• 1
  • 2
2013-06-22, 01:18
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Missfrst inte rubriken, det hr r definitivt inte ngon nsketrd om att torska. Det jag r sugen att f reda p r vilket stt man ofta torskar p och hur man i allmnhet undviker att torska fr (ringa) narkotikabrott. Hur stor r risken att torska om man undviker att rra sig utomhus nr man r ptnd? Om mnniskor i din nrhet vet att du d och d rker, kar risken avsevrt? Till er som ngon gng torskat, hur hnde det?
Senast redigerad av MaxentiusDecius 2013-06-22 kl. 01:24.
Citera
2013-06-22, 01:22
Medlem
sg inte att du r tsm med marie jane till fel folk s r vll allt lungt
Citera
2013-06-22, 01:42
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundraprocentsant
sg inte att du r tsm med marie jane till fel folk s r vll allt lungt

r det verkligen s enkelt? Jag har nmligen brjat noja en del p sista tiden...
Citera
2013-06-22, 01:47
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Bertta inte om ditt bruk fr fel personer.
Undvik festivaler, polisen tenderar att fiska mycket p sdana platser.
Lev och bete dig som en "normal" mnniska, enligt polisens och allmnhetens synstt.
Visst, man kan snacka hur mycket man vill om att man ska ha rtt att kl sig och leva p vilket stt man vill, men det finns frdomar, som kanske r berttigade, som handlar om att vissa typer av mnniskor tenderar att gilla illegala droger mer n medelsvensson eller verklassen gr.
Om du klr dig som en typisk knarkare, kommer du att bli behandlad som en sdan, och riskerar att bli testad p vaga grunder.
Ju strre stad du bor i, desto strre r generellt risken att polisen kommer att leta specifikt efter brukare. Lr dig var man inte ska vistas vid vissa tillfllen, och vistas inte heller dr.
Och framfr allt: rk helst hemma, och se till att ingen ser dig eller knner doften.
Citera
2013-06-22, 01:51
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CeTh-LoEG
Bertta inte om ditt bruk fr fel personer.
Undvik festivaler, polisen tenderar att fiska mycket p sdana platser.
Lev och bete dig som en "normal" mnniska, enligt polisens och allmnhetens synstt.
Visst, man kan snacka hur mycket man vill om att man ska ha rtt att kl sig och leva p vilket stt man vill, men det finns frdomar, som kanske r berttigade, som handlar om att vissa typer av mnniskor tenderar att gilla illegala droger mer n medelsvensson eller verklassen gr.
Om du klr dig som en typisk knarkare, kommer du att bli behandlad som en sdan, och riskerar att bli testad p vaga grunder.
Ju strre stad du bor i, desto strre r generellt risken att polisen kommer att leta specifikt efter brukare. Lr dig var man inte ska vistas vid vissa tillfllen, och vistas inte heller dr.
Och framfr allt: rk helst hemma, och se till att ingen ser dig eller knner doften.

Vilka skulle kunna klassas som "fel" personer enligt dig? I vrigt mnga bra tips. Tack!

EDIT: Och vad r tecken p att polisen skulle kunna vara en p spren?
Senast redigerad av MaxentiusDecius 2013-06-22 kl. 01:53.
Citera
2013-06-22, 02:01
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxentiusDecius
Vilka skulle kunna klassas som "fel" personer enligt dig? I vrigt mnga bra tips. Tack!

Fel personer r de som berttar fel saker vidare. Hur vet man vilka som kommer att gra det?
Det r ganska svrt, s det r en bedmning man mste gra i varje enskilt fall.
Frga dig sjlv: vilka behver veta om ditt bruk? Om du inte r smart och kper frn Silk Road, s har du antagligen en kran i din stad. Se till att han inte nmner ditt namn till ngon annan, och vgra g med p att trffa "hans kompisar". Bygg inte upp ett ondigt stort kontaktnt runt din rkning.

