2013-06-20, 12:39
Medlem
Choegoups avatar
Någon annan än jag som sett de nya patch notes?

Länk för de som inte har: http://dev.dota2.com/showthread.php?t=93363 (finns en lång diskussion på reddit.com/r/dota2 för de som vill läsa mer).

Där introducerar de en ny typ av lag antar jag att man kan kalla det... Guilds iaf. Någon som är på en flashback guild? Man behöver inte längre kolla med folk här eller i flashbacks Dota chat utan kan enkelt hitta andra flashbackare/svenskar att lira med.

Kommer f ö ut nästa vecka, ligger på test klienten just nu.
Citera
2013-06-20, 16:37
Medlem
Cobas avatar
Halloj!

Jag har spelat Dota2 i ca 1 vecka, kanske 20 matcher eller så. Jag har uppenbarligen inte läst hela tråden men jag märker att det finns mycket att ta till sig och att det är taktiskt och strategiskt.

Jag är ju bara en casualspelare så jag får nog räknas till noobsen. Vad jag undrar är om det här spelet kan vara roligt utan större eget engagemang? Alltså casualplay, logga in lite då & då.
Min uppfattning om spelet just nu är att spelet är ganska tråkigt. Man blir insugen i det och vill ta en match till men jag märker ofta att jag tänker att det är just ganska tråkigt.

Måste man med andra ord engagera sig i Dota2 för att det ska vara "kul"?

Svar och tips uppskattas.
Citera
2013-06-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Halloj!

Jag har spelat Dota2 i ca 1 vecka, kanske 20 matcher eller så. Jag har uppenbarligen inte läst hela tråden men jag märker att det finns mycket att ta till sig och att det är taktiskt och strategiskt.

Jag är ju bara en casualspelare så jag får nog räknas till noobsen. Vad jag undrar är om det här spelet kan vara roligt utan större eget engagemang? Alltså casualplay, logga in lite då & då.
Min uppfattning om spelet just nu är att spelet är ganska tråkigt. Man blir insugen i det och vill ta en match till men jag märker ofta att jag tänker att det är just ganska tråkigt.

jag skulle säga ja, Dota är inte som CS som vilken person som helst med typ 2h träning kan greppa och lira.

Dota kräver ju att man förstår sig på builds, last hits, deny, map awareness, sen förstå sig vad alla dessa över 100 hjältar har för spells så men vet vad man möter, vad sina kamraters spells gör och vad man själv gör.

Men ge spelet lite tid så, dota går rätt snabbt endå att lära sig. När jag hade runt 200h gametime hade jag spelat nästan alla hjältar och hade någorlunda förståelse.

Men som sagt, det är ett lag spel, vissa pallar inte det utan vill köra solo vilket pajjar dota, men ge det tid så kanske du fastnar
Citera
2013-06-20, 22:27
Medlem
Citat:
Halloj!

Skulle säga att för att på allvar få behållning av spelet så krävs headset och svenska eller engelskpratande spelare.
Lyfter spelet till en helt ny nivå....Sen att man tränar grunderna och kollar upp bra builds till de man gillar att spela.
Och att man förstår de olika rollerna som behövs i ett team.

Och att du helst tränat in några olila
Citera
2013-06-20, 23:30
Medlem
Glazehs avatar
Citat:
Halloj!

Om du inte tycker att det är kul så tycker inte du det, jag tyckte spelet var skit kul direkt. Men vissa fungerar annorlunda jag gillar när man är ny och vet inte ett skit andra gillar när de är bra och spelar för att vinna och owna.

Sen har WC3 sin charm som gjorde spelet svårt att motstå när man spelar som kelthuzad eller illidian
Citera
2013-06-21, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanan
jag skulle säga ja, Dota är inte som CS som vilken person som helst med typ 2h träning kan greppa och lira.

Dota kräver ju att man förstår sig på builds, last hits, deny, map awareness, sen förstå sig vad alla dessa över 100 hjältar har för spells så men vet vad man möter, vad sina kamraters spells gör och vad man själv gör.

Men ge spelet lite tid så, dota går rätt snabbt endå att lära sig. När jag hade runt 200h gametime hade jag spelat nästan alla hjältar och hade någorlunda förståelse.

Men som sagt, det är ett lag spel, vissa pallar inte det utan vill köra solo vilket pajjar dota, men ge det tid så kanske du fastnar
För mig var det då tvärt om. Mycket lättare att lära mig dota än cs. Jag är fortfarande totalt värdelös i cs och jag har säkert 75h+ där.
Citera
2013-06-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
För mig var det då tvärt om. Mycket lättare att lära mig dota än cs. Jag är fortfarande totalt värdelös i cs och jag har säkert 75h+ där.

Tänkte mer lärningskurvan i början, alla kan sätta sig ned och spela CS, köp vapen och skjut det andra laget.

Dota är ju lite mer komplex, man måste last hita/Deny, köpa rätt saker till rätt hjälte, börja med rätt spells först etc.

venne du kanske är ett geni.
Citera
2013-06-21, 22:45
Medlem
rehyptols avatar
Första gången jag klagar i den här tråden men helvete vad det här mutsystemet suger balle, folk i andra laget kan ju göra så att man blir mutad i 48 timmar, vi var 5 som köade och det blev lite trashtalk mellan matchen och det resulterade att alla vi 5 blev mutade.

Jävla skitsystem.
Citera
2013-06-22, 01:35
Medlem
Låter konstigt.De säger ju att de ser över tid.Inte bara ett enstaka tillfälle
Citera
2013-06-22, 02:04
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Första gången jag klagar i den här tråden men helvete vad det här mutsystemet suger balle, folk i andra laget kan ju göra så att man blir mutad i 48 timmar, vi var 5 som köade och det blev lite trashtalk mellan matchen och det resulterade att alla vi 5 blev mutade.

Jävla skitsystem.

Se till att inte svära så kommer du inte bli bannlyst.
Citera
2013-06-22, 09:44
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Se till att inte svära så kommer du inte bli bannlyst.

Det spelar ingen roll, en kompis i laget hade inte sagt ett jävla ord men väljer det andra laget att att rapportera alla så kommer man ändå bli mutad, det är därför det är dåligt.
Citera
2013-06-22, 10:49
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Det spelar ingen roll, en kompis i laget hade inte sagt ett jävla ord men väljer det andra laget att att rapportera alla så kommer man ändå bli mutad, det är därför det är dåligt.

Samma sak som när fem män kör in i en bil i banken och rånar skiten ur dem. Det spelar inte så stor roll om den femte sitter och spelar GameBoy i baksätet - han betraktas enligt lagen som medskyldig.

Jag kan dock förstå frustrationen för din kompis. Hur som helst är det dock en smäll man får ta för det stora goda: mute-systemet är väldigt bra överlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in