2013-06-21, 22:29
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
jag tycker att koranen och sunnah ger en rättvis bild av islam inte en eller flera muslimers deltagande på trådar.
Jag tycker välutbildade/omvärdsintresserade sekulära muslimer ger islam en rättvis bild.

När man övergår till att kunna tolka sin religion i sin kontext och sluta leva i en bokstavstroende fantasivärld då kan man göra sin religion rättvisa, gäller för övrigt alla religioner.
Citera
2013-06-21, 22:43
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Och jag tycker att vitruvian man ger en bra bild av hur människor borde se ut.

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jag tycker välutbildade/omvärdsintresserade sekulära muslimer ger islam en rättvis bild.

När man övergår till att kunna tolka sin religion i sin kontext och sluta leva i en bokstavstroende fantasivärld då kan man göra sin religion rättvisa, gäller för övrigt alla religioner.
håller helt med meanme i vidare mening bör även koranen och sunnah kunnas kontextualisera därför krävs det utbildning, för mig ger då en traditionell muslim en rättvisare bild än vad en sekulära muslimer gör liten detalj kanske men så är det.
Citera
2013-06-21, 22:48
Medlem
hundsatans avatar
Varför försöka motbevisa sagor?
Citera
2013-06-21, 22:51
Medlem
Citat:
Jag håller med, det var därför jag inledde med "i den här tråden". Men hittills har inte en endaste muslim tagit avstånd från skiten som IP och kamora sprider. Vilket gör att man blir lite bekymrad. Läser du i tråden du länkade till så ser du att det förekommer motargument, men i den här tråden är det knäpp jävla tyst!

Här bevisar du varför du är patetisk och en hycklare. Varför skall muslimer ta avstånd från att kritisera homosexualitet. Kritik ingår också i sekularism vilket du inte verkar ha lärt dig. Man blir inte mindre sekulär för att man väljer att kritisera en motbjudande attraktion.

Du har fortfarande inte velat svarat huruvida du anser att detta nedanför är normalt och naturligt. Skulle du låta dina barn att vara en del av detta? Skulle du lära dina barn att detta är något naturligt?

http://www.zombietime.com/up_your_alley_2008/part_1_full/index.php
Senast redigerad av Kamora 2013-06-21 kl. 22:55.
Citera
2013-06-21, 22:52
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Nä han är bara uppvuxen där så vad vet han
motsäger ju inget jag sade iaf tvärtom så förstärkas det.
Citera
2013-06-21, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Här bevisar du varför du är patetisk och en hycklare. Varför skall muslimer ta avstånd från att kritisera homosexualitet. Kritik ingår också i sekularism vilket du inte verkar ha lärt dig. Man blir inte mindre sekulär för att man väljer att kritisera en motbjudande attraktion.

Du har fortfarande inte velat svarat huruvida du anser att detta nedanför är normalt och naturligt. Skulle du låta dina barn att vara en del av detta? Skulle du lära dina barn att detta är något naturligt?

För att din "kritik" är rätt och slätt idiotisk, barnslig och bottnandes i dina egna tillkortakommanden som människa och tänkande individ.

Jag tycker att det där klippet representerar homosexualitet lika väl som valfritt klipp på muslimska självmordsbombare representerar islam.

Jag hoppas och tror att mina barn växer upp i ett samhälle där man kan känna sig fri till att älska vem fan man vill, på det sätt man själv väljer utan att dömas av inskränkta fanatiker. Det verkar dessvärre inte som att vi når ett sådant samhälle inom en överskådlig framtid.
Citera
2013-06-21, 23:05
Medlem
Citat:
håller helt med meanme i vidare mening bör även koranen och sunnah kunnas kontextualisera därför krävs det utbildning, för mig ger då en traditionell muslim en rättvisare bild än vad en sekulära muslimer gör liten detalj kanske men så är det.

En traditionell muslim?
Citera
2013-06-21, 23:08
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Det är lugnt.

Visst är det så människor strävar i grund efter samma basala förutsättning, bara en liten skara fantisera om förfall.

men upplever du verkligen att reformivriga tankar avtar konstant nu menar jag inte bara religiösa utan allmänt? tycker mig höra ekot av alltfler ytterkantsröster.
Jag ser dessa reaktioner som en reaktion på att reformeringen av samhället sker kontinuerligt och att den är ostoppbar sett över längre tidsepoker. När man känner sin position hotad då reagerar man, ju mer hotad man känner sig desto mera reagerar man.

Att leva under tvång och efter restriktioner det vill ingen människa, det är emot vår natur.
Vi kan acceptera det under en tid om det finns skäl som gör att deras konsekvenser är bra mer allvarliga än det tvång och de restriktioner vi tvingas till för att undvika detta.
Exempel är tex en smärtsam operation utan bedövning för att rädda livet på oss.
Leva efter en sträng religion för att slippa en evig förbannelse.

