Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1 [IMG]https://static.flashback.org/img/buttons-new/lastpage.gif[/IMG]
Det är ju inte över en natt som man börjar inse att de religiösa skrifterna
stämmer. Det tar ju lite tid och tålamod. Sen vad det är för skrift man väljer
och anser stämma är personligt. Vissa anser att de inte stämmer andra gör det.
Själv anser jag att de stämmer, men jag kan ha fel såklart, men min
övertygelse övervinner mitt tvivel, därför anser jag att de stämmer.
Du har alltså flera hundra olika läror eller urkunder, väljer en och bestämmer dig för att den, utifrån din tradition/kulture eller att du hänvisats via påtryckning som du med säkerhet är omedveten om, till din skriftkälla utifrån att den "skulle vara säker" .
Har du inte varit troende elelr följt religiösa regler, är det annat.. då kan man vara nyfiken och vilja veta vad som finns där uti källorna, men som du talar låter det som att du aldrig haft val.
"Det tar tid och tålamod.." , tid och tålamod är inget som borgar för att gud är eller existerar eller lever i hjärtat eller på okänd plats i kroppen el. hjärnan. Skulle gud finnas, skulle varenda människa bokstavligen följa orden i böckerna och inte ha tid för mycket annat, det skulle inte ens vara tal om sökanden.. utan vara helt absolut, då existens är absolut, det går aldrig att förneka ett berg eller havet, eller just så bestämt som de basala behoven, äter du inte så dör du långsamt, tror du inte så dör du aktiskt inte, läser du inte koran el. bibel eller inte ber till gud, så kommer allt vara som vanligt ändå - du VILL tro, du kanske MÅSTE, för du mister acceptansen och den status gudsbedjandet har ör den krets du vill tillhöra elelr få lov att ingå i - om du skulle uteslutas i gemenskapen, så skulle förmågor inte upphöra, fåglar kvittrar oavsett du tror, det är regisserad och inövad maktretorik du bjuder på, inget annat.. och så blir traditioner traditioner.
De olika kretsarna står i ständiga konflikter, jorden över, men istället för att ombesörja behov, ombesörjer ni "gud" vilket är infantilt och mentalt negligerande och du skyller på gud, ett slagträ samtidigt som ett mentalt vapen och skydd oc du vet att det kommer försvarare att höja dig där du går bet i att slippa anstränga dig för mycket, då det är gud osm är vägvisaren.. i boken full av poesi, som om jag skulle säga att de tio dikterna jag läser, de bekräftar MIG, så respektera mig.. det är ju inte ens ärligt.
Så länge gud är osynlig finns han inte! Enabrt en presumtiv måltavla att ha som TOMT HOT mot barn, för att kontrollera dem strategiskt mot andra, enligt egna löjliga mannualer.