2013-06-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan du inte fråga fågeln om lite detaljer? Utseende, ålder, namn och så vidare.

Tyvärr inte. Önskar jag kunde......
Citera
2013-06-22, 21:14
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Håll käften om du inte begriper vad folk skriver. Jag frågade hur en annan postare vet att VB inte var en thai hora, jag säger att det kan inte uteslutas om vi inte vet att hon inte var det, det är inte det samma som att jag påstår att hon var det, tror inte ens att hon var det, men det kan inte uteslutas.

Det finns ingen tillförlitlig information i någon riktning, så teoretiskt kan kan VB ha varit en thai hora, eller inte.
Jag håller käften när jag själv väljer att göra det, inte när du anser att jag bör göra det.

Tills annat visas så kan det uteslutas att hon var en "thai hora" ja. Det finns inget som talar för att hon skulle ha sålt sex och det är helt befängt att ens resonera i de banorna. Visa lite jävla respekt för fan. Det är en styckmördad 20-årig tjej du pratar om. Jag är helt övertygad om att du inte skulle skriva samma sak om hon inte hade varit thailändska.
Citera
2013-06-22, 21:28
Medlem
highfives avatar
Kan vi avföra mannen med eld i håret? Det är väl den ende som VB var vän med på fejjan och som stundtals kunde vara lite okult i sin schizofrena värld. Han skriver iaf bra engelska och finska, men sämre svenska. Bor utanför Töre, 5-6 mil från Boden. Hur det sen skulle ha med mordet att göra vet ja ej. Han gillar för övrigt både foto och film. VB hade ju en film på sin fejja där ett eldklot uppenbarade sig. En sorts trickfilm, minns ni? I bakgrunden hörde man även en mansperson.
Citera
2013-06-22, 21:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jag håller käften när jag själv väljer att göra det, inte när du anser att jag bör göra det.

Tills annat visas så kan det uteslutas att hon var en "thai hora" ja. Det finns inget som talar för att hon skulle ha sålt sex och det är helt befängt att ens resonera i de banorna. Visa lite jävla respekt för fan. Det är en styckmördad 20-årig tjej du pratar om. Jag är helt övertygad om att du inte skulle skriva samma sak om hon inte hade varit thailändska.

Jo, jag hade skrivit samma sak. Det är inte jag som har påstått att VB var eller inte var thai hora, jag kommenterar endast saken i sig, att ingen vad vi känner till har bekräftat det ena eller andra. Just nu kan det inte uteslutas, vad är det du inte förstår? Sedan skiter jag fullkomligt i offrets ursprung och vem det är vi pratar om, och jag väljer själv på vilket vis jag visar respekt.

Tills annat visas kan det inte uteslutas att VB var en thai hora.
Citera
2013-06-22, 21:32
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Minns ni de hemska bilderna på Schlangekrafts sida, en man och en kvinna med masker, blod etc.
De verkar vara borta nu, har nån möjligtvis sparat dom?

Jag har kvar den, om du menar den med två personer framför ett hus med masker på sig, om det är en tjej och en kille vet jag inte. Men av nån anledning sparade jag just den..
Vet dock inte hur jag länkar till den..
Citera
2013-06-22, 21:36
Medlem
Citat:
Har sökt men hittar inte vad initialerna JFE som nämns i samband med en person i Sävast står för, någon som vet?

Ja nu vet jag. Det är helt enkelt samme person som den jag efterlyste. Dvs den ev. bagerianställde death metalsångaren som kallar sig "Noctus". Har rykte om sig att vara necrofil.

Någon här i tråden blev hånad av någon annan för att hen kallade honom för satanist. På Noctus hemsida finns en fejkad intervju där han svarar så här:

"Religion?
- Satanistism/ateism."

Så Du som hånade kan dra in smilet nu va'!

Noctus bor d-t nära Sävastmasten!!

