2013-04-07, 22:44
Medlem
latexxxsss avatar
Varför tror du på Gud?

Som ämnet lyder, varför tror du på Gud? Och vad är Gud för dig?
Citera
2013-04-07, 23:03
Medlem
Tror inte på gud men jag kan förstå att andra gör det. Själv tycker jag att om man lämnar sin tro till en religion så ger man lite upp människans sökande på frågan: varför finns vi till?
Citera
2013-04-07, 23:18
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transdamp
Tror inte på gud men jag kan förstå att andra gör det. Själv tycker jag att om man lämnar sin tro till en religion så ger man lite upp människans sökande på frågan: varför finns vi till?
Väldigt fint formulerat.
Det kan jag skriva under på.
Citera
2013-04-07, 23:20
Medlem
tungatorsks avatar
Ju mer vetenskapligt lagd du är, ju mindre tror du på en skapare. Har personligen nått insikten att universum och våran existens antagligen var oundviklig om det skapas oavbrutet nya universum utanför vårat med små variationer. Intelligens är en produkt av evolution och därav inte kan existera utanför tid och rum. Vi är universum som upplever sig själv. Men vem vet. Jag lämnar 2% till en skapares existens.
Citera
2013-04-09, 22:24
Medlem
Hej,

Om jag ska skriva varför jag och andra tror på Gud, kommer du att ta det på allvar eller blir det liksom bara så att du vad som än fått för bevis att vilja motbevisa? Du förstår, man ska inte lägga tid på sånt som går förgäves..

Hälsningar
Citera
2013-04-10, 09:40
Medlem
Jag tror inte på gud! Men jag kan kanske förstå varför andra gör det, antagligen är det för att man vill känna sig viktig och man är inte beredd att erkänna att vi är lika mycket värda som ett gruskorn!
Citera
2013-04-10, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latexxxss
Som ämnet lyder, varför tror du på Gud? Och vad är Gud för dig?
Gud är för mig inte ett skit, jo en sak en irriterande sak som gör att många människor kan utnyttja andra och gör att man inte tror på logik.
Citera
2013-04-10, 10:05
Medlem
Jag tror på Gud och vet att han finns. Han ger mig mening med livet och hjälper mig när jag har det svårt. Gud är en kraft som med små, nästan osynliga men ack så viktiga tecken ger liv och hopp åt oss som tror på honom och går i hans fotspår.
Citera
2013-04-10, 22:08
Medlem
JMiltons avatar
Jag tror på Gud (Jesus kristus), för att jag har sett hans omsorg om mig som människa.
Att man kan be till honom när man har det jobbigt eller är sjuk, han svarar på bön. Han har
förlåtit mina synder och öppnat vägen till himlen för mig. Han vill ha gemenskap med oss
människor och älskar oss.

När man ser hur världen ser ut idag förstår man att det bibeln talar om verkligen stämmer.
Ta en sådan sak som RFID chippet, som snart alla kommer att vara tvungna att ta, det står
omnämnt i uppenbarelseboken som "märket"

http://youtu.be/Pu2Uyua0so8
Citera
2013-04-11, 03:35
Medlem
dokoalseleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Ju mer vetenskapligt lagd du är, ju mindre tror du på en skapare.

Stämmer det? Det kanske finns många som utåt sett är ateister, men som i sitt eget huvud, för sig själva tror på en skapare? Kan vi bevisa någonting om hur många som tror på en skapare? Förmodligen inte.

Om det stämmer att det verkligen är så att " Ju mer vetenskapligt lagd du är, ju mindre tror du på en skapare." kan det då ändå finnas vetenskapligt lagda människor som är spirituella?

Citat:
Ursprungligen postat av JMilton
Jag tror på Gud (Jesus kristus), för att jag har sett hans omsorg om mig som människa.
Att man kan be till honom när man har det jobbigt eller är sjuk, han svarar på bön. Han har
förlåtit mina synder och öppnat vägen till himlen för mig. Han vill ha gemenskap med oss
människor och älskar oss.
Har du alltid trott på Gud? Om inte, när började du tro på Gud och vad var det som fick dig att börja tro på Gud?

Citat:
Ursprungligen postat av JMilton
När man ser hur världen ser ut idag förstår man att det bibeln talar om verkligen stämmer.
Ta en sådan sak som RFID chippet, som snart alla kommer att vara tvungna att ta, det står
omnämnt i uppenbarelseboken som "märket"

http://youtu.be/Pu2Uyua0so8
Intressant. Hur fick du reda på det där? Vad fick dig att tänka och tro så som du gör om detta?
Citera
2013-04-11, 09:48
Medlem
kunskap1s avatar
Varför jag tror på en skapare?
Svaret är enkelt: Om någon ger mig en fin present så vill jag tacka den personen. Finns det en bättre present än att jag lever och andas? Vem är det jag ska tacka för att jag lever och andas? Vem är det jag ska tacka för att jag ser och hör? Vem är det jag ska tacka för att jag finns på jorden?

Är det inte skaparen?
Citera
2013-04-11, 10:12
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Varför jag tror på en skapare?
Svaret är enkelt: Om någon ger mig en fin present så vill jag tacka den personen. Finns det en bättre present än att jag lever och andas? Vem är det jag ska tacka för att jag lever och andas? Vem är det jag ska tacka för att jag ser och hör? Vem är det jag ska tacka för att jag finns på jorden?

Är det inte skaparen?

Din mamma och pappa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in