2013-06-22, 19:59
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Islam är en psykisk sjukdom och en mental avvikelse. Om du blev lycklig av att råna, knarka, slå ihjäl folk, skulle du bry dig om det?

Se, jag kan göra samma sak som du, påstå något helt utan belägg och göra korkade jämförelser. Visst är det skoj?

Nej, Islam är en religion och inget annat. Homosexualitet är en sexuell avvikelse.
Citera
2013-06-22, 20:00
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Det han ger som homosexuell uppväxt är om de haft en homoförbindelse om så bara för en dag.

Vad han visade, visade det sig var att undersökningen handlade om familjer i upplösning då mindre än 10 barn bodde i ett hem under hela sin uppväxt av +3000 från början.
Det roligaste måste ju ändå vara att det relevanta urvalet för frågan endast bestod av 2 st!!
Citera
2013-06-22, 20:01
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Nej, Islam är en religion och inget annat. Homosexualitet är en sexuell avvikelse.
Och Islam är en intellektuell avvikelse.
Citera
2013-06-22, 20:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Ja, från en norm och i pseudo-etisk betydelse från religiös dogmatism.
Citera
2013-06-22, 20:05
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Det roligaste måste ju ändå vara att det relevanta urvalet för frågan endast bestod av 2 st!!
Jooo

Den är helt sjuk, läste igenom kritiken i sin helhet en gång och den var förödande.
Men dessa homosexuella som vägrar erkänna sin läggning är ju hur selektiva som helst.
Vet inte hur många av de mest extrena böghatarna som visat sig vara homo själva.
Reagerar inte längre på dem utan det blir bara ett "jasså en till".
Citera
2013-06-22, 20:07
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
proconsul|44004413]Nej, jag ändrade inte frågan och nej, du har inte svarat på den fortfarande. Men skit samma, jag vill inte ha svar på den, jag ville bara få dig att förstå att din fråga var ställd utifrån felaktiga premisser, precis som min var. Men tydligen går detta långt över huvudet på dig så vi lägger ner det.

Nej din fråga var långtifrån min fråga och premisserna var inte alls lika.

Citat:
Homosexualitet är en läggning, en sexuell orientering, har inget med psykiska sjukdomar att göra.
Men visst är det en avvikelse eftersom det finns fler normala än homos. På samma sätt är muslimer en avvikelse eftersom det finns fler normala än muslimer. Men jag kallar inte muslimer för psykiskt sjuka för det.

Och att tjuva är bara en handling och har inget med psyket att göra. Det har med psyket att göra vad man tänder på och hur skadat psyket blivit av samhället.

Citat:
Psykiska sjukdomar och sexuella avvikelser är olika saker. Kom gärna tillbaka när du lärt dig terminologin. Att jämställa kriminalitet och drogmissbruk med homosexualitet är bara så jävla dumt att man baxnar. Dessa saker är både nedbrytande och olagliga och har inga som helst likheter med mänskliga relationer och känslor. Jag tänker inte ens svara på idiotin.

Det två olika saker och homosexualitet är både en psykisk sjukdom och en sexuell avvikelse.

Citat:
Men om jag fick välja om min son skulle bli homosexuell eller muslim så skulle jag hellre vilja att han blev homosexuell.

Bra, då är du ärlig. Nu har du och slash svarat på min fråga. En av er önskar sitt barn bisexualitet med motiveringen att de får många valmöjligheter och du väljer homosexualitet före en heterosexuell son som väljer att bli muslim. Då har två av er svarat på min fråga och både väljer bort heterosexualitet. Det var väl inte så svårt? Jag hoppas bara att det ni yttrar på Flashback inte står i strid med vad ni personligen innerst inne tycker för då skulle detta göra er till oärliga, fega, lögnaktiga människor. Men hur som haver tack för att ni två svarade på min fråga. Jag är väldigt nyfiken på vad sepiritiz kommer att svara.
Citera
2013-06-22, 20:10
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Hur lyckats du missa poängen gång på gång? Är det så himla svårt att förstå? Han konstruerade en fråga som baserades på falska premisser för att belysa vad som vad fel med din fråga, dvs. ATT DIN FRÅGA ÄR BASERAD PÅ FALSKA PREMISSER. Försök att ta åt dig detta nu.
Citera
2013-06-22, 20:12
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Hur lyckats du missa poängen gång på gång? Är det så himla svårt att förstå? Han konstruerade en fråga som baserades på falska premisser för att belysa vad som vad fel med din fråga, dvs. ATT DIN FRÅGA ÄR BASERAD PÅ FALSKA PREMISSER. Försök att ta åt dig detta nu.
Det passar henom inte.
Citera
2013-06-22, 20:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Och att tjuva är bara en handling och har inget med psyket att göra. Det har med psyket att göra vad man tänder på och hur skadat psyket blivit av samhället.

