2012-12-28, 23:21
Medlem
fourthofjulys avatar
Jag förstår inte alls hur du tänker..
På vilket sätt har han bevisat för dig att "Islam är bra"? För att han nämner ett par rader i Koranen som du tycker låter bra?

Det finns inte ett enda bevis för att deras Allah existerar, men däremot bevisas det varje dag vad religionen gör med länderna där den får för stor makt.
Citera
2012-12-29, 12:57
Medlem
BlackJewels avatar
Ursprungligen postat av Haren8
Näring till själen som jag får genom dyrkan (böner) är obeskrivlig, känner muslimerna här på Flashback samma sak Det är något som ateisterna iaf inte känner!!!!!!

.................

Saken är att ditt försök till att påstå dig ha upnått något faller som en pannkaka.. detta för att du ju inte ens förstår dels vad en ateist är och dels ännu inte fattar vad ateism är, jag tror det beror på din begränsade uppfattningsförmåga, skulle du fatta.. så skulle du definitivt avsäga dig islam, då ateismen är så djup och vid och vad beträffar ödmjukhet.. så har du mycket att lära av ateister, jag tror de flesta fundamentalister hade kunnat råda bot på tendentiös narcissism av att skärpa hjärnan litegrand.

Ni dricker välling och suger tutte.
Citera
2012-12-29, 15:02
Medlem
dannutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Näring till själen som jag får genom dyrkan (böner) är obeskrivlig, känner muslimerna här på
Flashback samma sak Det är något som ateisterna iaf inte känner!!!!!!

Det du beskriver är ett konstant flöde genom mig, behöver inte be, jag styr det själv

Vi har nog samma känsla, men olika tekniker, jag gör det automatiskt, du måste böja dig ner och visa underkastelse
Senast redigerad av dannutt 2012-12-29 kl. 15:05.
Citera
2012-12-29, 16:32
Medlem
Luffarlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannutt
Det du beskriver är ett konstant flöde genom mig, behöver inte be, jag styr det själv

Vi har nog samma känsla, men olika tekniker, jag gör det automatiskt, du måste böja dig ner och visa underkastelse

Precis! Det är lite som sagts tidigare, att religion är som en placebo - alla känslor du klarar av att känna med religion kan du också få utan. Men inte för att jag tror Haren8 har några som helst känslor som skulle vara utav övernaturlig karaktär... jag tror det mer är något i stuket med "idag vaknade jag upp och var lite extra glad - shit! bara jag som känner gud som kan detta! Ateister måste vara ledsna hela tiden"
Citera
2012-12-29, 16:36
Medlem
dannutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarlasse
Precis! Det är lite som sagts tidigare, att religion är som en placebo - alla känslor du klarar av att känna med religion kan du också få utan. Men inte för att jag tror Haren8 har några som helst känslor som skulle vara utav övernaturlig karaktär... jag tror det mer är något i stuket med "idag vaknade jag upp och var lite extra glad - shit! bara jag som känner gud som kan detta! Ateister måste vara ledsna hela tiden"

Förövrigt är jag Ateist

Handlar om att sänka HZ nivån i huvudet, hittar du rätt freksvens hittar du också balans.

Kalla det gud om du känner dig glad över det, jag kallar det mind power ^^
Citera
2012-12-29, 16:37
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannutt
Förövrigt är jag Ateist

Handlar om att sänka HZ nivån i huvudet, hittar du rätt freksvens hittar du också balans.

Kalla det gud om du känner dig glad över det
i belive in rätt freksvens
Citera
2013-01-04, 00:13
Medlem
Debatten dog på sid 666.
Där fick ni, islammuppar...
Citera
2013-01-04, 01:02
Medlem
dannievegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConAir21845
Jag kan motbevisa islam + alla andra religioner. DET FINNS INGEN GUD.

argument? behövs det? nja, jag och alla mina ateist followers är på en helt annan intellektuell nivå än ni järntvättade satans stackare som tror på gudar eller vafan ni nu tror på.

Stardust we are. simple as that

Så högintellektuell att du kan stava till hjärntvättade?
Eller är det jag som missat nåt är det knäpp på näsan till potentiella SD:are. Hmm
Citera
2013-01-04, 12:14
Medlem
dannutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
i belive in rätt freksvens

Slänger lite boost på denna för att backa upp.

