2013-06-17, 03:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Så barnet kan vid 17 månaders ålder minnas och återge den här händelsen över ett år efteråt, är det vad du nu slår fast?

Jag minns inte när hon enligt Mamman började berätta saker och kan därför inte göra en rak bedömning.
Citera
2013-06-17, 03:05
Bannlyst
Citat:
Vad har du läst då?

Jag har läst att 8/6 var när MS sist såg CdC.
Citera
2013-06-17, 03:06
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Inte som du lägger ut det. Det jag har läst om detta med 8/6, så var det när hon sist träffade henne.
Jag baserar mina uppgifter på Marianne Seppäläs uppgifter.

Anser du fortfarande att vittnesmålet från 1984 (enligt vilket Marianne Seppälä träffade Catrine åttonde juni för första gången på någon månad) är förenligt med vittnesmålet från 1988 (enligt vilket hon träffade Catrine 3/6, 4/6 och 8/6)?

Nu vill jag ha ett svar.
Citera
2013-06-17, 03:08
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Jag minns inte när hon enligt Mamman började berätta saker och kan därför inte göra en rak bedömning.

Problem med minnet? Tur att du har böckerna och busenkelt (var det inte så du sa?) kan plocka fram de uppgifter du behöver.

Du kan annars söka i tråden, det står om det ett flertal gånger.

Eller så kan du berätta utan att söka för du tror väl inte att jag hittar på det jag nyss skrev?

Jag vet att du vet att barnet inte började berätta om det här före hon var 23-25 månader ung.
Citera
2013-06-17, 03:09
Bannlyst
Citat:
Men visst satt de oskyldigt fängslade, att sitta i häkte är (anser de flesta) värre än att sitta i fängelse.

"Oskyldigt" vet du ju inte. Ändock satt de i häkte och inte i fängelse, även om jag förstår vad du menar.
Citera
2013-06-17, 03:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_

Anser du fortfarande att vittnesmålet från 1984 (enligt vilket Marianne Seppälä träffade Catrine åttonde juni för första gången på någon månad) är förenligt med vittnesmålet från 1988 (enligt vilket hon träffade Catrine 3/6, 4/6 och 8/6)?

Nu vill jag ha ett svar.

Har redan svarat: Inte som du lägger ut det. Jag behöver själv se uppgifterna, för att kunna göra en egen bedömning. Är överlag väldigt skeptisk till allt ni lägger fram och det av en god anledning. Och köper därför inte det rakt av.
Citera
2013-06-17, 03:13
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
"Oskyldigt" vet du ju inte. Ändock satt de i häkte och inte i fängelse, även om jag förstår vad du menar.

Fortfarande så är det inte huruvida just dom här två satt i vedbon eller i vedhuset.

Läs mitt inlägg igen så ser du det.

Sen är det fortfarande oftast värre att sitta häktad så ni får inga pluspoäng genom att påtala att det var där de satt och inte på anstalt.

Och jo, oskyldigt. Man är antingen skyldig eller oskyldig, inte mittemellan eller halvskyldig.

Att du inte vill betrakta dom som det är en annan sak.
Senast redigerad av Claude-M 2013-06-17 kl. 03:16.
Citera
2013-06-17, 03:16
Bannlyst
Citat:
Jag vet att du vet att barnet inte började berätta om det här före hon var 23-25 månader ung.

Nej, jag har det inte i skallen. Jag tror på möjligheten att hon kunnat återge något av sina tidigare upplevelser. Jag dissar inte det, bara för att någon hävdar att det är "omöjligt".
Citera
2013-06-17, 03:20
Bannlyst
Citat:
Fortfarande så är det inte huruvida just dom här två satt i vedbon eller i vedhuset.

Läs mitt inlägg igen så ser du det.

Sen är det fortfarande oftast värre att sitta häktad så ni får inga pluspoäng genom att påtala att det var där de satt och inte på anstalt.

Och jo, oskyldigt. Man är antingen skyldig eller oskyldig, inte mittemellan eller halvskyldig.

Att du inte vill betrakta dom som det är en annan sak.

Nej, men jag syftade ändå på läkarna.

Japp, har inte påstått något annat heller: man är antingen skyldig eller oskyldig och i detta fall tror jag på det förstnämnda. Ja, som du vet.
Citera
2013-06-17, 03:22
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Har redan svarat: Inte som du lägger ut det. Jag behöver själv se uppgifterna, för att kunna göra en egen bedömning. Är överlag väldigt skeptisk till allt ni lägger fram och det av en god anledning. Och köper därför inte det rakt av.
Du kan inte erkänna att du haft fel om det så ligger framför näsan på dig.

Jag baserar mina uppgifter på Marianne Seppäläs uppgifter, vilka finns att läsa i polisens förundersökningsmaterial. Det är inget jag hittar på.
Citera
2013-06-17, 03:24
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Nej, jag har det inte i skallen. Jag tror på möjligheten att hon kunnat återge något av sina tidigare upplevelser. Jag dissar inte det, bara för att någon hävdar att det är "omöjligt".

Du tror på möjligheten? Fast inget pekar på att den möjligheten är möjlig?

Inget pekar på att ett barn i den åldern så långt efteråt kan minnas, varför och vad får dig då att tro på motsatsen?

Du låter ju som de som fortfarande tror att jorden är platt.

De säger säkert som du gör, vem vet vad framtidens forskare kommer fram till?

Allt säger att solen går upp i morgon men du säger att det inte kan uteslutas att den stannar nere.

Det är på den nivån det är anser jag.
Citera
2013-06-17, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Du kan inte erkänna att du haft fel om det så ligger framför näsan på dig.

Jag baserar mina uppgifter på Marianne Seppäläs uppgifter, vilka finns att läsa i polisens förundersökningsmaterial. Det är inget jag hittar på.

Men, vad är det du vill ha ut av detta? Att hon begått mened? Betyder det att hon begått mened?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in