EDIT: det är samme person som länkats ovan på fejjan
Senast redigerad av dapravda 2013-06-22 kl. 21:39.
Citera
2013-06-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
får han någon medicin mot ångest och dyl. där?
okey om han nu får concerta då om han nu hade adhd. annat vore bara grymt.
men ångestdämpande och liknande? sömntabletter?
Jag tror inte han får sånt då han måste vara klar i huvudet vid förhör etc. Uppgifter som uppkommer vid förhör där MGM fått lugnande kan inte användas i utredningen, det säger sig själv.
Citera
2013-06-22, 21:41
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Hon kan således inte ha gjort både och? Vad säger att hon inte drog in pengar på mer än ett vis, t ex genom att erbjuda sex mot betalning?

Frågan är ju om du hade fört samma resonemang om offret hade varit blondin och hetat Emily Andersson eller något sånt. Hade du suttit och skrivit att vi vet inte om Emily prostituerade sig på fritiden, det kan vi faktiskt inte veta även om inga tecken åt det hållet finns.

Jag förstår vart du vill komma (tror jag) men det ligger ändå farligt nära rasistiska schabloner.
Citera
2013-06-22, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jag tror inte han får sånt då han måste vara klar i huvudet vid förhör etc. Uppgifter som uppkommer vid förhör där MGM fått lugnande kan inte användas i utredningen, det säger sig själv.
Har han ngn psykisk underliggande orsak får han medicin, annars kan den sjukdomen förvärras.
Citera
2013-06-22, 21:48
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Ja nu vet jag. Det är helt enkelt samme person som den jag efterlyste. Dvs den ev. bagerianställde death metalsångaren som kallar sig "Noctus". Har rykte om sig att vara necrofil.

Någon här i tråden blev hånad av någon annan för att hen kallade honom för satanist. På Noctus hemsida finns en fejkad intervju där han svarar så här:

"Religion?
- Satanistism/ateism."

Så Du som hånade kan dra in smilet nu va'!

Noctus bor d-t nära Sävastmasten!!

EDIT: det är samme person som länkats ovan på fejjan

Förstår jag detta rätt nu...
DJ, KJs bror, har gått i samma klass som JE, noctus, som gillar necrofili.
https://www.facebook.com/Infernalus

Han verkar ha blivit betydligt tyngre, ser anabolstinn ut på fb, jämfört med bilden i nsd, det enda igenkännbara är "satansskägget" som han började anlägga då.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4818391

Jag är inte främmande för att det finns en koppling här, den 4 maj.
Den som diggar musik med DJ, som KJ åkte hem till, kan mycket väl vara JE. Var höll han hus den här kvällen? Undrar om han är förhörd? Kvartetten DJ, KJ, JE och VB, var när hur?
Tog sig KJ till DJ med en död VB, beställd av JE? Okej, nu kommer säkert någon att avfärda detta som galet, men med tanke på brottets art, är det tillräckligt galet för att kopplas ihop med ytterligare galna händelser.

Varsågoda att spekulera i hur denna grupp personer kan ha samverkat denna kväll. Jag utgår från att DJ är oskyldig och att något kan ha hänt mellan JE, KJ och VB.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4818391
Citera
2013-06-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove

Ja det kan man tycka ska säga sig självt, men titta hur man gjorde med Quick!! Neddrogad till max..... då fick de ju de svar de ville ha. Men med tanke på efterspelet där så har man väl förmodligen lärt sig läxan!
Citera
2013-06-22, 21:54
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Jo, jag hade skrivit samma sak. Det är inte jag som har påstått att VB var eller inte var thai hora, jag kommenterar endast saken i sig, att ingen vad vi känner till har bekräftat det ena eller andra. Just nu kan det inte uteslutas, vad är det du inte förstår? Sedan skiter jag fullkomligt i offrets ursprung och vem det är vi pratar om, och jag väljer själv på vilket vis jag visar respekt.

Tills annat visas kan det inte uteslutas att VB var en thai hora.
Skitsnack. Och det kan visst uteslutas tills annat visats. Hur många kvinnor säljer sex? Inte särskilt många. Så att hålla på och insinuera att VB skulle ha gjort det grundar sig enbart på att hon var thailändska och du, och heller ingen annan, hade ens tänkt tanken om hon vore etnisk svensk. Jag tycker det är jävla respektlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in