2013-06-19, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
jag verkligen avskyr choklad haha (skumt jag vet) men annars tack för en bra idé

Såsen är grymt god även utan choklad.
Citera
2013-06-19, 17:45
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic
Såsen är grymt god även utan choklad.

kollar upp det direkt! siktar faktiskt på älgstek.. funderar på att tärna upp den och förkoka den någon timme och sedan låta den sjuda i grädden ett tag. hur låter det? eller bättre att steka upp den då och göra såsen för sig?
Citera
2013-06-19, 20:15
Medlem
christerys avatar
Synd på en sån bit, varför inte en stek (använd påse) med gräddsås och potatis...

Husmans så det skvätter om det, lingon (rårörda eller riktig sylt) kan vara gott att servera till det, fan vet om inte vinbärsgele skulle fungera åxå.
Citera
2013-06-20, 17:00
Medlem
Rotselleris avatar
Jag ska iaf idag för första gången laga ziti, italiensk pastagratäng med färsk salsiccia men funkar även med köttfärs. Verkar ju vara kanon om man inte har massor av grunkor hemma, krävs dock lite ost med mer eller mindre smak.

EDIT: Tänkte lyxa till det också så kör taylor and jones korv som säljs på lokala ican.
Citera
2013-06-20, 17:17
Medlem
christerys avatar
Ziti (pasta sort?), en version av lasange utan bechamel kan jag tänka mig att det blir... bra tips. Men korv... tja det kanske fungerar. Bilder och recension i bilder tråden skulle vara kul.
Citera
2013-06-20, 17:43
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Ziti (pasta sort?), en version av lasange utan bechamel kan jag tänka mig att det blir... bra tips. Men korv... tja det kanske fungerar. Bilder och recension i bilder tråden skulle vara kul.

Kör bara på innehållet i korven och ja det blir väl typ en lasagne utan bechamel men kör en typ av penne med pecorino, mozzarella och parmesan som ostar.
Haha töntigt värre men såg att dom käkade det i Sopranos och blev så jävla sugen på att göra något lustigt.

Ska försöka knäppa nån bild också
Citera
2013-06-20, 20:49
Medlem
Rotselleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotselleri
Kör bara på innehållet i korven och ja det blir väl typ en lasagne utan bechamel men kör en typ av penne med pecorino, mozzarella och parmesan som ostar.
Haha töntigt värre men såg att dom käkade det i Sopranos och blev så jävla sugen på att göra något lustigt.

Ska försöka knäppa nån bild också

Körde enligt det här receptet http://www.simplyrecipes.com/recipes/baked_ziti/
Tomaterna gjorde jag egen sås på 2 burkar Muttis finkrossade med lite örter och vitlök osv
1 cup är ungefär 2 deciliter
Ett pound är 454 gram så knappt ½kilo wurst och pasta.

Hur som helst var det apgott och kanon att göra mycket och sen ställa i kylen som lunch dagen efter.
Citera
2013-06-22, 14:27
Medlem
PlanetCaravans avatar
Vad ska man käka idag??

Ge mig tips!!!
Citera
2013-06-22, 16:05
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Vad ska man käka idag??

Ge mig tips!!!

Ärtsoppa, bruna bönor med fläsk, fläskpannkaka, köttsoppa, grilla en köttslamsa, hamburgare (hemmagjord), laxlasange, spaghetti och köttfärssås, salt sill och potatis eller stekt fläsk med löksås och potatis....

Har dåligt med ideér idag, blir nog kebabpizza för mig
Citera
2013-06-22, 18:39
Medlem
-=Damian=-s avatar
uppföljning på hur jag gjorde med min mat idag.

Blev älgstek i ugn fixade en sky på viltfond, timjan och vatten att ösa den med i ugn på 125 grader tills köttet uppnår 75 grader. en sås på grädde timjan viltfond vinbärsgele, serveras med sötpoatis, kokta morötter och pressgurka.

köttet håller i detta nu ca 63 grader.. så snart avnjutes detta
Citera
2013-06-23, 00:08
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Ärtsoppa, bruna bönor med fläsk, fläskpannkaka, köttsoppa, grilla en köttslamsa, hamburgare (hemmagjord), laxlasange, spaghetti och köttfärssås, salt sill och potatis eller stekt fläsk med löksås och potatis....

Har dåligt med ideér idag, blir nog kebabpizza för mig

Tack för tipsen. Blev potatissallad och revbensspjäll till sist hehe
Citera
2013-06-24, 19:39
Medlem
Bluemints avatar
Tips på en kryddstark sås till oxfilé och fylld paprika?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in