Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
i belive in rätt freksvens

Slänger lite boost på denna för att backa upp.
State of mind
Delta
0.5Hz - 4Hz
Deep sleep
Theta
4Hz - 8Hz -
Meditationsläge - detta relateras också till att "be" till gud/profet fittan som troende gör.
Drowsiness (also first stage of sleep)
Alpha
8Hz - 14Hz -
Om du lyckats fixa denna nivå, ja då mår du jävligt bra helt enkelt. Koncentrations förmågan ökar, du har extrem kontroll på dina känslor och kan styra dina handlingar med bra och logiska beslut - troligtvis också ett stadie som extremister har lyckats med, därför dom kan bomba sig själva utan större rädsla då dom har en ide planterad i huvudet om att dom ska komma till paradiset när dom dör.
Relaxed but alert
Beta
14Hz - 30Hz -
Detta är få som lyckas med i världen tyvärr, men jag jobbar på det
, en som kan ha lyckats med detta är Hawkins, dock inte för att han har tränat, utan för att han har en ryggmärgs skada
Highly alert and focused
Pratade med en annan användare om detta som förklarade denna nivå väldigt bra, alltså 8hz-14hz.
Skrev såhär till mig och beskriver hur man fungerar då;
En bil är endast en bil. Sen är det upp dill dig om du vill tycka "oj vilken dyr bil, vad snygg den var, jävlar vad rika ägarna måste ha varit" och sen känna dig imponerad och gå därifrån med en varm känsla i magen. Eller om du tänker "oj vilken dyr bil, jävla överklassjävlar som äger det säkert... fyfan, och här går jag och jobbar" och känner mig nerstämd och bitter.
I båda situationerna kommer känslorna att säga dig att "världen påverkade dig" ( eller " gud/profeten" talar med dig ) Medans det i själva verkat var din hjärna, eller snarare ditt undermedvetna jag, som påverkade dig.
Jag kan ofta känna en svag känsla av konstant meditation, och jag är i princip i kontakt med mitt undermedvetna dagligen,-ofta ofrivilligt, eftersom det blir omöjligt att ljuga för sig själv.."