Idag krymper arenan för olika gudar allt mer med vetenskapens framsteg, om abiogenesin lyckas visa på hur livet uppkom finns det inte så stor plats kvar för teismen att existera på då många/alla använder en typ av "God of gaps" argumentation för att rättfärdiga dess existens.

Så med ökad kunskap ser människor detta med och börjar fundera över vad religionen egentligen hävdar, man får en distans till den och väljer att ifrågasätta absurda påståenden kring andra människors tro och deras intentioner som egna ledare ger, likväl de absurditeter den egna ger för sin egna tro.

Kommer ta lång tid innan det slagit igenom globalt men det kommer att göras, vad än fundamentalister i alla läger tycker om den saken.
Senast redigerad av MeanME 2013-06-21 kl. 23:13.
Citera
2013-06-21, 23:26
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Självklart är det så, du har ju en teistisk syn och jag en ateistisk sekulär.

Men att man idag har ett helt väsensskilt samhälle och otroligt mer kunskaper om orsakssamband inom vetenskap och hur samhällssystemen fungerar gör ju att religionen måste anpassa sig till dessa resultat. Med det inte menat att man behöver acceptera alla utslag av olika kulturyttringar och vetenskapliga uppfinningar som positiva och ta dem till sig men man måste acceptera deras existens och acceptera att man behöver förhålla sig rationellt till dem.
Citera
2013-06-22, 00:39
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Din nya favoritsida? Nog inser väl du också att även heterosexuella har minst lika mysiga sammankomster?

Att det skulle vara en "motbjudande attraktion" för dig måste innebära att det är en objektiv sanning?
Citera
2013-06-22, 00:58
Medlem
Citat:
För att din "kritik" är rätt och slätt idiotisk, barnslig och bottnandes i dina egna tillkortakommanden som människa och tänkande individ.

Jag tycker att det där klippet representerar homosexualitet lika väl som valfritt klipp på muslimska självmordsbombare representerar islam.

Den absolut dummaste jämförelsen jag någonsin hört. Jämför du på riktigt en självmordsbombning med ett bög partaj som dessutom har statens tillåtelse. Sök hjälp

Citat:
Jag hoppas och tror att mina barn växer upp i ett samhälle där man kan känna sig fri till att älska vem fan man vill, på det sätt man själv väljer utan att dömas av inskränkta fanatiker. Det verkar dessvärre inte som att vi når ett sådant samhälle inom en överskådlig framtid.

Alltså, ett samhälle där bögar knullar varandra i röven på gatorna. Ett samhälle där bögar tenderar till att smitta hundratusentals människor med dödliga könssjukdomar. Ett samhälle där barn, istället för att växa upp med en pappa och en mamma växer upp med två pappor (Horribelt). Skulle du vilja ha en president som är bög? Menar du att ett land skulle gynnas om bögar fick styra landet? Menar du att landet skulle enas. Skulle det inte skapa oenighet, misstro och splittring?

Ifall det inte är en psykologisk störning. Hur förklarar du denna statistik:

Citat:
1. Genomsnittlig livslängd
Homo: 55 år (män)
Hetero: 75 år (män)

2. Missbruk av illegala droger
Homo: större
Hetero: mindre

3. Självmordsfrekvens
Hetero: 17.6 (per 100K/år)
Homo: större än ovan

4. Frekvens av pedofili
Homo: >3
Hetero: 1

5. Könssjukdomar

6. Trohet mot sin partner
Homo: mindre
Hetero: större

7. Social acceptans
Homo: mindre
Hetero: större

8. Fokusering på perverst sex

9. Rektala problem
Citera
2013-06-22, 01:04
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Den absolut dummaste jämförelsen jag någonsin hört. Jämför du på riktigt en självmordsbombning med ett bög partaj som dessutom har statens tillåtelse. Sök hjälp

Alltså, ett samhälle där bögar knullar varandra i röven på gatorna. Ett samhälle där bögar tenderar till att smitta hundratusentals människor med dödliga könssjukdomar. Ett samhälle där barn, istället för att växa upp med en pappa och en mamma växer upp med två pappor (Horribelt). Skulle du vilja ha en president som är bög? Menar du att ett land skulle gynnas om bögar fick styra landet? Menar du att landet skulle enas. Skulle det inte skapa oenighet, misstro och splittring?

Ifall det inte är en psykologisk störning. Hur förklarar du denna statistik:
Vem kan förklara den statistiken om du inte ger en källhänvisning hade du tänkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in