Citat:
Ursprungligen postat av
latexxxss
Som ämnet lyder, varför tror du på Gud? Och vad är Gud för dig?
Jag tror på Gud. Gud är för mig en kraft, kraften som skapade oss, jorden som vi känner den, universum, ja allt. Denna kraft vill ha en personlig relation till var och en av oss men samtidigt så tvingar den ingen.
Varför jag tror på Gud kan jag faktiskt inte helt svara på. I min uppväxt och fram till 23-24 års åldern trodde jag inte på Gud. Ingen i min familj var troende och ingen av mina vänner.
Jag ville ha bevis för denna entitet och missade att bevisen faktiskt finns runt omkring oss, inom oss, utanför oss 24/7.
Men något hände. Jag började fundera och känna mer. Lita på att det faktiskt finns en personlig Gud som vill oss väl och något i mig lossnade/föll på plats.
Idag vet jag att vad jag sökt under mina vilsnare år under min uppväxt var just denna Gud. Det känner jag idag av hela mitt väsen. Jag känner mig lugn, trygg och stark i detta.
Sen har jag absolut inget intresse av att bevisa något för någon annan eller evangelisera min tro. Allas vägar till Gud är unik. Vissa blundar en livstid för det uppenbara andra går det enklare för men tillslut tror jag alla på något sätt får en relation till Gud.
Jag tror på Gud och Jesus och har idag inga problem med att säga detta och kalla mig kristen. Men oj vilken tid och resa det har tagit/varit dit!