• 1
  • 2
2013-06-22, 01:18
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Missförstå inte rubriken, det här är definitivt inte någon önsketråd om att torska. Det jag är sugen att få reda på är vilket sätt man ofta torskar på och hur man i allmänhet undviker att torska för (ringa) narkotikabrott. Hur stor är risken att torska om man undviker att röra sig utomhus när man är påtänd? Om människor i din närhet vet att du då och då röker, ökar risken avsevärt? Till er som någon gång torskat, hur hände det?
Senast redigerad av MaxentiusDecius 2013-06-22 kl. 01:24.
Citera
2013-06-22, 01:22
Medlem
säg inte att du är tsm med marie jane till fel folk så är väll allt lungt
Citera
2013-06-22, 01:42
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundraprocentsant
säg inte att du är tsm med marie jane till fel folk så är väll allt lungt

Är det verkligen så enkelt? Jag har nämligen börjat noja en del på sista tiden...
Citera
2013-06-22, 01:47
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Berätta inte om ditt bruk för fel personer.
Undvik festivaler, polisen tenderar att fiska mycket på sådana platser.
Lev och bete dig som en "normal" människa, enligt polisens och allmänhetens synsätt.
Visst, man kan snacka hur mycket man vill om att man ska ha rätt att klä sig och leva på vilket sätt man vill, men det finns fördomar, som kanske är berättigade, som handlar om att vissa typer av människor tenderar att gilla illegala droger mer än medelsvensson eller överklassen gör.
Om du klär dig som en typisk knarkare, kommer du att bli behandlad som en sådan, och riskerar att bli testad på vaga grunder.
Ju större stad du bor i, desto större är generellt risken att polisen kommer att leta specifikt efter brukare. Lär dig var man inte ska vistas vid vissa tillfällen, och vistas inte heller där.
Och framför allt: rök helst hemma, och se till att ingen ser dig eller känner doften.
Citera
2013-06-22, 01:51
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CeTh-LoEG
Berätta inte om ditt bruk för fel personer.
Undvik festivaler, polisen tenderar att fiska mycket på sådana platser.
Lev och bete dig som en "normal" människa, enligt polisens och allmänhetens synsätt.
Visst, man kan snacka hur mycket man vill om att man ska ha rätt att klä sig och leva på vilket sätt man vill, men det finns fördomar, som kanske är berättigade, som handlar om att vissa typer av människor tenderar att gilla illegala droger mer än medelsvensson eller överklassen gör.
Om du klär dig som en typisk knarkare, kommer du att bli behandlad som en sådan, och riskerar att bli testad på vaga grunder.
Ju större stad du bor i, desto större är generellt risken att polisen kommer att leta specifikt efter brukare. Lär dig var man inte ska vistas vid vissa tillfällen, och vistas inte heller där.
Och framför allt: rök helst hemma, och se till att ingen ser dig eller känner doften.

Vilka skulle kunna klassas som "fel" personer enligt dig? I övrigt många bra tips. Tack!

EDIT: Och vad är tecken på att polisen skulle kunna vara en på spåren?
Senast redigerad av MaxentiusDecius 2013-06-22 kl. 01:53.
Citera
2013-06-22, 02:01
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxentiusDecius
Vilka skulle kunna klassas som "fel" personer enligt dig? I övrigt många bra tips. Tack!

Fel personer är de som berättar fel saker vidare. Hur vet man vilka som kommer att göra det?
Det är ganska svårt, så det är en bedömning man måste göra i varje enskilt fall.
Fråga dig själv: vilka behöver veta om ditt bruk? Om du inte är smart och köper från Silk Road, så har du antagligen en kran i din stad. Se till att han inte nämner ditt namn till någon annan, och vägra gå med på att träffa "hans kompisar". Bygg inte upp ett onödigt stort kontaktnät runt din rökning.

