Citat:
Ursprungligen postat av
Coba
Halloj!
Jag har spelat Dota2 i ca 1 vecka, kanske 20 matcher eller så. Jag har uppenbarligen inte läst hela tråden men jag märker att det finns mycket att ta till sig och att det är taktiskt och strategiskt.
Jag är ju bara en casualspelare så jag får nog räknas till noobsen. Vad jag undrar är om det här spelet kan vara roligt utan större eget engagemang? Alltså casualplay, logga in lite då & då.
Min uppfattning om spelet just nu är att spelet är ganska tråkigt. Man blir insugen i det och vill ta en match till men jag märker ofta att jag tänker att det är just ganska tråkigt.
Måste man med andra ord engagera sig i Dota2 för att det ska vara "kul"?
Svar och tips uppskattas.
jag skulle säga ja, Dota är inte som CS som vilken person som helst med typ 2h träning kan greppa och lira.
Dota kräver ju att man förstår sig på builds, last hits, deny, map awareness, sen förstå sig vad alla dessa över 100 hjältar har för spells så men vet vad man möter, vad sina kamraters spells gör och vad man själv gör.
Men ge spelet lite tid så, dota går rätt snabbt endå att lära sig. När jag hade runt 200h gametime hade jag spelat nästan alla hjältar och hade någorlunda förståelse.
Men som sagt, det är ett lag spel, vissa pallar inte det utan vill köra solo vilket pajjar dota, men ge det tid så kanske du fastnar