2013-06-22, 20:57
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
proconsul|44010333]Jo, premisserna var lika falska. Men detta är tydligen nåt du inte begriper så vi släpper det.

Varför var premisserna på min fråga falska? Har du som far till din son inga åsikter kring dina barn?

Om någon frågar dig vad du önskar att ditt barn ska bli (yrkesmässigt) när han blir stor? Vad säger du då? Att det han blir lycklig av skulle inte vara svar på frågan. Och den som frågar dig om detta frågar inte om vad du ska tvinga ditt barn till, utan vad din åsikt är kring frågan. Det innebär således inte att barnet kommer vilja bli det du önskar men när någon frågar var du önskar så vill de endast veta dina åsikter kring frågan. Och det är inte falska premisser. Min fråga såg likadan ut, den enda skillnaden var att det handlade om sexualitet, och därför vart det en knivig fråga för dig och dina gelikar. Vad du önskar att ditt barn blir innebär inte att ditt barn blir det. Du som far har utan tvekan åsikter kring frågor rörande ditt eget barn. Ett svar som lyder: det som gör mitt barn glatt och lyckligt är väldigt vagt och neutralt. Inte nog med att det inte är svar på själva frågan men det indikerar också på att du inte tar ansvar eller är likgiltig. Om någon frågar dig vad du önskar mest av allt varpå du svarar : fred på jorden, så låter det väldigt oseriöst och vagt och detta svar är en indikation på att du inte vågar prata om dina åsikter och värderingar.

Citat:
Så stöld och homosexualitet är jämförbara? Och om du menar att samhället skapar homosexuella så tänk om. Varför finns det homosexuella i länder där det är belagt med dödsstraff?

Men detta har vi tagit förut. Vissa samhällen uppmuntrar till homosexualitet andra förkastar det. Helt visst är homosexualitet mer restriktivt i länder där det är förbjudet än i länder där det är fritt fram. Sen finns det mycket annat som man skulle kunna få dödsstraff för i vissa länder men det hindrar inte människor att inte begå handlingen. Mord och våldtäkt är de väl de omänskligaste och mest avskyvärda brotten en människa kan begå fortfarande begås dessa brott i alla samhällen. Precis som en människa kan låta bli att begå mord, rån, våldtäkt kan även en människa som tänder på en annan av samma kön låta bli att begå handlingar. Begår man handlingen har man gett efter för dina lustar och passioner.

Citat:
Nej. Du vet helt klart inte vad en psykisk sjukdom innebär. En sexuell avvikelse från normen, ja. Men som jag sa, islam är också en avvikelse från normen eftersom majoriteten människor på jorden inte är muslimer.

Jo, det är även en psykisk sjukdom. Homosexualitet fyller ingen funktion mer än tillfredställelse. Man kan inte få kärlek genom att suga en kuk eller få den i röven, det är inte kärlek, inte heller fyller den förökningsfunktionen. Nej återigen är Islam en religion, en religion kan inte vara en psykisksjukdom. En religion har anhängare som ansluter sig till den och människorna kommer från olika bakgrunder osv. Homosexualitet är en personlig handling. En religion och en sexuell handling är inte samma sak, hur du kan jämföra dessa två med varann är för mig en gåta.

Citat:
Fan vad du håller på. Mina barn får ha precis vilken sexuell orientering de vill, ska det vara så svårt att fatta. Men jag skulle hellre se att de blev homosexuella än religiösa oavsett religion eftersom ens sexuella läggning är verklig och påtaglig och väldigt viktig emedan religion är ett jävla påhitt som inte har någon som helst förankring i verkligheten. En homosexuell människa erkänner sin verklighet, en religiös lever i en fantasivärld. Du tex har ju inte en susning om det du predikar om här är sant eller hur. Du bara hoppas och tror.

Men vilken underbar förälder du kommer bli då. Först säger du att du inte bryr dig om vad ditt barn väljer så länge de blir lyckliga för att lite senare faktiskt välja åt de men också välja bort åt dem. Du väljer homosexualitet före hetero som muslim och du väljer bort Islam. Men när det handlar om sexualitet så vill du inte lägga dig i.

