2013-06-13, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intrasslad
Tänkte börja ta Kreatin men undrar lite vad man borde förvänta sig då jag läst att man går upp 0,5-2,0kg i vätska.Jag ligger i dagsläget runt 80,5kg nyvaken och undra om jag kommer gå upp till 82,5,kg? Kommer detta ske över några dagar eller över flera veckor? Kommer kroppsbelastningsövningarna bli tyngre?

Läste igenom lite gamla frågor och svar. Därför jag besvarar denna.

När jag körde kreatin så gick jag upp cirka 4 kilo. Detta var tillsammans med att jag åt mycket. Så kreatin + en bra stor kost kan ge dig flera kilon i viktuppgång. Men du kan ju självklart gå upp i kg utan kreatin, men det är att föredra lite hjälp då kreatin inte bara gör så att du blir större utan du blir självklart även starkare och orkar mer. Så fördelarna är flera. Viktuppgången kommer att ske över flera veckor. Mina 4 kg kom på lite mer än 1 månad skulle jag säga. Dvs 1 kg i 1 1/2 vecka ungefär. Styrkemässigt kommer du se resultat efter kanske 2 veckor. Lite individuellt helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av flybikes
Hej har kört kreatin i typ 3-4 veckor, märk att jag blivit större och gått upp ca 2 kg,
frågan är kommer jag gå ner lika mycket igen och bli svagare när jag slutar ta kreatin "uppehållet"?

Ja, du kommer nog tappa lite kg om du inte kompenserar kreatinet med massa mat. Som du ser här uppe gick jag upp 4 kg efter kreatinkur men sen tappade jag några av dessa efter kuren. Du tappar även styrka, vilket är rätt så segt.
Senast redigerad av footballbuddy 2013-06-13 kl. 02:25.
Citera
2013-06-16, 15:26
Medlem
flybikess avatar
Hur lång tid tar det innan all vätska har gått ur kroppen efter man tagit kreatin?
Jag har inte gått ner nånting i vikt efter jag slutat med kreatin (2 veckor sen)
Citera
2013-06-16, 16:06
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Hur lång tid tar det innan all vätska har gått ur kroppen efter man tagit kreatin?
Jag har inte gått ner nånting i vikt efter jag slutat med kreatin (2 veckor sen)

Det dröjer upp till 5 veckor innan kreatinnivåerna återgår till det normala efter att supplementering av kreatin upphör, i takt med kreatinnivåerna sjunker mängden bundet vatten.
Citera
2013-06-16, 16:15
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Det dröjer upp till 5 veckor innan kreatinnivåerna återgår till det normala efter att supplementering av kreatin upphör, i takt med kreatinnivåerna sjunker mängden bundet vatten.

Så man känar ingen styrka eller volym alls på kreatin?
Citera
2013-06-16, 16:31
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Så man känar ingen styrka eller volym alls på kreatin?

Den tillfälligt ökade prestationen under kreatinsupplementering tillåter en att träna något hårdare vilket leder till något ökade permanenta resultat.
Citera
2013-06-16, 16:53
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Den tillfälligt ökade prestationen under kreatinsupplementering tillåter en att träna något hårdare vilket leder till något ökade permanenta resultat.

Okey. tack för svaren.
Citera
2013-06-16, 17:25
Medlem
Kreatin när man är på ett kaloriunderskott, bra eller onödigt? Har läst lite om det och det verkar vara blandade åsikter.
Citera
2013-06-16, 17:55
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbs
Kreatin när man är på ett kaloriunderskott, bra eller onödigt? Har läst lite om det och det verkar vara blandade åsikter.

Kreatinets ergogena effekt påverkas inte av huruvida ligger på ett energiöverskott eller -underskott. Du får lika mycket ut av det under bulk som deff.
Citera
2013-06-18, 09:31
Medlem
SchmiDt-s avatar
Kreatin i kaffe?

Tjenare! Jag har ett Kreatin som man tar på morgonen alltid och jag undrar om effekten försämras om man lägger in det i kaffet? Testade det just nu men hoppas det funkar så effekten inte försvinner.

Sen tänkte jag höra, vilken BCAA rekommenderar ni till deff?
Citera
2013-06-18, 09:50
Medlem
Helst ska man ju inte dricka kaffe alls medan man tar kreatin, eftersom kaffe är vätskedrivande. Om den effekten är försumbar eller ej låter jag vara osagt, men kan ju i alla fall vara något att ha i åtanke.
Citera
2013-06-18, 09:55
Medlem
SchmiDt-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kRRR
Helst ska man ju inte dricka kaffe alls medan man tar kreatin, eftersom kaffe är vätskedrivande. Om den effekten är försumbar eller ej låter jag vara osagt, men kan ju i alla fall vara något att ha i åtanke.

Ok tack så mycket.
Citera
2013-06-18, 10:03
Medlem
Denoms avatar
I viss mån slöseri. Men öka dosen lite och drick mer vatten så år det okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in