2013-06-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Har han ngn psykisk underliggande orsak får han medicin, annars kan den sjukdomen förvärras.
Den medicin han vanligtvis använder, ja, men ingen utöver detta som kan göra honom luddig i hjärnan som ex. valium. Finns milda lugnande o sömngivande iofs men man håller nog medicinering starkt begränsad
Citera
2013-06-22, 21:55
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Mycket trams och ogrundade spekulationer på sistone i tråden.

Kan vi få en seriös uppdaterad sammanfatting om allting?

Du kan hjälpa till i tråden med dina kunskaper om gym och att bygga muskler. Kika på bilden av JE, från tidningen i nsd och på fb. Hur han ha lyckats bygga om sin kropp på det viset, hur många år skiljer mellan bilderna? Kan han gå på anabola?
Citera
2013-06-22, 21:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Frågan är ju om du hade fört samma resonemang om offret hade varit blondin och hetat Emily Andersson eller något sånt. Hade du suttit och skrivit att vi vet inte om Emily prostituerade sig på fritiden, det kan vi faktiskt inte veta även om inga tecken åt det hållet finns.

Jag förstår vart du vill komma (tror jag) men det ligger ändå farligt nära rasistiska schabloner.

Men ge er med det här nu, rasistiska schabloner? Om en thaibrud säljer sex så är hon en thaihora per definition. Nu är det väl ingen som har sagt att hon var det, däremot motsatsen, och det finns inga belägg för det. Ni vill att jag ska vara en rasist, ni utgår ifrån det. Jag kan meddela att så inte är fallet. Den postare som jag kommenterade använde begreppet thai hora, just därför gör jag också det för att hålla en röd tråd och inte göra en höna av en fjäder.

Vad jag hade skrivit om offret hetat Emily Andersson är bara löjligt att spekulera kring, hon hade teoretiskt också kunnat vara från Thailand, så vad fan är du ute efter?

Nu säger jag det för sista gången, VB kan ha varit prostituerad, det kan inte uteslutas, allt snack om att det är fel är enbart ett jäkla trollande av folk som tänker mer med hjärtat än hjärnan.
Citera
2013-06-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Ja det kan man tycka ska säga sig självt, men titta hur man gjorde med Quick!! Neddrogad till max..... då fick de ju de svar de ville ha. Men med tanke på efterspelet där så har man väl förmodligen lärt sig läxan!
Det är skillnad på vad de gjorde med Quick som dessutom var missbrukare och vad de ev skulle ge KJ.
Lite ångestdämpande och sömn medicin ev anti psykotisk medicin beroende på om psyk utredningen skulle visa på det lär inte förändra KJ:s minne och inställning till denna händelse. Men det kan hjälpa honom må bättre så att han kan vara med på förhören, och då utan att vara totalt neddrogad.

Men de enda om vet om medicinerna är ju läkarna och vårdpersonalen där KJ vistas. Vi kan bara spekulera....

Givetvis betyder det ingenting om han skrattar då och då, om det inte visar sig att han sitter och skrattar för sig själv för då kan det tyda på att han har hörsel hallucinationer. Vårdaren tyckte jag gav en bra bild på en person med psykiska svårigheter och som mycket väl kan vara GM. KJ kan också vara i sin egen "bubbla" som en granne uttryckte det då han hämtades av polis. Detta kan successivt ha förvärrats.
Citera
2013-06-22, 22:02
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Ja det kan man tycka ska säga sig självt, men titta hur man gjorde med Quick!! Neddrogad till max..... då fick de ju de svar de ville ha. Men med tanke på efterspelet där så har man väl förmodligen lärt sig läxan!

Lugnande preparat har kort halveringstid och kan trappas ned/sättas ut innan förhören.
Citera
2013-06-22, 22:03
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Skitsnack. Och det kan visst uteslutas tills annat visats. Hur många kvinnor säljer sex? Inte särskilt många. Så att hålla på och insinuera att VB skulle ha gjort det grundar sig enbart på att hon var thailändska och du, och heller ingen annan, hade ens tänkt tanken om hon vore etnisk svensk. Jag tycker det är jävla respektlöst.

