2013-06-20, 11:19
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Säger Gud att homo är fel så är det fel och det är då således av religiösa skäl.

Ahaa, storhetsvansinne också. Hur f-n vet DU vad "gud" säger.
Citera
2013-06-20, 11:21
Avslutad
Citat:
du sköt dig precis själv i foten. lite längre fram i klippet säger han : ( fritt översatt till svenska) '' De som tror på att Jesus gick på vatten är O-intelligenta ( alltså inte intelligenta) Han riktade missnöje mot Islam som religion för att lite senare attackera anhängarna av kristendomen och kalla de som tror på att Jesus gått på vatten som O-intelligenta.
Jag skulle tro att de flesta ateister anser att kristna som tror att Jesus kunde gå på vatten är ointelligenta. Men nu handlade det om vad ateister i allmänhet och Dawkins i synnerhet tycker om islam. Och mycket riktigt visade det sig att Dawkins anser islam vara ont.

De flesta ser nog gradskillnaden mellan ointelligens och ondska.
Citera
2013-06-20, 11:23
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71

Och [minns] Lot som sade till sitt folk: "Måste ni begå sådana skamliga handlingar som ingen i världen har begått före er? Ni går, upptända av lust, till män i stället för till kvinnor! Nej, ni driver verkligen era utsvävningar för långt! (Urskillningen 7:80-81)

Och [minns] Lot, som sade till sitt folk: "Begår ni dessa skamlösa handlingar med öppna ögon? Måste ni gå, upptända av lust, till andra män i stället för till kvinnor? Nej, ni saknar alla begrepp [om rätt och orätt]!" (Myrorna 27:54-55)

Och [minns] Lot! Vi gav honom visdom och kunskap, och Vi räddade honom från [hans] folk, som begick onda och skamliga handlingar; de var fördärvade människor, som trotsade [Gud]. (Profeterna 21:74)
Citera
2013-06-20, 11:28
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Och [minns] Lot som sade till sitt folk: "Måste ni begå sådana skamliga handlingar som ingen i världen har begått före er? Ni går, upptända av lust, till män i stället för till kvinnor! Nej, ni driver verkligen era utsvävningar för långt! (Urskillningen 7:80-81)

Och [minns] Lot, som sade till sitt folk: "Begår ni dessa skamlösa handlingar med öppna ögon? Måste ni gå, upptända av lust, till andra män i stället för till kvinnor? Nej, ni saknar alla begrepp [om rätt och orätt]!" (Myrorna 27:54-55)

Och [minns] Lot! Vi gav honom visdom och kunskap, och Vi räddade honom från [hans] folk, som begick onda och skamliga handlingar; de var fördärvade människor, som trotsade [Gud]. (Profeterna 21:74)

1 Captain Black Bob had made it back to his ship after a narrow victory over a ninja
assault party.
2 He had lost many of his crew and was feeling depressed.
3 He prayed, “Oh tasty Flying Spaghetti Monster, I realize this destruction must be our fault, but I need to know, what have we done wrong?”
4 “Pirates have become corrupt and have strayed from Pastafarianism.
5 Now I‟m not the kinda god to smite those who don‟t listen to me, but I don‟t have to protect you either,” answered the FSM. “That still sounds pretty lame.”
6 “I know, but I‟m a god. I got responsibilities and shit.
7 Do you really wanna worship a god who helps out assholes?”
8 “No.”
9 “Yeah, well you guys were assholes.”
10 “True, but I have repented.
11 I have admitted that I have done wrong.”
12 “You doing better than most of your brethren, but you‟re still not good enough.
13 For example, stop killing ninjas.
14 Remember the second suggestion “Thou ought not do stuff thou already knowest is wrong, like killing, lying, cheating, stealing, etc. Dost thou really need these carved into a rock?”
15 Yeah, they may kill you, but at least you‟ll die a good person.
16 Plus I made all humans equal.
17 Ninjas are inherently as good as pirates.
18 Buy they were deceived by Darwin and twisted by his Science.
19 That demon is the one you should be angry at.”
20 “Fair enough.”
21 “Sweet.
22 You shape up a little and I got your back.
23 But there‟s one more thing.
24 You must go forth and spread my word.
25 You must keep my faith alive.
26 For the Dark Lord Darwin will return and threaten mankind again.
27 His Science may destroy the world.
28 The Pastafarians must be prepared.
Senast redigerad av kef71 2013-06-20 kl. 11:31.
Citera
2013-06-20, 11:36
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Jag skulle tro att de flesta ateister anser att kristna som tror att Jesus kunde gå på vatten är ointelligenta. Men nu handlade det om vad ateister i allmänhet och Dawkins i synnerhet tycker om islam. Och mycket riktigt visade det sig att Dawkins anser islam vara ont.

