2013-06-22, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Hur som helst är det dock en smäll man får ta för det stora goda: mute-systemet är väldigt bra överlag.
Jag håller verkligen inte med. Hellre spelar jag med någon som svär hela tiden än någon som inte kan kommunicera.
Istället borde de kolla igenom reports och temp banna folk som håller på så där. Nu straffar de även oskyldiga personer som behöver spela med mutade folk.
Citera
2013-06-22, 11:03
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Jag håller verkligen inte med. Hellre spelar jag med någon som svär hela tiden än någon som inte kan kommunicera.
Istället borde de kolla igenom reports och temp banna folk som håller på så där. Nu straffar de även oskyldiga personer som behöver spela med mutade folk.

Word, jag spelar hellre med folk som ragear stup i kvarten men kan blinka för en eventuell händelse eller kanske rita upp nåt i minimapen. Nu sitter ju folk bara och spammar Well Played! när dom blir dödade.

En annan grej också om man vill swappa med någon eller någon vill swappa med en så kan man inte skriva något innan dom repickar heron.

Absolutely disgusting.
Senast redigerad av rehyptol 2013-06-22 kl. 11:10.
Citera
2013-06-22, 11:30
Medlem
Ferross avatar
Man kan väl bara rapportera två gånger per vecka? Så om hela motståndarlaget rapporterar två var (de flesta har väl inte ens sina reports kvar såhär sent i veckan?) så borde det ju inte räcka till att man blir straffad? Antagligen så är det inte första gången som ni blir rapporterade, vet själv att jag har blivit rapporterad av folk men har aldrig åkt på något straff (då jag inte är den som ragear eller svär, utan mer kommer med konstruktiv kritik - som inte alltid uppskattas).

Det känns som om hela sanningen inte riktigt har kommit fram här.
Citera
2013-06-22, 11:34
Medlem
rehyptols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Man kan väl bara rapportera två gånger per vecka? Så om hela motståndarlaget rapporterar två var (de flesta har väl inte ens sina reports kvar såhär sent i veckan?) så borde det ju inte räcka till att man blir straffad? Antagligen så är det inte första gången som ni blir rapporterade, vet själv att jag har blivit rapporterad av folk men har aldrig åkt på något straff (då jag inte är den som ragear eller svär, utan mer kommer med konstruktiv kritik - som inte alltid uppskattas).

Det känns som om hela sanningen inte riktigt har kommit fram här.

Nej dom har ändrat detta, om din rapport blir lyckad dvs personen du reporta blir mutad så får du en annan, jag själv ligger på 23 stycken just nu. Det var inte heller första gången för vissa i mitt lag det var därför vissa åkte på en 48 timmar och några på 24 timmars.

Det jag ville framföra är att andra laget kan teama upp sig och rapportera och så blir man mutad vilket är löjligt.
Senast redigerad av rehyptol 2013-06-22 kl. 11:38.
Citera
2013-06-22, 11:38
Medlem
confused...s avatar
Citat:

+1 Många gånger så kan man iaf få en som svär och jävlar sig att kommunicera lite, och det kan göra en jävla stor skillnad jämfört med ingen kommunikation. Många gånger så är den som svär inte heller sämst i teamet utan försöker kommunicera och teamspela men så sitter en retarded ryss eller något och vägrar teamplay och förstör matchen och efter en stund tröttnar han som försöker teamspela och börjar svära istället och får report på sig.

Sen blir folk reportade för ingenting, en kid som feedar i sin lane trots många ganks ifrån mid skyller på alla utom sig själv och så slänger han iväg en report i sin nörd rage. Reportsen flyger iväg till höger och vänster och det ofta utan anledning.

Alla dagar i veckan spelar jag med en rageing kid som kan skriva jämfört med 0 kommunikation. Finns fan inget mer irriterande än en person som inte kan svara när man försöker skriva till han.
Senast redigerad av confused... 2013-06-22 kl. 11:46.
Citera
2013-06-22, 11:42
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Nej dom har ändrat detta, om din rapport blir lyckad dvs personen du reporta blir mutad så får du en annan, jag själv ligger på 23 stycken just nu. Det var inte heller första gången för vissa i mitt lag det var därför vissa åkte på en 48 timmar och några på 24 timmars.