Om någon mot förmodan har köpt sex av VB kan ju han/hon posta ett inlägg om detta. Det skulle teoretiskt kunna lägga ytterligare en dimension till motivbilden även om jag personligen är fullkomligt övertygad om ett sexfsg inte har med mordet eller motivet till detta att göra.
Citera
2013-06-22, 22:05
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Du kan hjälpa till i tråden med dina kunskaper om gym och att bygga muskler. Kika på bilden av JE, från tidningen i nsd och på fb. Hur han ha lyckats bygga om sin kropp på det viset, hur många år skiljer mellan bilderna? Kan han gå på anabola?

Jag tror att det är öl som byggt den kroppen.
Citera
2013-06-22, 22:07
Medlem
Finns inga indikationer på att VB sålde sex. Ingen fakta och ingenting som framkommit från polisen. Ingen som hört ngn fågel viska om det...ingenting!
Så kan vi lägga ned den diskusdionen för den skapar bara konflikt?
Om det skulle komma fram ngt som indikerar på detta så kan den återupptas, men innan dess silenzio. Comprende?
Citera
2013-06-22, 22:07
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men ge er med det här nu, rasistiska schabloner? Om en thaibrud säljer sex så är hon en thaihora per definition. Nu är det väl ingen som har sagt att hon var det, däremot motsatsen, och det finns inga belägg för det. Ni vill att jag ska vara en rasist, ni utgår ifrån det. Jag kan meddela att så inte är fallet. Den postare som jag kommenterade använde begreppet thai hora, just därför gör jag också det för att hålla en röd tråd och inte göra en höna av en fjäder.

Vad jag hade skrivit om offret hetat Emily Andersson är bara löjligt att spekulera kring, hon hade teoretiskt också kunnat vara från Thailand, så vad fan är du ute efter?

Nu säger jag det för sista gången, VB kan ha varit prostituerad, det kan inte uteslutas, allt snack om att det är fel är enbart ett jäkla trollande av folk som tänker mer med hjärtat än hjärnan.
Om det ska vara av intresse för diskussionen så bör det ju finnas en, minsta lilla, hint om det, tycker du inte? Det finns det inte, mer än att hon var thailändska, och då drar spekulationerna igång, just för att hon var thailändska, inte av någon annan som helst anledning. Det vet du lika väl som alla andra.
Citera
2013-06-22, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Förstår jag detta rätt nu...
DJ, KJs bror, har gått i samma klass som JE, noctus, som gillar necrofili.
https://www.facebook.com/Infernalus

Han verkar ha blivit betydligt tyngre, ser anabolstinn ut på fb, jämfört med bilden i nsd, det enda igenkännbara är "satansskägget" som han började anlägga då.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4818391

Jag är inte främmande för att det finns en koppling här, den 4 maj.
Den som diggar musik med DJ, som KJ åkte hem till, kan mycket väl vara JE. Var höll han hus den här kvällen? Undrar om han är förhörd? Kvartetten DJ, KJ, JE och VB, var när hur?
Tog sig KJ till DJ med en död VB, beställd av JE? Okej, nu kommer säkert någon att avfärda detta som galet, men med tanke på brottets art, är det tillräckligt galet för att kopplas ihop med ytterligare galna händelser.

Varsågoda att spekulera i hur denna grupp personer kan ha samverkat denna kväll. Jag utgår från att DJ är oskyldig och att något kan ha hänt mellan JE, KJ och VB.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4818391

Men alla rykten till trots så kanske killen bara är en liten skit som vill impa på sin sin släkting Lord Ahriman.
Citera
2013-06-22, 22:09
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Finns inga indikationer på att VB sålde sex. Ingen fakta och ingenting som framkommit från polisen. Ingen som hört ngn fågel viska om det...ingenting!
Så kan vi lägga ned den diskusdionen för den skapar bara konflikt?
Om det skulle komma fram ngt som indikerar på detta så kan den återupptas, men innan dess silenzio. Comprende?
Inte mig emot, jag blir bara förbannad när det ska diskuteras, utan någon som helst grund, att en 20 årig mördad tjej skulle ha sålt sex bara för att hon var thailändska. Släpper mer än gärna den diskussionen.
Citera
2013-06-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag tror att det är öl som byggt den kroppen.

Ja, och Dr. Pepper!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in