Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackministern
Nej det var Kerstin Korti som ville att polisen skulle skriva ett intyg om fingeravtrycken på säckarna. Då fick hon det svaret...
Polisen gick ut med att det fanns en matchning mot en av dom sju eller åtta testade. Inte läkarnas eller Solnajannes DNA men någon annans profil stämde in... varför tycker ni på forumet inte att det är intressant?
Det diskuteras sida upp och ner om saker som inte spelar roll alls som i vilken ordning likdelarna lades i säckarna men ingenting om vems dna som stämde... säger en del om forumet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11254304.ab
Alla som är intresserade av detta fall inser att den DNA-träff du pratar om är superviktig. Men jag har ingen chans i helvetet att få tag i info från polisen, och jag vet ingen annan som kan påverka, luska heller. Kort sagt: jag känner inte till någon med inflytande i denna fråga. Det är en sak att tycka en fråga är intressant, en helt annan sak att göra något nyttigt med den. Eftersom du tycker att vi andra är passiva undrar jag: vad tänker du själv göra med infon om DNA-träffen?
Jag har förresten skrivit ymnigt/detaljerat om varför packningsordningen spelar roll (det har att göra med gärningsmannens psykologiska profil), som ett svar på en fråga från dig, och antingen läste du inte svaret eller så bryr du dig inte om vilket komplicerad relation gärningsmannen kan ha till kroppsdelarna/säckarna. Om man hade undersökt kroppsdelarna/ordningen ordentligt, kanske man tex hade upptäckt att någon kroppsdel adderats efter de andra, och då har man en mycket speciell person att jaga,Nåväl, jag avser inte att frälsa någon med teorier som man väl måste vara en hängiven nörd för att gräva i, men jag tycker att du är orättvis i det stora hela. Denna tråd har bara blivit vettigare och vettigare sedan den startades, och de senaste veckorna har varit riktigt intressanta, med goda inlägg från bla echoesofglory, och själv har jag på sistone fått en del ny inspiration, mycket tack vare de senaste veckornas inlägg.