State of mind

Delta

0.5Hz - 4Hz

Deep sleep

Theta

4Hz - 8Hz - Meditationsläge - detta relateras också till att "be" till gud/profet fittan som troende gör.

Drowsiness (also first stage of sleep)

Alpha

8Hz - 14Hz - Om du lyckats fixa denna nivå, ja då mår du jävligt bra helt enkelt. Koncentrations förmågan ökar, du har extrem kontroll på dina känslor och kan styra dina handlingar med bra och logiska beslut - troligtvis också ett stadie som extremister har lyckats med, därför dom kan bomba sig själva utan större rädsla då dom har en ide planterad i huvudet om att dom ska komma till paradiset när dom dör.

Relaxed but alert

Beta

14Hz - 30Hz - Detta är få som lyckas med i världen tyvärr, men jag jobbar på det , en som kan ha lyckats med detta är Hawkins, dock inte för att han har tränat, utan för att han har en ryggmärgs skada

Highly alert and focused

Pratade med en annan användare om detta som förklarade denna nivå väldigt bra, alltså 8hz-14hz.

Skrev såhär till mig och beskriver hur man fungerar då;

En bil är endast en bil. Sen är det upp dill dig om du vill tycka "oj vilken dyr bil, vad snygg den var, jävlar vad rika ägarna måste ha varit" och sen känna dig imponerad och gå därifrån med en varm känsla i magen. Eller om du tänker "oj vilken dyr bil, jävla överklassjävlar som äger det säkert... fyfan, och här går jag och jobbar" och känner mig nerstämd och bitter.

I båda situationerna kommer känslorna att säga dig att "världen påverkade dig" ( eller " gud/profeten" talar med dig ) Medans det i själva verkat var din hjärna, eller snarare ditt undermedvetna jag, som påverkade dig.

Jag kan ofta känna en svag känsla av konstant meditation, och jag är i princip i kontakt med mitt undermedvetna dagligen,-ofta ofrivilligt, eftersom det blir omöjligt att ljuga för sig själv.."
Senast redigerad av dannutt 2013-01-04 kl. 13:06.
Citera
2013-01-05, 00:03
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.j741
Om de är de narcissistiska, egoistiska och uppmärksamhetshungriga personer som ni påstår att de är skulle inte de ha höjt sig till skyarna i "sina egna" skrifter istället för att porträttera sig som fattiga, enkla och av samhället utstötta personer? För jag kan lova dig att det inte fanns någon ära eller glitter i att framställa sig på det sättet som de framställde sig själva på, inte i vår tid och än mindre i deras då samhället helt saknade struktur och lagar. Hade de varit dessa dysfunktionella personer som ni påstår att de är hade de mer framställt sig själva som de diktatorer som existerat under de historiens gång. Alltså strävat efter makt, pengar, erövring och tillskrivit sig själva alla möjliga attribut. Men inget av detta skedde utan alla dessa dog utfattiga och det tog en bra tid efter deras död innan deras "egna ideer" fick fotfäste och började sprida sig, alltså hann de aldrig njuta av det.

Det är nämligen SÅ en människa är i sin natur, finns ingen logik i era argument. Nu vet jag vad ni kommer tänka, -"han pratar om logik när han själv tror på något påhitt som existerar uppe i himlen" Men faktum är att det inte går att bevisa allt. Allt är inte fysiskt som går att ta i eller se. På samma sätt som en själ inte går att ta i eller se. Hur ser vilja ut eller har du kanske kunnat fånga lite kärlek i en burk någon gång? Fysik eller materialism är en måttstock vars jordens invånare använder, inget annat. Alltså är inte det normen eller mätskalan för allt som finns ute i universum (som för övrigt är större än vad vi någonsin kan föreställa oss).

Människan har i sin egen natur behovet av att vilja kontrollera och se saker med det nakna ögat innan hon tror på de. Men varför har människor att föreställningen att vetenskap och religion motsäger varandra och inte går att förena? Så är inte fallet. Vetenskap är verktygen med vilka vi bit för bit kan förstå Guds skapelse och vår egen existens.
Med det sagt ska inte dessa verktyg användas för att bevisa motsatsen (just för att det inte går helt enkelt). För att skaparen (Gud dvs.) inte förhåller sig till samma regler, de kan helt enkelt inte appliceras på Han just för att Gud är skaparen av dessa verktyg. Gud står utanför detta system. Vi kan beskriva Guds skapelse med vetenskap och fysiska bevis men inte Hans existens.

