2013-06-17, 19:43
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nst0ne
Finns det några bra och billiga hörlurar som går att mixa pop med? Jag hade tänkt mig runt 1500 kr.. Har monitorer idag men tänkte byta.. Eller?

Bra högtalare är helt ärligt talat bättre att mixa med..
Hörlurar kan dock ge dig bättre resolution men det är allt.

Jag skulle dock för 1500:- kolla på beggade Sennheiser HD600 eller AKG K701/702. Dessa kommer dock behöva förstärkning. Ingen idé att köpa dessa om man inte har förstärkning eller planerarar att köpa till det. K701 är väldigt detaljerade med en bra ljudscen men saknar lite basimpakt och djup bas så jag skulle fortfarande använda högtalare för att kontrollera basen.

Om du vill ha ett par lurar du kan använda direkt från en laptop, som isolerar bra och som kommer hålla för hårt slitage under många år rekommenderar jag German Maestro GMP 8.35D.
Alternativ är tex AKG K 240 Studio, AKG K 271 MK II, Shure SRH840, Beyerdynamic DT250 och KRK KNS-8400.
Senast redigerad av Runkpapper 2013-06-17 kl. 19:47.
Citera
2013-06-17, 20:21
Medlem
m00nst0nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkpapper
Bra högtalare är helt ärligt talat bättre att mixa med..
Hörlurar kan dock ge dig bättre resolution men det är allt.

Jag skulle dock för 1500:- kolla på beggade Sennheiser HD600 eller AKG K701/702. Dessa kommer dock behöva förstärkning. Ingen idé att köpa dessa om man inte har förstärkning eller planerarar att köpa till det. K701 är väldigt detaljerade med en bra ljudscen men saknar lite basimpakt och djup bas så jag skulle fortfarande använda högtalare för att kontrollera basen.

Om du vill ha ett par lurar du kan använda direkt från en laptop, som isolerar bra och som kommer hålla för hårt slitage under många år rekommenderar jag German Maestro GMP 8.35D.
Alternativ är tex AKG K 240 Studio, AKG K 271 MK II, Shure SRH840, Beyerdynamic DT250 och KRK KNS-8400.

Det var grymt bra tips, stort tack! Jag ska absolut kolla in dessa

Jag kör idag på ett par 8" Esi Near monitorer och ett M-Audio Fastrack Ultra-kort. Men jag flyttar snart till mindre lägenhet och tänkte försöka spara lite plats och samtidigt bespara grannarna det värsta.
Citera
2013-06-17, 20:45
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Om du inte är intresserad av bra ljud utöver basen är det helt onödigt att läga 10K på någon av världens bästa CIEMs. Dessa köper man för att man är ute efter perfektion.
Du får dock oslagbar isoleringen och komfort med något i stil med ES5 och Spiral ear 3 way / 5 way.
Det finns billigare CIEMs.
Cosmic ear har en custom kallad HY3 som kan passa om du vill ha lite extra bas.

Har fått kontakt med ett par återförsäljare och kommer få precis det jag efterfrågar till en rimlig summa. Tänkte inte på att man kunde göra så innan dina tips, så tack!
Citera
2013-06-17, 23:30
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
Har fått kontakt med ett par återförsäljare och kommer få precis det jag efterfrågar till en rimlig summa. Tänkte inte på att man kunde göra så innan dina tips, så tack!

Låter faktiskt väldigt intressant!
Berätta gärna vilka du har kontaktat och vad dom har skrivit tillbaka!
Citera
2013-06-17, 23:46
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanya
Tänkte köpa mig ett par nya lurar och dessa 2 har fallit mig mest i smaken utseende mässigt.
Är dock riktigt färsk när det kommer till kvalitet och prestanda så därför undrar jag vilka ni hade valt eller om ni har nå andra att rekommendera (som inte ser ut som skit).

AKG Hörlur K619 DJ
http://www.webhallen.com/se-sv/hemel..._k619_dj_svart

Beats Solo HD
http://www.webhallen.com/se-sv/hemel..._solo_hd_svart

Lyssnar på det mesta men mestadels elektroniskt, rock och hiphop.

Båda lurarna är väldigt bastunga och båda har tveksam byggkvalitet.
Jag tycker du ska undvika Beats Solo helt och hållet. Om du vill ha en lur med extra bas som låter bättre, har bättre byggkvalitet och som fortfarande ser "street" ut så är SOL Replublicks Tracks HD och SMS Street on-ear (inte over-ear) (finns många fakes) bättre val än Beats Solo.

