2013-05-21, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ThePerfectMuslim
Har läst koranen flera gånger och har inte stött på att Muhammed gifte sig med en 5 åring. Kan du visa mig tack?
Och hur gammal var Aisha när pedofilen knullade henne menar du? 10, 11 12...

Sedan knullade han säkert en massa andra småflickor också, den ena yngre än den andra. Och det är ingen lögn, det är en kvalificerad gissning.
Citera
2013-05-21, 12:35
Medlem
Reymonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant

Sedan knullade han säkert en massa andra småflickor också, den ena yngre än den andra. Och det är ingen lögn, det är en kvalificerad gissning.

Hon var 9, enligt muslimer.
Citera
2013-05-21, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reymont
Hon var 9, enligt muslimer.
Jag vet. Vill bara dra idioten litet i skiten. Tog fram litet från Wiki.

Citat:
Som hustru till Muhammed har Aisha framför allt uppmärksammats för sin mycket låga ålder. Enligt Hadith, som är källan till kunskapen om Muhammads liv och de heligaste skrifterna inom islam efter Koranen, skrev Aisha äktenskapskontrakt med Muhammed medan hon fortfarande var ett barn.[6][en 1] Enligt de mest auktoritativa haditherna skrev Muhammed äktenskapskontrakt med Aisha när hon var 6 år.[7][8][9][10] Muhammed själv var 53 år gammal vid denna tidpunkt. Själva äktenskapet fullbordades tre år senare genom samlag, när Aisha var 9 år gammal.
Citera
2013-05-21, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant

Ge mig källan på att Muhammed hade umgänge med en 9 åring?
Citera
2013-05-21, 14:29
Medlem
Citat:

Det finns ju en fabricerad hadith som säger det. Men det är också allmänt känt att det finns förfalskade hadither. "Den som sa det, har var det"
Citera
2013-05-21, 16:38
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 133542
Det finns ju en fabricerad hadith som säger det. Men det är också allmänt känt att det finns förfalskade hadither. "Den som sa det, har var det"

Vilka hadither är sanna, och vilka är förfalskade?

IP,
Om du nu är intresserad av att validera Koranen så bör det vara väldigt angeläget för dig att reda ut hur bräckt vatten uppstår. Du har ju redan bekräftat att ett dylikt fenomen finns.
Citera
2013-05-21, 16:55
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 133542

Är Sahih bukhari och sahih muslim de två mest erkända hadithsamlingarna i den muslimska världen? Ja eller nej?
Citera
2013-05-21, 17:19
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

För att vara en perfekt muslim kan du din hadith dåligt. Enligt Sahih Bukhari (vars hadith anses autentiska) förekommer uppgiften i (Sahih Bukhari) 5:58:236 samt 7:62:64.

Anser du att vi helt ska bortse från uppgifter som förekommer i hadither och enbart läsa Koranen?
Citera
2013-05-21, 17:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
För att vara en perfekt muslim kan du din hadith dåligt. Enligt Sahih Bukhari (vars hadith anses autentiska) förekommer uppgiften i (Sahih Bukhari) 5:58:236 samt 7:62:64.

Anser du att vi helt ska bortse från uppgifter som förekommer i hadither och enbart läsa Koranen?

Uppenbarligen kan muslimer bortse från allting enligt 'no true scotsman'-principen, som i sin tur ledar till att islams faktiska existens kan ifrågasättas. Givetvis med undantag för dom fall där muslimer dödar muslimer, men det räknas ändå inte eftersom det alltid är någon annan som har det slutliga ansvaret för detta också.
Citera
2013-05-21, 17:42
Medlem
Nocets avatar