Fast du kan väl inte ha 23st per vecka? De har väl ändrat så att man bara har två per vecka, sen kan du se hur många du har totalt också.

Ja och antagligen så har de väl inte uppfört sig i andra games tidigare och därav så kommer muten nu, jag har väldigt svårt att se att en eller två reports från ett och samma game skulle ge en mute. Då hade jag varit mutad själv för längesen.
Citera
2013-06-22, 12:21
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:

Har spelat ett par hundra matcher och aldrig träffat någon som mute:ats för att svära. Det man blir mute:ad för är snarare när man hackar på människor.

Skulle förvåna mig något enormt om någon report gick igenom för någon sagt "Holy fucking shit, we lost that teamfight guys". Det som folk blir tystade för är personliga påhopp.

Om jag då måste välja mellan att ha en kille som drar ner stämningen i botten på laget, men som också säger "miss top" eller att få honom helt tystad tar jag hellre det sistnämnda. Det gör för övrigt en majoritet av communityn har polls visat.
Citera
2013-06-22, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumsarr
Har spelat ett par hundra matcher och aldrig träffat någon som mute:ats för att svära.
Och hur vet du ifall de blir mutade eller inte?
Citera
2013-06-22, 13:34
Medlem
i mina 3 senaste game så har någon varit mutead och så mycket det kan förstöra, bättre att ge en temporär bann på 1-2 dagar istället.
Citera
2013-06-22, 13:49
Medlem
Sumsarrs avatar
Citat:
Och hur vet du ifall de blir mutade eller inte?

- Jag svär själv och har aldrig blivit reportad. Jag är trevlig och snäll.
- Ingen av mina kompisar, som även de är frispråkiga, har blivit mutade.
- Jag har reportat ett femtiotal personer som Valve tagit action mot. Ingen av dessa har varit över något sådant som svordomar.

För övrigt skriver Valve:
Citat:
Ursprungligen postat av Valve
Multiple people ganging up on you to report you in the same game has no effect on whether or not you are banned. We are looking at patterns of behavior over time only.

A few statistics:

Since the ban system has been implemented, there’s been a 35% drop in negative communication interactions.

Less than the 1% of the active player base (players who have played Dota 2 in the last month) are currently banned.

60% of players who receive bans go on to modify their behavior and don’t receive further bans.
Total reports are down more than 30%, even after accounting for the reduction in the number permitted per week.

De förklarar också vad man bannas för är att sprida negativ stämning. Att använda svordomar för som adjektiv är inte något offense och man kan inte bli bannad av det. Vad man blir tystad för är, precis som jag sa, när man hackar på laget.

Hela artikeln finns att läsa här: http://blog.dota2.com/2013/05/communication-reports/
Citera
2013-06-22, 14:10
Medlem
Jag är ganska säker på att allt de skrev där inte är sant. Jag har blivit mutad bara minuten efter ett game, omöjligt att de hinner kolla igenom om man gjort något på den tiden.
Liknande saker har hänt för flera personer.

Jag syftade inte heller på om man använder svordomar i vanliga meningar, t.ex. "Damn, that was a hell of a nice ultimate, enigma". Jag syftade givetvis på om man säger t.ex. "I'm so fkin tired of this shit". Det är inte direkt syftat på någon speciellt person.

Och när jag sa att jag hellre lirar med folk som svär än mutade personer så menade jag såklart de som svär och skriker på andra spelare.
Senast redigerad av pukknub 2013-06-22 kl. 14:14.
Citera
2013-06-22, 14:16
Medlem
asdfarns avatar
Hur svårt är det att kringgå det där mute systemet då? Bara göra ett nytt acc lite fort ju. Jag tror jag har 40 invites som jag kan skicka till mig själv. Eller är det IP-baserat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in