Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Vilka då, kan du ge några exempel, behöver inte vara
många, men några stycken vore fint för trovärdigheten?
Sedan undrar jag om man inte bör utgå ifrån att det folk berättar om sig själv är vad de verkligen menar? Blir mest pannkaka om man hela tiden utgår ifrån att folk talar osanning, skämtar eller har andra syften med vad de säger. Jag tycker nog att man bör utgå ifrån det som sägs tills något talar emot det, blir ju ogreppbart annars. Du som känner till musikens värld, brukar det inte vara så att artister faktiskt sympatiserar med det de besjunger?
JE har sagt att han är satanist/ateist, adress nära fyndplatserna, helt klart en intressant figur i sammanhanget. Hyllar det makabra, absolut vad det här mordet handlar om. En intressant detalj som jag påpekat ganska tidigt i tråden, men då med argumentet "airsoft" och spelande, Sandträsk sanatorium. JE gillar den platsen. Oavsett argument, kör en repa med kriminalsökhundar där, kanske händerna ligger där?

Om du nu känner att du behöver "bevis" kan vi väl ta tre välkända namn; Ozzy Osbourne, Ronnie James Dio och Tom Araya. Och gällande musik så är det som du säkert vet en konstart, texter är målande, inget man alla gånger behöver ta på orden. Det kan vara en känsla som beskrivs med andra ord, kreativitet du vet. "Satan" i text kan lika gärna vara samhället, om du förstår vad jag menar.
Känner man JE är det ganska uppenbart när han är sarkastisk och inte. Men för er utomstående är det uppenbarligen inte lika tydligt vilket lett till att fjädrar förvandlats till höns.
Adress nära fyndplatserna? Nu är du ute och cyklar, han bor inte i närheten av fyndplatserna.
Så du menar att om man är intresserad av historiska platser, som Sandträsk Sanatorium, så är man kapabel att styckmörda någon? Och huruvida JE är satanist behöver vi inte diskutera mer för det är redan dementerat.