghurt kan tända en psykopats vrede. Sant. även om man tycker det är banalt och löjligt.
Den sanna personlighet en psykopat har visas ej heller för omgivningen, den är väld dold.
Det kan förklara hennes anmälningarna om hot, även Varför hon gick hem till den mtGM samt kan hennes sms till någon annan om att vara irriterad över nåt även utlöst detta raseri och varför hon eventuellt hållit det hemligt att hon träffat honom.
KJ är dock oskyldig tills dess motsatsen bevisats och om han är psykopat kommer han blåneka tills dess han blir överbevisad, spela ledsen över att hon är död och förskräckt över det hemska dådet.
Jag kan inte hjälpa att jag tycker mycket tyder på att så är fallet. En normal oskyldig människa, gråter, skriker, försöker allt för att bevisa sin oskuld alternativt erkänner dådet direkt. Man är inte så lugn. opåverkad och tyst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in