Religion har många gånger varit den drivande kraften för att utforska jorden vi bor på och det universum vi finns i.
Så är fallet om ni läst lite historia, det finns otaliga exempel på vetenskapsmän som pga sina tro drivits till att utforska världen och därmed gjort mänskligheten förtjänster som de aldrig kan tackas nog för. Några av de är:

*Muhammad Ibn Musa Al-Khwarizmi
Muslim
Grundsättaren av modern algebra så som vi känner till den idag

*Sir Isaac Newton
Kristen
Känd för verket Principia som de flesta säkert känner till. Behandlar områden som mekanik och gravitation

Finns många och många fler och som ni säkert kan söka på.

För er som känner till termodynamikens lagar (och för er som inte gör det, skaffa lite allmänbildning!) Lagen säger att entropiförlust (= ökning av entropin) = som gör att ursprungstillståndet inte helt och hållet kan återställas. Dvs att universum/materia strävar mot oordning just för att det är den lättare vägen kontra ordning. Då kan jag fråga er ateister, hur kan något så komplext som planeten jorden fungera och denna ordning uppstå när det egentligen borde funnits oordning enligt denna vetenskapliga lag? Hur kan detta maskineriet ånga på när är det inte finns något som helst bakom (enligt er) som styr det?

Nu säger ni evolution och blabla men faktum är att det inte hör till saken. Vakna upp och hitta på lite nya argument för de gamla börjar bli tjatiga och utslitna! Vad satte igång evolutionen, varför roterar jorden, varför slutar den inte bara rotera och faller ner likt Newtons äpple i det mörka och oändliga universum som vi lever i, vad driver fusionen som finns i solens inre, varför beter sig elektroner, protoner och neutroner på det vis de gör? Varför har ALLA människor en inbyggd moralisk kompass? Känslan av rätt och fel? Tillfälligheter? Slump? Tur? Faktum att du som är ateist (och alla andra som inte tror på en skapare eller gud) kan (OBS!) förklara hur dessa saker och ting fungerar men inte VARFÖR de sker och hur de uppstod från allra första början. Endast En skapare kan göra det! Vetenskap kan förklara vad som hände EFTER Big Bang, men vad fanns innan? Eller varför skedde ens Big Bang och vad drev på det för det första?

Du har en bok på ett par hundra sidor, riv ut alla sidor som finns i boken och lägg de i en svart säck.
Rör om i säcken, ta på dig en ögonbindel och ta sedan ut en sida ur säcken. Hur stor är chansen att det kommer vara sida 1 som du tar ut på försök ett? Andra gången du försöker dig på det, hur stor är chansen att du kommer dra ut sida 2 ur säcken? Etc..Tror du att någon kan plocka ut 200 sidor på detta viset i kronologisk ordning? Som ni förstår så är marginalerna otroligt små här. EXAKT LIKA absurda låter era påståenden om att vår existens skulle vara en slump.
De perfekta förhållandena till liv, avståndet till solen som varken är för långt så att vi fryser ihjäl eller för kort att vi ska brännas ihjäl. Det skyddande hölje som atmosfären utgör mot farlig uv strålning. Jordens axellutning som generar årstider och den ultimata förutsättningen för liv, vatten. Vad/var kom vattnet ifrån, det ”råkade” bara flyga in hit från något hörn i universum?

Låt mig beskriva ett scenario här. Låt säga att du har ett runt bord framför dig. Detta representerar all kunskap om allt vi vet och någonsin kommer att veta. Du ska peka ut var på detta bordet din personliga kunskap finns. Antagligen kommer du markera ut ett mindre (eller större haha vad vet jag) område som symboliserar din kunskap i just detta stadiet i ditt liv. Men låt mig fråga dig då, vad om bevisningen av Guds existens ligger utanför detta bordet, vad säger du då? Skulle det vara helt otänkbart? Människor kan inte riktigt förstå hur lite kunskap vi besitter om världen och om universum. Just för att universum är så otroligt stort och jorden är så otroligt gammal. Beviset ligger i att vi dag för dag upptäcker nya saker om jorden, nya organismer, fysiska eller kemikaliska företeelser som inte varit kända tidigare. Hur mycket har vi missat kan man tänka sig ibland? Otroligt mycket skulle jag säga.

