Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Frågan är ju om du hade fört samma resonemang om offret hade varit blondin och hetat Emily Andersson eller något sånt. Hade du suttit och skrivit att vi vet inte om Emily prostituerade sig på fritiden, det kan vi faktiskt inte veta även om inga tecken åt det hållet finns.
Jag förstår vart du vill komma (tror jag) men det ligger ändå farligt nära rasistiska schabloner.
Men ge er med det här nu, rasistiska schabloner? Om en thaibrud säljer sex så är hon en thaihora per definition. Nu är det väl ingen som har sagt att hon var det, däremot motsatsen, och det finns inga belägg för det. Ni vill att jag ska vara en rasist, ni utgår ifrån det. Jag kan meddela att så inte är fallet. Den postare som jag kommenterade använde begreppet
thai hora, just därför gör jag också det för att hålla en röd tråd och inte göra en höna av en fjäder.
Vad jag hade skrivit om offret hetat Emily Andersson är bara löjligt att spekulera kring, hon hade teoretiskt också kunnat vara från Thailand, så vad fan är du ute efter?
Nu säger jag det för sista gången, VB kan ha varit prostituerad, det kan inte uteslutas, allt snack om att det är fel är enbart ett jäkla trollande av folk som tänker mer med hjärtat än hjärnan.