2013-06-20, 09:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Kristna har alltid hyst agg i sina hjärtan gentemot islam. Som jag sa redan från dag 1 ville de förgöra Muhammed och deras tänk och värderingar nådde till slut västvärlden också. Judar och kristna har aldrig kommit överrens men en sak är dessa två överrens om och det är hatet mot islam. De kristna I vår tid med USA i spetsen orsakat muslimer mycken ont och innan USA var det påven som ville orsaka muslimer skada och lidande, muslimerna svarar bara med samma medel.

"Det var dom som började"; du är patetisk i din énögde offer-roll.
Citera
2013-06-20, 09:30
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
En intressant detalj är att även vi ateister tycker väsentligt mer illa om Islam än vad vi tycker om de övriga religionerna. Vad kan det bero på tror du?

Säker på att du talar för alla ateister? Personligen så avskyr jag alla religioner ungefär lika mycket. Men å andra sidan är jag väl inte heller en ateist, även om jag starkt sympatiserar med såna som inte slösar bort sin tid på att ha "rätt" tro. Tycker bara att generaliseringar inte tillför diskussionen så mycket.
Citera
2013-06-20, 09:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Varför vill du påstå nåt som är så uppenbart felaktigt och dåraktigt?

Din egen 'argumentation' visar tydligt vart det fel- och dåraktiga finns: I din version av islam.

Citat:
Du vet mycket väl liksom jag att ni ateister hatar allt som har med religion att göra och att så fort Guds namn nämns svartnar det för er och ni blir ursinniga av en konstig okänd anledning.

Strawman.

Citat:
Vad du säger nu till mig skulle du kunna säga till en kristen också och detta vet vi både två mycket väl om. Och särskilt de abrahamitiska religionerna hatar ni som mest.

För min del: Mest demiurg-versionerna.
Senast redigerad av Bogomil 2013-06-20 kl. 09:50.
Citera
2013-06-20, 09:48
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Hur du än vrider och vänder på det så saknar din fråga värde fortfarande. Jag tänker inte längre förklara för dig att din fråga hör hemma i soptunnan och kan på intet sätt liknas vid min fråga. Men om jag ställer frågan; varför svarar du min fråga med en motfråga? Jag ställde dig en fråga först som jag inte fick svar på. Nej du har inte svarat på frågan.
Det är en illustration över hur man konstruera frågor fel. Man presenterar en ledande fråga som slutar i en falsk dikotomi. Förstår du?

Citat:
Jag frågade dig: Vad önskar du din son/dotter? Homo? hetero? bi? Du sa att det inte spelar någon roll. Det är som att någon frågar dig var skatteverket ligger? åt vänster eller höger? varpå du svarar: Det ligger långt härifrån. Det är inte svar på frågan och om du inte är dum på riktigt så förstår du mycket väl detta. Jag tänker inte ens gå in på huruvida prostitution är på grund av ekonomiska orsaker eller inte förens vi är klar med det vi diskuterar. Du kommer precis som du hittills gjort sen frågan ställdes till dig första gången, slingra dig ur detta.
Och jag har svarat att jag inte har någon speciell önskan i denna fråga. Precis som du inte alls önskar ha en annan man i din stjärt oavsett färg när det gäller min fråga. Färgen är inte relevant, precis som för mig så är inte sexualiteten relevant. Börjar du förstå snart?

Det var du som tog upp prostitutionen igen, så sluta svamla.
Jag slingrar mig inte. Jag kan inte svara på din fråga på något annat sätt, för det hade varit oärligt och inte representerat hur jag känner i frågan.
Citera
2013-06-20, 09:51
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Kristna har alltid hyst agg i sina hjärtan gentemot islam. Som jag sa redan från dag 1 ville de förgöra Muhammed och deras tänk och värderingar nådde till slut västvärlden också. Judar och kristna har aldrig kommit överrens men en sak är dessa två överrens om och det är hatet mot islam. De kristna I vår tid med USA i spetsen orsakat muslimer mycken ont och innan USA var det påven som ville orsaka muslimer skada och lidande, muslimerna svarar bara med samma medel.