Citat:
Jag kan svära på den allsmäktige att du inte är jurist Jag har påpekat miljarder med gånger att inga spörsmål är ytliga eller mindre viktiga ur juridiska perspektiv.
Du kan svära vid vilken seriefigur du vill, det gör inte det du säger mer sant. "Jag har påpekat miljarder gånger.." Vem över 10 år skriver så? Att inga spörsmål skulle vara ytliga är som att säga att inga matematiska tal är mer komplicerade än andra, detta är nog bland det dummaste du skrivit. Att vissa spörsmål är "mindre viktiga" än andra är också ett faktum för de som arbetar med juridik, begår brott eller utsätts för brott. Vår brottsbalk t.ex. är inspirerad av gamla testamentet och precis som mindre synder så finns det mindre grova brott. Vissa brott presumerar fängelse, vissa är bötesbrott, vissa är artbrott och bevisar min poäng ytterligare så det kan du googla, fast jag betvivlar att du förstår ändå. Ditt inlägg här är bara vilt fäktande när jag påpekade att det du skrev var så ytligt och enkelt att det går att ge principiella svar på rak arm. Här har du således fel i allt du skriver, igen.

Citat:
Jag kan inte klippa och klistra lagar och regler på Google eller någon annanstans som du inte kan hitta.
Om du klistrar in lagtext, förarbete, praxis eller hänvisning till doktrin MED adekvat källhänvisning, detta gör du inte dock utan du det du klistrar in är blandade texter utan hänvisingar till rättskälla. För mig är det enkelt att slå i rätt rättskälla och knäppa dig på fingrarna. Du saknar som vanligt förmågan att diskutera något i sak.

Citat:
Och ännu mindre kan du tycka att mina spörsmål är på dagisnivå och samtidigt påstå att jag kopierar och klistrar.
Varför kan jag inte tycka det? Att en yrkesman ser en obildad persons vilda klippande och klistrande blandat med eget felaktigt resonerande och tyckande som dagisnivå, är väl inget konstigt? Allt du skriver om juridiken här är så felaktigt generaliserande att det är som att lyssna på ett litet barn berätta vad "hen ska bli när hen blir stor", fast det du skriver är ännu mer skrattretande. Du kan inte diskutera sakligt IP, så juridik är nog ett av områdena du är sämst lämpad för.

Citat:
Med detta uttalande menar du på att Sveriges lagbok är på dagisnivå.
Nej enligt ovan, däremot finns det givetvis delar som är lättare att förstå och tillämpa än andra. Sedan kan jag upplysa dig om att du även här visar hur obildad du är. Det finns ingen "lagbok" som är vår officiella lagbok, alla de sammanställningar av lagar som även innefattar register osv för lättare tillgång är privata lagsamlingar som innehåller ett urval av de lagar, förordningar och andra författningar som kan anses vara av störst allmänt intresse. Notera här att det väljs ut vilka lagar som är av störst intresse vilket även det poängterar vad jag skrev ovan. Den vanligaste säljs av Norstedts juridik och är Sveriges rikes lag (den blå) men det finns flera varav en grön och en röd med lite olika upplägg är populära. Lite kuriosa men detta visar på hur lite du vet om detta, som vanligt.

Citat:
Du kan inte säga att jag kopierar och klistrar in här sen i samma stund säga att dessa spörsmål är på dagisnivå. Och hittills har du inte hittat nåt av det som jag har ''klistrat'' in här. Du snackar en massa skit.

Jo det kan jag visst, det finns mängder av juridiska frågeställningar och diskussioner att tillgå via nätet som håller extremt låg kvalitet, detta är en av de då du står för den delen som inte håller måttet t.ex. Vad menar du med att jag inte hittat något av det du klistrat in här? Även om du skulle hitta något av värde när du letar runt på nätet så spelar det som du själv visat ingen roll då du är för korkad och obildad för att kunna tillämpa information sakligt. Tror du på allvar att jag som jurist skulle sitta och googla efter svar på det du skriver? Om jag skulle behöva kolla upp något så kollar jag i korrekta rättskällor och inte sätter jag mig och söker på de simpla textrader du skriver? Detta vore lika befängt som att jag skulle be en bilmekaniker lyssna på vad jag tror när han skall laga min bil.