Alltså bryr du dig inte om ditt barn blir lycklig av religion och finner tröst i den. Det struntar du i med motiveringen att det inte är påtagligt alltså önskar du bestämma åt dina barn hur de ska tänka men inte när det handlar om sexualiteten. Förvirringen hos dig är ytterst och känner inga gränser.
Citera
2013-06-22, 21:03
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Självklart är det så, du har ju en teistisk syn och jag en ateistisk sekulär.
Men att man idag har ett helt väsensskilt samhälle och otroligt mer kunskaper om orsakssamband inom vetenskap och hur samhällssystemen fungerar gör ju att religionen måste anpassa sig till dessa resultat. Med det inte menat att man behöver acceptera alla utslag av olika kulturyttringar och vetenskapliga uppfinningar som positiva och ta dem till sig men man måste acceptera deras existens och acceptera att man behöver förhålla sig rationellt till dem.
att vetenskap egentligen bör ses som en gemensam plattform istället för någon imaginär fiende är fel inställning bland många teister även om ibland vissa ateister får för sig att man har patent på det hela.

edit: nu är det dags för confederations cup, återkommer senare.
Citera
2013-06-22, 21:13
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Men hur som haver tack för att ni två svarade på min fråga. Jag är väldigt nyfiken på vad sepiritiz kommer att svara.

Jag har svarat både på din ursprungliga fråga och din modifierade fråga efter min bästa förmåga. Du gillade dock inte svaret, men det är inte mitt problem.
Citera
2013-06-22, 21:15
Medlem
Norrbottenss avatar
Det är alltid lika jävla roligt att se när IP försöker tänka.

http://youtu.be/BVECpIxrR_0

och...

http://youtu.be/ddyZ0XZZbbw
Citera
2013-06-22, 21:18
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens

och...

Jag tycker faktiskt synd om dig. Att du tog dig tid att surfa på youtube och ta fram dessa klipp och skicka till mig för att .... Du ska försöka vara rolig?! sorligt!
Citera
2013-06-22, 21:21
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Jag tycker faktiskt synd om dig. Att du tog dig tid att surfa på youtube och ta fram dessa klipp och skicka till mig för att .... Du ska försöka vara rolig?! sorligt!

Bra att jag får kladda lite "sorg" på dig.
Jag önskar inget hellre än att du mår så jävla dåligt som möjligt.

Du är en människa som i mina ögon gör sig bäst som maskmat.
Citera
2013-06-22, 21:44
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Varför var premisserna på min fråga falska? Har du som far till din son inga åsikter kring dina barn?

Om någon frågar dig vad du önskar att ditt barn ska bli (yrkesmässigt) när han blir stor? Vad säger du då? Att det han blir lycklig av skulle inte vara svar på frågan. Och den som frågar dig om detta frågar inte om vad du ska tvinga ditt barn till, utan vad din åsikt är kring frågan. Det innebär således inte att barnet kommer vilja bli det du önskar men när någon frågar var du önskar så vill de endast veta dina åsikter kring frågan. Och det är inte falska premisser. Min fråga såg likadan ut, den enda skillnaden var att det handlade om sexualitet, och därför vart det en knivig fråga för dig och dina gelikar. Vad du önskar att ditt barn blir innebär inte att ditt barn blir det. Du som far har utan tvekan åsikter kring frågor rörande ditt eget barn. Ett svar som lyder: det som gör mitt barn glatt och lyckligt är väldigt vagt och neutralt. Inte nog med att det inte är svar på själva frågan men det indikerar också på att du inte tar ansvar eller är likgiltig. Om någon frågar dig vad du önskar mest av allt varpå du svarar : fred på jorden, så låter det väldigt oseriöst och vagt och detta svar är en indikation på att du inte vågar prata om dina åsikter och värderingar.
Så du tror på att man som förälder på ett tidigt stadium ska bestämma barnets yrkesval? Eller tror du att det kan vara klokt att istället förse barnet med bra förutsättningar och ett öppet sinne? Tycker du att barn som inte väljer föräldrarnas väg mot rätt yrke är äckliga?