Och muslimer som hävdar att koranen och profeten ger dem rätten att anfalla och förslava kafirer var helst man finner dem har aldrig gjort någon något ont.
Som sagt, offerkoftan luktar illa. Muslimer är inte mer förföljda än någon annan. Alla kan hävda samma sak om någon annan sekt av abrahamiter.
Citera
2013-06-20, 09:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Varför vill du påstå nåt som är så uppenbart felaktigt och dåraktigt? Du vet mycket väl liksom jag att ni ateister hatar allt som har med religion att göra och att så fort Guds namn nämns svartnar det för er och ni blir ursinniga av en konstig okänd anledning. Vad du säger nu till mig skulle du kunna säga till en kristen också och detta vet vi både två mycket väl om. Och särskilt de abrahamitiska religionerna hatar ni som mest.

Struntprat. Vi reagerar bara på dumheter religiösa utför. Hur var det nu med apostasi i islam?
Citera
2013-06-20, 09:53
Bannlyst
Religion ar en illusion.
Citera
2013-06-20, 09:53
Avslutad
Citat:
Varför vill du påstå nåt som är så uppenbart felaktigt och dåraktigt? Du vet mycket väl liksom jag att ni ateister hatar allt som har med religion att göra och att så fort Guds namn nämns svartnar det för er och ni blir ursinniga av en konstig okänd anledning. Vad du säger nu till mig skulle du kunna säga till en kristen också och detta vet vi både två mycket väl om. Och särskilt de abrahamitiska religionerna hatar ni som mest.
Det jag säger är helt sant. Om du klämmer t.ex. Richard Dawkins på pulsen kommer han att säga att av alla idiotiska religiösa påfund så är islam det dummaste. Och skälet till det är att islam mest hårdnackat förnekar evolutionen. Det finns fraktioner inom judendomen och kristendomen som är precis lika hjärndöda som islam och som ateister därför hatar lika mycket, skillnaden är att både judendomen och kristendomen rent generellt tillåter sekulära tankegångar. Islam är däremot en fundamentalistisk religion som inte tillåter fri tankeutövning.
Citera
2013-06-20, 10:39
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Det jag säger är helt sant. Om du klämmer t.ex. Richard Dawkins på pulsen kommer han att säga att av alla idiotiska religiösa påfund så är islam det dummaste. Och skälet till det är att islam mest hårdnackat förnekar evolutionen. Det finns fraktioner inom judendomen och kristendomen som är precis lika hjärndöda som islam och som ateister därför hatar lika mycket, skillnaden är att både judendomen och kristendomen rent generellt tillåter sekulära tankegångar. Islam är däremot en fundamentalistisk religion som inte tillåter fri tankeutövning.

Det du säger är ren och skär lögn. Du påstår att alla ateister hatar Islam mer än vad de hatar andra religioner, du pratar endast för dig själv men tror dig veta om att alla andra ateister tänker och tycker som du. Det är dåraktigt och felaktigt.

Jaha så du menar nu att eftersom du tror att Rickard Dawkins hatar Islam mer än andra religioner så måste alla andra ateister tycka lika? Återigen har du fel. Mig veterligen, Denna sorgliga människa attackerar kristendomen mer än vad han attackerat nån annan religion.
Citera
2013-06-20, 10:46
Avslutad
Citat:
Det du säger är ren och skär lögn. Du påstår att alla ateister hatar Islam mer än vad de hatar andra religioner, du pratar endast för dig själv men tror dig veta om att alla andra ateister tänker och tycker som du. Det är dåraktigt och felaktigt.

Jaha så du menar nu att eftersom du tror att Rickard Dawkins hatar Islam mer än andra religioner så måste alla andra ateister tycka lika? Återigen har du fel. Mig veterligen, Denna sorgliga människa attackerar kristendomen mer än vad han attackerat nån annan religion.
Dig veterligen!? Du vet ju ingenting din stackare. Läs RD istället för att sitta här och gissa så lovar jag att du i vart fall erbjuds chansen att lära dig något.

Och för övrigt sade jag "vi ateister" inte "alla ateister". Det finns säkert en och annan ateist som tycker lika illa om övriga religioner men generellt hatas naturligtvis islam mest av redan angivna skäl. Ju mer enfaldigt och illasinnat något är, desto mer hatas det.
Citera
2013-06-20, 10:46
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Islam gör mer skada än någon annan religion i min åsikt med.

Richard Dawkins diskuterar oftare kristendomen då det är arenan han är närmast.
Citera
2013-06-20, 10:51
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Islam gör mer skada än någon annan religion i min åsikt med.

Ok, kanske jag har fel men är det inte så att diskutera vilken religion som gör mer skada är lika dumt som att diskutera vilken religion som är "den rätta"? Jag menar det är juh en subjectiv/kulturell bedömning eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in