Citat:
Koranen är perfekt och jag har gett dig många exempel på att salt och sötvatten inte blandas. Jag har till och med gett dig ett videoklipp där en snubbe labborerar med söt och saltvatten utan att dessa blandas om du har missat det kan jag ändå besvära mig med att skicka det en gång till men jag vet att det inte är mödan värt.
Koranen är inte perfekt vilket vi redan bevisat. Laborationen är där för att diskuteras vilket står tydligt. Sötvattnet och saltvattnet blandas redan när han drar bort skiljeväggen. Anledningen till att det ger en till en början visuell effekt av att inte göra det i snabb fart beror på hur lite rörelse det är i vattnet. Hur mättade de olika lösningarna är, vilken temperatur de olika lösningarna har osv. Detta innebär inte att det inte blandas långsamt redan från början eller att det inte kommer fortsätta blandas. Filmen med linjen där vattenmassorna möts är vacker men visar bara att det är där två vattenmassor med olika sammansättningar möts OCH BLANDAS. Det är vad som kommer hända i enlighet med kretsloppet av vatten. Snyggt att kolla på när blandningen sker, visst.

Citat:
Muhammed var inte pedofil. Islam har inga regler kring ålder vid giftemål utan uppmuntrar sina anhängare att ingå äktenskap när de når en mogen ålder. Detta är mycket mer korrekt än vad mänskliga lagar kring äktenskap och sex är. Vi vet att människor mognar olika och koranen uppmanar just till att äktenskap ska ingås när man nått mogen ålder.
Jo Mohammed var uppenbarligen pedofil då han gifte sig med Aisha när hon var 6 och konsumerade äktenskapet när hon var nio, enligt hadith som ni själva håller som sanning så det är inte något vi otrogna sprider som propaganda i strid med era läror. Han hade sex med barn och hade flertalet fruar och konkubiner enligt era hadither. I Jemen är man idag t.ex. sexuellt myndig när man är nio år gammal, riktigt vidrigt och där finns åldern verkligen uttryckt som ok, det görs ingen "bedömning" om mognad som du talar om.

Citat:
Svensk lag säger att man får ha sex vid 15 års åldern som om alla 15 åringar skulle vara lika mogna. Det finns 15 åringar som fortfarande leker med barbie dockor. Det ironiska är att man får ha sex när man är 15 men inte gifta sig förens man är 18.
Och så försöker du dig på svensk lagstiftning igen och gör bort dig igen. Svensk lagstiftning säger enligt 6 kap 4 § BrB att det är olagligt att ha sex med någon under 15 år. Lagen fastslår inte att man får ha sex först vid 15 års ålder, svenskar under 15 kan ha sex med varandra då de inte är straffbara ännu. Sedan kan man diskutera moral här men det är en annan sak då moralen liksom lagen är skapad av människan och meningarna går isär. Diskussionen runt när man kan gifta sig är intressant och har att göra med den allmänna artonårsgränsen för rättshandlingsförmåga vad gäller det mesta i Sverige, detta är dock lönlöst att diskutera med dig pga hur lite du enligt ovan bevisligen förstår. Man kan få gifta sig från 16 års ålder i Sverige också om man får tillåtelse från Länstyrelsen.

Citat:
Sen är det komiskt att ni ateister argumenterar för homosexualitet, nekrofili, Dendrofili, Agalmatofil osv och förkastar pedofili men vi muslimer förkastar all annan form av sex som inte är mellan ett äkta par, en man och en kvinna som ingått äktenskap i mogen ålder. Ni borde rannsaka er själva, istället för att hitta på lögner om profeten. en evig eld väntar er.
Fel, argumentation för detta har inget med ateism att göra. Brinna i helvetet, där kom det igen.

Arguing with idiots is like playing chess wtih a pigeon. It's just going to knock over pieces, crap on the board and strut around, claiming victory.

/Nocet
Senast redigerad av Nocet 2013-05-21 kl. 17:47.
Citera
2013-05-21, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Hur vet du att alla hadither i Sahih Bukhari stämmer? Det enda boken som stämmer från pärm till pärm enligt muslimerna är koranen. Utgå från koranen om du vill berätta för mig vem Muhammed var.
Senast redigerad av ThePerfectMuslim 2013-05-21 kl. 18:14.
Citera
2013-05-21, 17:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Hur vet du att alla hadither i Sahih Bukhari stämmer? Det enda boken som stämmer från pärm till pärm är koranen. Utgå från koranen om du vill berätta för mig vem Muhammed var.

Men koranen är redan rationellt motbevisat; varför skulle nån då ta den allvarligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in