2013-06-18, 17:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Hur definierar du riktiga bevis?

Åter till ruta étt dumfrågor: Hur definierar du 'definiera'?

Citat:
Hur skulle den fria viljan inskränkas menar du? Människan kommer fortfarande ha sin fria vilja när allt elände och fattigdom försvunnit. Detta sker när medlaren styr världen efter Guds riktlinjer och människan börjar inse hur imperfekt hon var och väljer därför att följa denna medlare.

'Fri vilja' efter 'guds' riktlinjer?

Citat:
Ska Gud inse att sin skapelse inte är perfekt?

Ja.

Citat:
Han VET att sin skapelse INTE är perfekt,

Hur? Och h*n är alltså en klåpara-skapare.

Citat:
det är snarare människan som börjar inse att hon INTE är perfekt. Människan blir perfekt ENDAST om hon lyder Skaparen och följer hans riktlinjer.

Nej.

Citat:
Lyder människan Skaparen försvinner allt elände och fattigdom från jorden och människan blir således en perfekt varelse som representerar Gud därav betydelsen Guds avbild.

Hur vet du det?

Citat:
Vem ska döda denna medlare när allt är frid och fröjd där människorna lever sida vid sida?

Cirkel-argument.
Citera
2013-06-19, 12:20
Bannlyst
Jag tror på Gud därför att han är sann. Han har själv visat sig i form av ett starkt ljussken flera gånger.
Citera
2013-06-19, 12:23
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Jag tror på Gud därför att han är sann. Han har själv visat sig i form av ett starkt ljussken flera gånger.
Ett starkt ljussken, *host .. jaha.. , så du är en av dem vilka vill och behöver mer respekt därmed.. för ni har sett ljussken..
Citera
2013-06-19, 12:58
Avslutad
Citat:

Extra ordinära påståenden kräver extra ordinära bevis, och tur är väl det. Annars skulle alla tro på ufon, troll och annat knytt..
Citera
2013-06-19, 12:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag tror på Gud därför att han är sann.

Dina sannings-kriterier kan ifrågasättas.

Citat:
Han har själv visat sig i form av ett starkt ljussken flera gånger.

Det var nämligen DFSM; han gör sånt iblant.
Citera
2013-06-19, 13:36
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Extra ordinära påståenden kräver extra ordinära bevis, och tur är väl det. Annars skulle alla tro på ufon, troll och annat knytt..
Det är bara en liten skara som anser att Gud ingår i kategorin ''extra ordinära påståenden. Fram med extra ordinära bevis på att Gud inte finns.
Citera
2013-06-19, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Det är bara en liten skara som anser att Gud ingår i kategorin ''extra ordinära påståenden. Fram med extra ordinära bevis på att Gud inte finns.
Jag påstår inte att gud inte finns...
Jag påstår bara att de som påstått för mig att gud finns, inte har tillräckligt med bevis för detta påstående.

Capiche?
Citera
2013-06-19, 13:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Patetisk .... bevisbörda-jonglerande.
Citera
2013-06-19, 13:53
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Jag påstår inte att gud inte finns...
Jag påstår bara att de som påstått för mig att gud finns, inte har tillräckligt med bevis för detta påstående.
Capiche?
Du behåller åtminstone den intellektuella ärligheten för din position och det kan jag uppskatta.
Citera
2013-06-19, 13:55
Avslutad
Citat:
Du behåller åtminstone den intellektuella ärligheten för din position och det kan jag uppskatta.
Du borde pröva det själv
Citera
2013-06-19, 14:08
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Man kan med samma 'legitimitet' påstå det samma om kosmos som en existentiellt autonom 'i-sig-
själv-början' och 'evighet'.

Citat:
En kosmos som är evig har ingen orsakat, eftersom den saknar en början, eller hur?

Kosmos är ... i denna definition ..... sin egen början; och evigt.

Tror du att det finns en kosmos som är evig? Observera att jag frågar vad du TROR och inte VET. Vill gärna att du inte svarar "vet ej"
Citera
2013-06-19, 14:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Tror du att det finns en kosmos som är evig? Observera att jag frågar vad du TROR och inte VET. Vill gärna att du inte svarar "vet ej"

Varför skulle jag vara bunden av dina falska dikotomier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in