Falsk analogi.

Citat:
Det två olika saker och homosexualitet är både en psykisk sjukdom ......

Nej.

Citat:
Bra, då är du ärlig. Nu har du och slash svarat på min fråga. En av er önskar sitt barn bisexualitet med motiveringen att de får många valmöjligheter och du väljer homosexualitet före en heterosexuell son som väljer att bli muslim. Då har två av er svarat på min fråga och både väljer bort heterosexualitet. Det var väl inte så svårt?

Vad jag kan minnas: Strawman.

Citat:
Jag hoppas bara att det ni yttrar på Flashback inte står i strid med vad ni personligen innerst inne tycker för då skulle detta göra er till oärliga, fega, lögnaktiga människor. Men hur som haver tack för att ni två svarade på min fråga. Jag är väldigt nyfiken på vad sepiritiz kommer att svara.

Så du kan feltolka det också.
Citera
2013-06-22, 20:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Han konstruerade en fråga som baserades på falska premisser för att belysa vad som vad fel med din fråga, dvs. ATT DIN FRÅGA ÄR BASERAD PÅ FALSKA PREMISSER. Försök att ta åt dig detta nu.

Citat:
Det passar henom inte.

IP vet kanske inte vad 'premisser' är.
Citera
2013-06-22, 20:27
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jo, premisserna var lika falska. Men detta är tydligen nåt du inte begriper så vi släpper det.
Citat:
Så stöld och homosexualitet är jämförbara? Och om du menar att samhället skapar homosexuella så tänk om. Varför finns det homosexuella i länder där det är belagt med dödsstraff?
Citat:
Det två olika saker och homosexualitet är både en psykisk sjukdom och en sexuell avvikelse.
Nej. Du vet helt klart inte vad en psykisk sjukdom innebär. En sexuell avvikelse från normen, ja. Men som jag sa, islam är också en avvikelse från normen eftersom majoriteten människor på jorden inte är muslimer.
Citat:
Bra, då är du ärlig. Nu har du och slash svarat på min fråga. En av er önskar sitt barn bisexualitet med motiveringen att de får många valmöjligheter och du väljer homosexualitet före en heterosexuell son som väljer att bli muslim. Då har två av er svarat på min fråga och både väljer bort heterosexualitet. Det var väl inte så svårt? Jag hoppas bara att det ni yttrar på Flashback inte står i strid med vad ni personligen innerst inne tycker för då skulle detta göra er till oärliga, fega, lögnaktiga människor. Men hur som haver tack för att ni två svarade på min fråga. Jag är väldigt nyfiken på vad sepiritiz kommer att svara.

Fan vad du håller på. Mina barn får ha precis vilken sexuell orientering de vill, ska det vara så svårt att fatta. Men jag skulle hellre se att de blev homosexuella än religiösa oavsett religion eftersom ens sexuella läggning är verklig och påtaglig och väldigt viktig emedan religion är ett jävla påhitt som inte har någon som helst förankring i verkligheten. En homosexuell människa erkänner sin verklighet, en religiös lever i en fantasivärld. Du tex har ju inte en susning om det du predikar om här är sant eller hur. Du bara hoppas och tror.
Citera
2013-06-22, 20:56
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Idag krymper arenan för olika gudar allt mer med vetenskapens framsteg, om abiogenesin lyckas visa på hur livet uppkom finns det inte så stor plats kvar för teismen att existera på då många/alla använder en typ av "God of gaps" argumentation för att rättfärdiga dess existens.
om arenans position flyttas till nuet dvs vad finns det för substitut till religion idag- så blir svaret inget, om vi däremot förlita oss på att ''gaps of science'' ska förklara livets uppkomst under vår livstid eller någonsin måste det ju dessutom vara står i kontraktion mot religiösa dogmer. man har en brant uppförsbacke med andra ord.

i grunden tycker jag att det mycket väl rör sig om frågan vad/var är människans begränsning. läste för inte så länge sen om en rysk mogul (tro han ställer upp i kommande presidentval?) som har håller på med nåt projekt där man försöker skapa semi-artificiella människor i massproduktion vilket enligt mig är helt absurt eftersom bara Gud skapar liv. vad tro du om utkomsten?
Citat:

Kommer ta lång tid innan det slagit igenom globalt men det kommer att göras, vad än fundamentalister i alla läger tycker om den saken.
ja det finns ju dom som menar att religiösa/sekulära idéer begränsas geografisk, så även här har man många dörrar att sparka upp och många förutfattade meningar som behöver tvättas bort. men vi får se vad framtiden bär i sitt sköte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in