Det finns dock lurar under 2000:- med ännu bättre ljud för dina genrer.
Audio Technica WS99 eller om man lyckas få tag på en beggad Audio Technica ES10 (finns många fakes) eller V Moda M-100.

Det finns också in-ears som kan tävla ell lurarna nämnda här när det kommer till ljudkvalitet.
Audio Technica CKS1000 är en av dom med lite extra bas och en väldigt 3D ljudscen jag tror kan passa.
Citera
2013-06-18, 09:01
Medlem
Hanyas avatar
Citat:
Båda lurarna är väldigt bastunga och båda har tveksam byggkvalitet.
Jag tycker du ska undvika Beats Solo helt och hållet. Om du vill ha en lur med extra bas som låter bättre, har bättre byggkvalitet och som fortfarande ser "street" ut så är SOL Replublicks Tracks HD och SMS Street on-ear (inte over-ear) (finns många fakes) bättre val än Beats Solo.

Det finns dock lurar under 2000:- med ännu bättre ljud för dina genrer.
Audio Technica WS99 eller om man lyckas få tag på en beggad Audio Technica ES10 (finns många fakes) eller V Moda M-100.

Det finns också in-ears som kan tävla ell lurarna nämnda här när det kommer till ljudkvalitet.
Audio Technica CKS1000 är en av dom med lite extra bas och en väldigt 3D ljudscen jag tror kan passa.

Tackar för tipset! Blir nog ett par SOL republic tracks HD.
Citera
2013-06-18, 21:17
Medlem
Tja!

Någon som har förslag på ett bra headset med mic till mig? Jag vill inte spendera så mycket pengar på det. Har haft Steelseries förut men dem går sönder lätt. Vill hitta något headset med mic som är billigt samt att det håller länge, så inte micen går pajj som den hela tiden gjort för mig. Någon som har förslag?
Citera
2013-06-18, 21:53
Medlem
Martin-Daniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel
Hejsan allihopa!

Jag är ute efter ett par in-earlurar med bra ljud när det gäller att spela klassisk rock, progressiv rock, psykedeliskt och folk. Tänkte runt 500 kr. Några tips?

Någon som har någonting att säga om detta? Är tacksam för hjälp eftersom jag inte kan ett jota om hörlurar och dylikt
Citera
2013-06-18, 22:20
Medlem
Citat:
Någon som har någonting att säga om detta? Är tacksam för hjälp eftersom jag inte kan ett jota om hörlurar och dylikt

Jag själv fick byta lurar nästan en gång i kvartalet tidigare men sedan jag testade ett par a-Jays four så är jag haft mina i över ett år och är otroligt nöjd. När de släpper sina a-Jays five i sommar då blir det ett par sådana. De kommer till Windows, Android och iPhone.

Bra ljud, kvalité, kan köra ljudbok och somna utan att de är obekvämt.
Citera
2013-06-19, 15:46
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:

För den typ av musik eller egentligen all musik med instrument skulle jag kolla på FXD70.
Vet ingen in-ear under 500 som kan konkurrerar, möjligen Superlux HD381F, men den luren har katastrofal byggkvalitet. Ingen Klipsch, Sennheiser eller Jays kan konkurrera.
Dock skulle jag endast köpa dom men extra foamsnäckor.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...+fxd70&_sop=15
http://www.ebay.com/itm/3-PR-Memory-...item4abf7b53ff
Citera
2013-06-19, 19:46
Medlem
Hej, jag tänkte köpa mig ett par razer tiamat 7.1 , men min fråga är då om där är ett inbyggt 7.1 ljudkort i dem för jag har för mig att där är det i megalodon hörlurarna, men är det någon som vet om det är likadant i tiamat modellen?
Citera
2013-06-21, 18:43
Medlem
Citat:
Två lurar som är rätt bra.
K240 Studio är skönare och har ett mer neutralt sound.
Med tanke på priset man kan köpa dessa för nu så rekommenderar jag AKGn.
M50 har mer bas och en bas som går djupare men saknar lite impakt.

Det finns dock bättre lurar ljudmässigt än dessa två enligt mig.
HD558/598, AD900X, MA900, HP100, DT770 Pro 32 ohm.
Beror på vad man är ute efter och hur man kommer driva lurarna.

Okej, tack för tipsen. HD558 verkar ju vara bra, det är något i den prisklassen jag letar efter. Eftersom jag tänker behålla mina lurar så länge jag kan ser jag det som ett rätt stort inköp, därför betalar jag gärna lite mer för lite mer kvalitet. Skulle du fortfarande rekommendera K240, är de så pass prisvärda? De kostar ju rätt mycket mindre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in