Citat:
Men detta har vi tagit förut. Vissa samhällen uppmuntrar till homosexualitet andra förkastar det. Helt visst är homosexualitet mer restriktivt i länder där det är förbjudet än i länder där det är fritt fram. Sen finns det mycket annat som man skulle kunna få dödsstraff för i vissa länder men det hindrar inte människor att inte begå handlingen. Mord och våldtäkt är de väl de omänskligaste och mest avskyvärda brotten en människa kan begå fortfarande begås dessa brott i alla samhällen. Precis som en människa kan låta bli att begå mord, rån, våldtäkt kan även en människa som tänder på en annan av samma kön låta bli att begå handlingar. Begår man handlingen har man gett efter för dina lustar och passioner.
Du kan väl förklara hur samhällen uppmuntrar till homosexualitet.

Citat:
Jo, det är även en psykisk sjukdom. Homosexualitet fyller ingen funktion mer än tillfredställelse. Man kan inte få kärlek genom att suga en kuk eller få den i röven, det är inte kärlek, inte heller fyller den förökningsfunktionen. Nej återigen är Islam en religion, en religion kan inte vara en psykisksjukdom. En religion har anhängare som ansluter sig till den och människorna kommer från olika bakgrunder osv. Homosexualitet är en personlig handling. En religion och en sexuell handling är inte samma sak, hur du kan jämföra dessa två med varann är för mig en gåta
.
En religiös tro uppfyller faktiskt kriterierna för psykisk ohälsa. Det är en form av vanföreställning och borde hanteras så också. Det gör däremot inte homosexualitet. Religionen innebär att du bygger upp en fantasivärld och det spelar ingen roll hur många människor som tror på den eller vilka moralsystem som man bygger upp i den. Det är fortfarande en fantasi och vanföreställning. Om du sen inte gillar att suga kuk, gör det inte. Eller känner du att det svenska systemet uppmanar dig att ha analsex med andra män?

Att du inte bättre förstår dig på din omvärld eller hur människor fungerar gör att du passar alldeles ypperligt i en fascistisk religiös värld. Du mår bra i det välstrukturerade och enkla. Du mår också utmärkt av att känna dig som en av de utvalda.

Citat:
Alltså bryr du dig inte om ditt barn blir lycklig av religion och finner tröst i den. Det struntar du i med motiveringen att det inte är påtagligt alltså önskar du bestämma åt dina barn hur de ska tänka men inte när det handlar om sexualiteten. Förvirringen hos dig är ytterst och känner inga gränser.
Men du framstår knappast som en lycklig människa. Lyckliga människor gläds inte åt religiösa övergrepp eller föraktar sina medmänniskor. Hade du varit en lycklig religiös person hade du aldrig suttit här på nätet och spytt din galla. Jag känner flera lyckligt religiösa personer och de skulle tycka att det du står för är extremt obehagligt. Men de är kanske lite konstiga eftersom de inte använder sin religion för att förtrycka sina medmänniskor.
Citera
2013-06-22, 21:45
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Bra att jag får kladda lite "sorg" på dig.
Jag önskar inget hellre än att du mår så jävla dåligt som möjligt.

Du är en människa som i mina ögon gör sig bäst som maskmat.

säger mer om dig än vad det gör om mig. Du är en hatisk och trångsynt människa.
Citera
2013-06-22, 21:46
Medlem
smidigasts avatar
Citat:

och...

Haha, klockrent!
Citera
2013-06-22, 21:48
Medlem
baylifes avatar
Citat:

och...

Var väl så det gick till när han skrev Spaninien
Citera
2013-06-22, 21:57
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
En traditionell muslim?
ja
Citera
2013-06-22, 22:03
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Jaja.. Man kan inte förvänta sig mycket av någon som kräver bevis i ena stunden och tror på Gud i andra.
varför inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in