Det är svårt att veta om polisen är efter dig. Om deras vetskap om din rökning skulle vara synlig, skulle du antagligen märka det om du är skärpt nog.
Citera
2013-06-22, 02:06
Medlem
znors avatar
Citat:

Umgås med båda delar, Medel/överklass/missbrukare/brukare tar hellre en kväll med 1 annan polare istället. Som har lite innan för psyket istället för dom stendöda egoidioterna...
Blir stoppad DIREKT om Polisen ser mig, dock inte alls ofta, knappt aldrig,
Helt ok klädd, kan klä mig lite halv propert och även det jag trivs med, upprullademjukisar+en soft t-shirt - och Lacoste/Lyle piké & Scott fina jeans osv, då oftast i samband med fest. = Gris.
Frågar även vart har du "znor" då?" till vän osv...
Må bäst. Är nog inte vad DU skulle kalla pundare när vi ses.
Måbäst
Senast redigerad av znor 2013-06-22 kl. 02:26.
Citera
2013-06-22, 02:08
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CeTh-LoEG
Fel personer är de som berättar fel saker vidare. Hur vet man vilka som kommer att göra det?
Det är ganska svårt, så det är en bedömning man måste göra i varje enskilt fall.
Fråga dig själv: vilka behöver veta om ditt bruk? Om du inte är smart och köper från Silk Road, så har du antagligen en kran i din stad. Se till att han inte nämner ditt namn till någon annan, och vägra gå med på att träffa "hans kompisar". Bygg inte upp ett onödigt stort kontaktnät runt din rökning.

Det är svårt att veta om polisen är efter dig. Om deras vetskap om din rökning skulle vara synlig, skulle du antagligen märka det om du är skärpt nog.

Jo jag förstår det, dum fråga egentligen. Just kranbiten behöver jag emellertid inte oroa mig för tror jag. Får dock försöka ligga allmänt lågt och säga till de som vet om bruket att jag har slutat. Frågan är hur trovärdigt det låter. Usch, dessa nojiga tider.
Citera
2013-06-22, 02:10
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Umgåtts med båda delar, Medel/överklass/missbrukare/brukare tar hellre en kväll med 1 annan polare istället. Som har lite innan för psyket istället för dom stendöda egoidioterna...
Blir stoppad DIREKT om Polisen ser mig, dock inte alls ofta, knappt aldrig,
Helt ok klädd, kan klä mig lite halv propert och även det jag trivs med, upprullademjukisar+en soft t-shirt - och Lacoste/Lyle piké & Scott fina jeans osv, då oftast i samband med fest. = Gris.
Frågar även vart har du "znor" då?" till vän osv...
Må bäst

Jo, det handlar väl till största del om att inte omge sig med golare. Men hur lätt är det att förutse sådant egentligen? Bor du i en större stad?
Citera
2013-06-22, 02:13
Medlem
znors avatar
Citat:
Jo, det handlar väl till största del om att inte omge sig med golare. Men hur lätt är det att förutse sådant egentligen? Bor du i en större stad?

Dom jag visar mitt öppna bruk/missbruk när det festas, skulle aldrig gola, ja sätter mitt eget huvud på det.
Men så fort folk ser oss softa osv, absolut inte störigt, snällt.
Liten stad tyvärr, ska ta mig härifrån så snart jag bara kan

Men visst har varit på en del fester med, fittor rent ut sagt, så kanske.
Prata på, lär er lite om livet istället, ett tips.
Senast redigerad av znor 2013-06-22 kl. 02:15.
Citera
2013-06-22, 02:18
Medlem
znors avatar
Citat:

Har polarares **SKRIVER INTE** som försökte sig på över 100kg, ok kan säga över 200 med.

Där ryker hans miljon. Trist. Är man med i gamet så är man, blir nog n¨gra år...
Citera
2013-06-22, 02:19
Medlem
MaxentiusDeciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znor
Har polarares **SKRIVER INTE** som försökte sig på över 100kg, ok kan säga över 200 med.

Där ryker hans miljon. Trist. Är man med i gamet så är man, blir nog n¨gra år...

Men om man säljer ökar väl risken att torska ganska rejält?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in