Sen finns det säkert de av er som tänker ”men om det fanns en Gud eller skapare varför finns det så mycket lidande ute i världen då?” Varför dör barn, kvinnor och gamla i konflikter/krig och naturkatastrofer runt om i världen?

Ni försöker förstå eller förklara det som sker ute i världen och ni försöker öven förstå Gud på era egna villkor vilket är fel! Vi kan försöka förstå gud genom hans heliga skrifter och kanske få en glimt om varför saker är som de är men aldrig den kompletta bilden, den vet han och han endast! Som ni kanske vet så tror ju alla teister på ett liv efter döden och att våra gärningar här i livet banar vägen för vad det blir av oss i livet efter detta. Kanske är detta som ni anser som lidande i själva verket någon slags barmhärtighet från Gud. En person som dör i sjukdom efter mycket kamp eller i en väpnad konflikt eller naturkatastrofer...ses på annorlunda av Gud, alltså att man testades men inte övergav sin tro och i slutänden ”vann”. Vad gäller barn och oskyldiga som dör orättfärdigt, så kommer dessa att belönas i livet efter detta. Kanske är det vi som blir kvar här som får tampas med livets alla kval och val dagligen som är de stora förlorarna och inte dessa oskyldiga som dör? Deras plats är säkrad i livet efter detta medan vår öde inte är skrivet ännu...

Många riktar sitt hat mot religion och Gud till och med pga av dessa pantade typer som finns och har funnits därute och som har agerat i regionens namn. Men det där är endast löjligt och endast genom kunskap kan vi överkomma sådant. Man måste lära sig att skilja på religion och individ/grupp. Dessa tolkar saker för att kunna använde de för sina egna intressen syften och använder religion som täckmantel/argument. Betyder det att det är religionen i sig det är fel på eller personen i fråga? Det finns ingen religion, vare sig monoteistisk eller polyteistisk som uppmanar till dödande av oskyldiga eller legitimerar det just för att det strider mot våran moraliska och etiska kompass men sen så finns det alltid avvikande typer som ska göra livet surt för andra men det får stå för de och religionen ska inte lastas för det. Tror ni att världen hade varit en bättre och fredligare plats utan religion? Lidande och misär är inte kopplat till tro som många tror utan det bottnar istället i att vi människor har Fri Vilja, vissa använder den till gott och andra till ont, med eller utan religion och i slutänden kommer vi stå till svars för vad vi åstadkommit med denna Vilja.

Jag påstår inte att jag har den ultimata sanningen men ibland finns det `more than mets the eye` helt enkelt och vi måste sluta försöka förklara Gud inom ramen för vad som är mänskligt just för att Gud är gudomlig och inte kan förklaras med de dödligas metoder. Men vi kan genom logik komma fram till att det finns En men vill du se Gud först innan du tror så får du nog tänka om lite för det lär aldrig hända

Peace out!

Kan du få den döve att höra och den blinde att se? Sannerligen inte! Samma sak är det att förklara vad Islam och Tron på Gud innebär för dessa okunniga stackare.
Citera
2013-01-05, 00:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Kan du få den döve att höra och den blinde att se? Sannerligen inte! Samma sak är det att förklara vad Islam och Tron på Gud innebär för dessa okunniga stackare.

Du har på ett utomordenlig tydligt sätt demonstrerat hur man blir av att vara en fanatisk muslim .... eller hur man måste vara för att bli en fanatisk muslim.

Denna (inverterade) pedagogiska effekt du har haft är ... utanför det teologiska/filosofiska/vetenskapliga området .... ett enastående socialpsykologisk motbevis av islam.

Det finns väl inget rationellt människa som önskar att bli som du, och även 'andligt sökande' individer kommer säkert att placera islam långt, långt nere på listen av religions-kandidater tack vara din insats.

Jag förstår du kännar dig belåten över att ha profilerat islam som självgod, elitistisk, okunnig och intolerant ..... även till priset av att du är ett levande motbevis till islams sociala värde.
Citera
2013-01-05, 01:02
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace

Nu vart jag nästan lite ledsen. Jag som hade en så trevlig diskussion nyss med en muslim som var väldigt noga med att sparka på såna som dig.... Sen går man in här och vad får man se? Jahopp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in