Citat:
Ursprungligen postat av
Intrasslad
Tänkte börja ta Kreatin men undrar lite vad man borde förvänta sig då jag läst att man går upp 0,5-2,0kg i vätska.Jag ligger i dagsläget runt 80,5kg nyvaken och undra om jag kommer gå upp till 82,5,kg? Kommer detta ske över några dagar eller över flera veckor? Kommer kroppsbelastningsövningarna bli tyngre?
Läste igenom lite gamla frågor och svar. Därför jag besvarar denna.
När jag körde kreatin så gick jag upp cirka 4 kilo. Detta var tillsammans med att jag åt mycket. Så kreatin + en bra stor kost kan ge dig flera kilon i viktuppgång. Men du kan ju självklart gå upp i kg utan kreatin, men det är att föredra lite hjälp då kreatin inte bara gör så att du blir större utan du blir självklart även starkare och orkar mer. Så fördelarna är flera. Viktuppgången kommer att ske över flera veckor. Mina 4 kg kom på lite mer än 1 månad skulle jag säga. Dvs 1 kg i 1 1/2 vecka ungefär. Styrkemässigt kommer du se resultat efter kanske 2 veckor. Lite individuellt helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
flybikes
Hej har kört kreatin i typ 3-4 veckor, märk att jag blivit större och gått upp ca 2 kg,
frågan är kommer jag gå ner lika mycket igen och bli svagare när jag slutar ta kreatin "uppehållet"?

Ja, du kommer nog tappa lite kg om du inte kompenserar kreatinet med massa mat. Som du ser här uppe gick jag upp 4 kg efter kreatinkur men sen tappade jag några av dessa efter kuren. Du tappar även styrka, vilket är rätt så segt.