2013-06-18, 20:53
Medlem
NBCsChucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader-Adelheim
Vad sitter du på för meritvärde?
Ynka 19.9 i BII-gruppen... =(
Hoppas dock på det bästa, har hoppet kvar ännu! Söker du in på HP eller med betyg (BI eller BII)?
Citera
2013-06-19, 07:47
Medlem
Citat:
Blir nog ingen skola för oss i höst..
Och så var man behörig igen
Citera
2013-06-19, 09:19
Medlem
Varför har man olika betyg i respektive högskola med samma utbildning/program?
Citera
2013-06-19, 10:15
Medlem
Jag har sökt en utbildning till hösten där man konkurrerar med antal högskolepoäng. Jag ser nu att jag är behörig till utbildningen och mitt meritvärde är 263 poäng. Nu läste jag en kurs under våren och denna har nu registrerats i ladok och har då 278 poäng. Kommer mina poäng att uppdateras automatiskt inför urvalet vad gäller min ansökan eller måste jag kontakta antagningen?

Mvh Campion
Citera
2013-06-19, 10:19
Medlem
Fader-Adelheims avatar
Konsigt.. Var behörig innan, nu står det Handläggning pågår, igen.. Im fucked.
Citera
2013-06-19, 12:23
Medlem
bombaccis avatar
Knäppt att det ska ta sån lång tid innan man får besked innan man kommer in. De som jobbar heltid kan ju ha uppsägningstid m.m. att ta hänsyn till.
Citera
2013-06-19, 17:43
Medlem
strumprullares avatar
Har stått handläggning pågår hela tiden trots att min skola skulle skicka in betygen automatiskt.. Fan också, ångrar att man inte skickade in betygen via brev. Det kan väl knappast skada? Helvete, kanske inte blir hhs till hösten dårå, söker dock endast med 19,61 i BI.
Citera
2013-06-19, 17:47
Medlem
Fader-Adelheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strumprullare
Har stått handläggning pågår hela tiden trots att min skola skulle skicka in betygen automatiskt.. Fan också, ångrar att man inte skickade in betygen via brev. Det kan väl knappast skada? Helvete, kanske inte blir hhs till hösten dårå, söker dock endast med 19,61 i BI.

Kolla under Meriter, finns dina betyg från Vux/Gymnasie där, är du behörig!

Min har växlat från "Handläggning pågår" till "Behörig" några gånger nu.. hah.
Citera
2013-06-19, 18:37
Medlem
Skickade in mina betyg i torsdags och de hade inte kommit fram ännu, surt om posten skulle slarvat bort brevet. Någon som vet om det finns något jag kan göra åt saken? De ska ju vara senast inne imorgon
Citera
2013-06-19, 19:33
Medlem
JoakimBergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbeh
Skickade in mina betyg i torsdags och de hade inte kommit fram ännu, surt om posten skulle slarvat bort brevet. Någon som vet om det finns något jag kan göra åt saken? De ska ju vara senast inne imorgon

Du får tänka på att antagning tar emot och hanterar stora mängder brev som alla gås genom i den ordningen de tas emot. Är du helnojig kan du ringa upp imorgon och fråga hur de vill att man faxar in det, min vän fick nämligen det förslaget när har ringde upp i måndags. Annars får helt enkelt vänta och se om de dyker upp om några dagar. Det är för sent att skicka ett nytt brev ändå.
Citera
2013-06-19, 21:06
Medlem
strumprullares avatar
Citat:
Kolla under Meriter, finns dina betyg från Vux/Gymnasie där, är du behörig!

Min har växlat från "Handläggning pågår" till "Behörig" några gånger nu.. hah.
Finns endast ett högskoleprov med ett blygsamt meritvärde som inte nämns här
Citera
2013-06-19, 21:10
Medlem
Fader-Adelheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strumprullare
Finns endast ett högskoleprov med ett blygsamt meritvärde som inte nämns här

Konstigt.. Ring imorgon och fråga dem, det är det absolut bästa. Speciellt med tanke på att det är sista dagen för kompletteringar imorgon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in