Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Hur du än vrider och vänder på det så saknar din fråga värde fortfarande. Jag tänker inte längre förklara för dig att din fråga hör hemma i soptunnan och kan på intet sätt liknas vid min fråga. Men om jag ställer frågan; varför svarar du min fråga med en motfråga? Jag ställde dig en fråga först som jag inte fick svar på. Nej du har inte svarat på frågan.
Det är en illustration över hur man konstruera frågor fel. Man presenterar en ledande fråga som slutar i en falsk dikotomi. Förstår du?
Citat:
Jag frågade dig: Vad önskar du din son/dotter? Homo? hetero? bi? Du sa att det inte spelar någon roll. Det är som att någon frågar dig var skatteverket ligger? åt vänster eller höger? varpå du svarar: Det ligger långt härifrån. Det är inte svar på frågan och om du inte är dum på riktigt så förstår du mycket väl detta. Jag tänker inte ens gå in på huruvida prostitution är på grund av ekonomiska orsaker eller inte förens vi är klar med det vi diskuterar. Du kommer precis som du hittills gjort sen frågan ställdes till dig första gången, slingra dig ur detta.
Och jag har svarat att jag inte har någon speciell önskan i denna fråga. Precis som du inte alls önskar ha en annan man i din stjärt oavsett färg när det gäller min fråga. Färgen är inte relevant, precis som för mig så är inte sexualiteten relevant. Börjar du förstå snart?
Det var du som tog upp prostitutionen igen, så sluta svamla.
Jag slingrar mig inte. Jag kan inte svara på din fråga på något annat sätt, för det hade varit oärligt och inte representerat hur jag känner i frågan.