Det r svrt att veta om polisen r efter dig. Om deras vetskap om din rkning skulle vara synlig, skulle du antagligen mrka det om du r skrpt nog.
Citera
2013-06-22, 02:06
Medlem
znors avatar
Citat:

Umgs med bda delar, Medel/verklass/missbrukare/brukare tar hellre en kvll med 1 annan polare istllet. Som har lite innan fr psyket istllet fr dom stendda egoidioterna...
Blir stoppad DIREKT om Polisen ser mig, dock inte alls ofta, knappt aldrig,
Helt ok kldd, kan kl mig lite halv propert och ven det jag trivs med, upprullademjukisar+en soft t-shirt - och Lacoste/Lyle pik & Scott fina jeans osv, d oftast i samband med fest. = Gris.
Frgar ven vart har du "znor" d?" till vn osv...
M bst. r nog inte vad DU skulle kalla pundare nr vi ses.
Mbst
Senast redigerad av znor 2013-06-22 kl. 02:26.
Citera
2013-06-22, 02:08
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CeTh-LoEG
Fel personer r de som berttar fel saker vidare. Hur vet man vilka som kommer att gra det?
Det r ganska svrt, s det r en bedmning man mste gra i varje enskilt fall.
Frga dig sjlv: vilka behver veta om ditt bruk? Om du inte r smart och kper frn Silk Road, s har du antagligen en kran i din stad. Se till att han inte nmner ditt namn till ngon annan, och vgra g med p att trffa "hans kompisar". Bygg inte upp ett ondigt stort kontaktnt runt din rkning.

Det r svrt att veta om polisen r efter dig. Om deras vetskap om din rkning skulle vara synlig, skulle du antagligen mrka det om du r skrpt nog.

Jo jag frstr det, dum frga egentligen. Just kranbiten behver jag emellertid inte oroa mig fr tror jag. Fr dock frska ligga allmnt lgt och sga till de som vet om bruket att jag har slutat. Frgan r hur trovrdigt det lter. Usch, dessa nojiga tider.
Citera
2013-06-22, 02:10
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Umgtts med bda delar, Medel/verklass/missbrukare/brukare tar hellre en kvll med 1 annan polare istllet. Som har lite innan fr psyket istllet fr dom stendda egoidioterna...
Blir stoppad DIREKT om Polisen ser mig, dock inte alls ofta, knappt aldrig,
Helt ok kldd, kan kl mig lite halv propert och ven det jag trivs med, upprullademjukisar+en soft t-shirt - och Lacoste/Lyle pik & Scott fina jeans osv, d oftast i samband med fest. = Gris.
Frgar ven vart har du "znor" d?" till vn osv...
M bst

Jo, det handlar vl till strsta del om att inte omge sig med golare. Men hur ltt r det att frutse sdant egentligen? Bor du i en strre stad?
Citera
2013-06-22, 02:13
Medlem
znors avatar
Citat:
Jo, det handlar vl till strsta del om att inte omge sig med golare. Men hur ltt r det att frutse sdant egentligen? Bor du i en strre stad?

Dom jag visar mitt ppna bruk/missbruk nr det festas, skulle aldrig gola, ja stter mitt eget huvud p det.
Men s fort folk ser oss softa osv, absolut inte strigt, snllt.
Liten stad tyvrr, ska ta mig hrifrn s snart jag bara kan

Men visst har varit p en del fester med, fittor rent ut sagt, s kanske.
Prata p, lr er lite om livet istllet, ett tips.
Senast redigerad av znor 2013-06-22 kl. 02:15.
Citera
2013-06-22, 02:18
Medlem
znors avatar
Citat:

Har polarares **SKRIVER INTE** som frskte sig p ver 100kg, ok kan sga ver 200 med.

Dr ryker hans miljon. Trist. r man med i gamet s r man, blir nog ngra r...
Citera
2013-06-22, 02:19
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Har polarares **SKRIVER INTE** som frskte sig p ver 100kg, ok kan sga ver 200 med.

Dr ryker hans miljon. Trist. r man med i gamet s r man, blir nog ngra r...

Men om man sljer kar vl risken att torska ganska rejlt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in