De flesta ser nog gradskillnaden mellan ointelligens och ondska.

Och du menar att han aldrig påstått att kristendomen är ond?
Citera
2013-06-20, 11:38
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Hoppas att du får tacksamheter från speritiz eftersom du svarar på frågan åt honom. Hur som haver, dessa två frågor är endast hypotetiska, och du har på intet sätt svarat på självaste frågan precis som speritiz slingrar du dig ur detta. Svara på frågan genom att berätta vad du/sepiritz skulle ha gjort i en sån situation.

Nej, jag behöver absolut inte markera nåt. Det behövs inte! Säger Gud att homo är fel så är det fel och det är då således av religiösa skäl.

Vad skulle det tjäna till om jag besvarade frågorna? Är det min inställning som är viktig eller är det legitimiteten i sakfrågan? Du ställer upp vinklade och felaktiga premisser och tror att ett svar under de förutsättningarna skulle ge någon klarhet?

"Om det fanns ett botemedel mot homosexualitet skulle du ge honom det" förutsätter att homosexualitet är en sjukdom och att den går att bota. Frågeställningen saknar alltså värde.

Men eftersom du vill att jag ska svara på frågan; jag hade presenterat "medicinen" för honom och låtit honom avgöra själv. Kanske hade han tagit den bara för att slippa trakasserier från homofober som du. Själv hade jag inte brytt mig om han tog den eller inte.

Hade jag köpt fler barbiedockor om det nu var det han ville ha? Ja, varför inte? Så länge han är lycklig så finns det väl inga problem. Enda anledningen att få honom mer maskulin vore att skydda honom från homofober som du.

Nu vill jag ställa en fråga och jag är tacksam om du svarar på den utan att slingra dig eller påpeka fel på premisserna. Jag har svarat på dina frågor under de premisser du ställt upp och jag förväntar mig samma artighet tillbaka. Frågan lyder: har du slutat slå kvinnor?
Citera
2013-06-20, 11:38
Avslutad
Citat:
Och du menar att han aldrig påstått att kristendomen är ond?
Nu beter du dig som en daggmask på en krok.

Jag menar att ateister, inklusive Richard Dawkins, tycker sämre om islam än om andra religioner.
Citera
2013-06-20, 11:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Fråga nr1. Din son Simon på 17 år är gay. Det är givet. Din son Simon känner att han har ett behov av att få saker uppkörda, även om det skulle vara ett finger upp i sin rumphåla. Han känner en tillfredställese då. Men mest tycker han om att få upp manligt könsorgan i röven. Han varken lider av sin läggning eller älskar det, han känner bara att han blir tillfredställd på detta sättet.

Du som är äkta far till honom vet ett botemedel som kan göra honom till hetero. Hade du gett botemedlet till honom (med eller utan hans vetenskap, du väljer själv) eller hade du varit likgiltig inför hans läggning?

Fråga nr2

De flesta av oss vet att små barn kan föräldrarna forma till nästan vad som helst.

Din son Simon på 3 år visar tydliga tecken på att han tänker feminin genom att hellre vilja ha klänning istället för skjorta, leka med barbiedocka istället för att leka med leksaksbilar, på många sätt visar din son Simon på 2 år att han är väldigt feminin. Hade du på något sätt ingripit och försökt få honom att sluta vara feminin? Eller hade du gett efter för hans önskningar och köpt ännu flera barbiedockor åt honom?

Det är fortfarande falska dikotomier.
Citera
2013-06-20, 11:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Säger Gud att homo är fel så är det fel och det är då således av religiösa skäl.

Svårt för att skilja mellan subjektivt och objektivt?
Citera
2013-06-20, 11:49
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Frågan kvarstår; hur vet du vad gud vill? Det här är ju bara citat ur en bok. Som du TROR att gud har "skrivit". Och på grund av vad du TROR så nedvärderar du homosexuella människor och skuldbelägger deras känslor. Jävligt lågt. Din TRO har inget värde i sammanhanget.
Kom ut i verkligheten.
Citera
2013-06-20, 11:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Nja, om 'gud' i sin mytologiska manual har sagt att söt- och saltvatten inte blandas i havet .... och dom blandas ändå ... då är det fel på verkligheten.

Och det är IPs uppgift att se till att verkligheten anpassas till mytologin ... ett storslaget projekt, där IP som 'guds' höger hand och tolkare i verklighets-frågor givetvis inte behövar följa vanlig logik etc., men har fått gudomlig logik-dispensation och rätten till att säga: "Det bara är så".
Citera
2013-06-20, 12:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:

Ja men det är ju inte 'gud' som sägar detta, det är demiurgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in