2012-12-23, 11:16
Medlem
Hanna Olsson kommer aldrig att be om ursäkt och det var tjänstefel av Rosén att inte fullfölja med åtal och rättegång mot Marianne Seppälä. Spökskrivaren bakom dagboken hade då kunnat förklara och be om ursäkt i en rättssal.
Citera
2012-12-23, 11:20
Medlem
Flashbackministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Har polisen verkligen gått ut med sån info? Det var väl snarare så att läkarnas advokat ringde polisen och frågade om vem som matchade, de svarade att "då skickar ni bara in en resningsansökan" eller liknande. Att läkarna inte fanns bland träffarna är väl det enda som är känt så vitt jag vet.

Nej det var Kerstin Korti som ville att polisen skulle skriva ett intyg om fingeravtrycken på säckarna. Då fick hon det svaret...

Polisen gick ut med att det fanns en matchning mot en av dom sju eller åtta testade. Inte läkarnas eller Solnajannes DNA men någon annans profil stämde in... varför tycker ni på forumet inte att det är intressant?

Det diskuteras sida upp och ner om saker som inte spelar roll alls som i vilken ordning likdelarna lades i säckarna men ingenting om vems dna som stämde... säger en del om forumet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11254304.ab
Senast redigerad av Flashbackministern 2012-12-23 kl. 11:30.
Citera
2012-12-23, 11:29
Medlem
Flashbackministerns avatar
Aftonbladet: Västerortspolisen har låtit DNA-testa sex personer i jakten på Catrine da Costas mördare.

Fem kan helt uteslutas. För den sjätte finns en mycket svag matchning, enligt uppgifter till TT.

Citera
2012-12-23, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag tycker att det är en skymf mot Catrine da Costas minne att Svea hovrätt stoppade DNA-testet av styckmördaren Gonerka. De tankar som jag tänkt om jag varit anhörig om ett sådant beslut vågar jag inte sätta på pränt. Det är en stor skandal att Catrine da Costas liv inte värderades mer än så. Jag vill också foga in att det finns fler spår än Gonerka som rättsväsendet struntade i att undersöka. Allt fokus låg på oss och speciellt efter att målet politiserats. Då upphörde sanningssökandet med ens.
http://www.nyhetsverket.se/nyhet/4249/Patrik-Nybergs-intervju-med-obducenten

Här tas Gonerka bla upp.

Mina sympatier har ni haft allt sedan Per Lindeberg lyfte bort filten 1999. Eller har jag missuppfattat något så att jag riktar dom fel på grund av Kojkojs referat/citatteknik?
Citera
2012-12-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodwinStrawman
Mina sympatier har ni haft allt sedan Per Lindeberg lyfte bort filten 1999. Eller har jag missuppfattat något så att jag riktar dom fel på grund av Kojkojs referat/citatteknik?

Hur menar du?
Citera
2012-12-23, 13:42
Medlem
Citat:
Hur menar du?

Ditt inlägg som jag citerade innehåll pronominat "oss" som såg ut att referera till TH och TA, och sättet du framställde det på gjorde att jag trodde att du var en av "oss".
Citera
2012-12-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodwinStrawman
Ditt inlägg som jag citerade innehåll pronominat "oss" som såg ut att referera till TH och TA, och sättet du framställde det på gjorde att jag trodde att du var en av "oss".

Jag är väl trögfattad men jag förstår fortfaande inte.
Med oss syftar väl TH på honom och TA.
Någon annan tolkning är vl svår att göra.
Citera
2012-12-23, 14:03
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Jag är väl trögfattad men jag förstår fortfaande inte.
Med oss syftar väl TH på honom och TA.
Någon annan tolkning är vl svår att göra.

Det framgår inte helt klart att det var ett citat ur intervjun som du skrev i ditt inlägg, det kunde tolkas som att DU var antingen TA eller TH.
Citera
2012-12-23, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Det framgår inte helt klart att det var ett citat ur intervjun som du skrev i ditt inlägg, det kunde tolkas som att DU var antingen TA eller TH.

Ok. Då är jag med. Ser nu att jag glömt markera citatet.
Citera
2012-12-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Hanna Olsson kommer aldrig att be om ursäkt och det var tjänstefel av Rosén att inte fullfölja med åtal och rättegång mot Marianne Seppälä. Spökskrivaren bakom dagboken hade då kunnat förklara och be om ursäkt i en rättssal.
Fast dagboken försvann väl under resans gång, det var väl därför de inte kunde styrka mened?
Citera
2012-12-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackministern
Nej det var Kerstin Korti som ville att polisen skulle skriva ett intyg om fingeravtrycken på säckarna. Då fick hon det svaret...

Polisen gick ut med att det fanns en matchning mot en av dom sju eller åtta testade. Inte läkarnas eller Solnajannes DNA men någon annans profil stämde in... varför tycker ni på forumet inte att det är intressant?

Det diskuteras sida upp och ner om saker som inte spelar roll alls som i vilken ordning likdelarna lades i säckarna men ingenting om vems dna som stämde... säger en del om forumet.

Alla som är intresserade av detta fall inser att den DNA-träff du pratar om är superviktig. Men jag har ingen chans i helvetet att få tag i info från polisen, och jag vet ingen annan som kan påverka, luska heller. Kort sagt: jag känner inte till någon med inflytande i denna fråga. Det är en sak att tycka en fråga är intressant, en helt annan sak att göra något nyttigt med den. Eftersom du tycker att vi andra är passiva undrar jag: vad tänker du själv göra med infon om DNA-träffen?

Jag har förresten skrivit ymnigt/detaljerat om varför packningsordningen spelar roll (det har att göra med gärningsmannens psykologiska profil), som ett svar på en fråga från dig, och antingen läste du inte svaret eller så bryr du dig inte om vilket komplicerad relation gärningsmannen kan ha till kroppsdelarna/säckarna. Om man hade undersökt kroppsdelarna/ordningen ordentligt, kanske man tex hade upptäckt att någon kroppsdel adderats efter de andra, och då har man en mycket speciell person att jaga,Nåväl, jag avser inte att frälsa någon med teorier som man väl måste vara en hängiven nörd för att gräva i, men jag tycker att du är orättvis i det stora hela. Denna tråd har bara blivit vettigare och vettigare sedan den startades, och de senaste veckorna har varit riktigt intressanta, med goda inlägg från bla echoesofglory, och själv har jag på sistone fått en del ny inspiration, mycket tack vare de senaste veckornas inlägg.
Senast redigerad av Eremona 2012-12-23 kl. 22:34.
Citera
2012-12-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Var ser du skötseldatum? Det är väl gravrättstiden som går ut i december?

Jag uttryckte mig slarvigt. Gravrättstiden menade jag Någon har hur som helst pröjsat för SG:s grav sedan han dog till nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in