2013-06-16, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManiDrama
Det hörde jag för några veckor sedan från en gammal vän till Berny som gärna sett henne död men jag tänkte att det nog bara var hittepå. När hon (Berny) sedan var snabb att svara att hon inte har det gjorde det mig lite misstänksam. Mycket annat skiter hon i att svara på, men just DEN frågan försöker hon snabbt bli av med.

Precis. Personligen tror jag att det ligger mycket sanning i detta rykte.
Citera
2013-06-16, 21:05
Medlem
Citat:
Det hörde jag för några veckor sedan från en gammal vän till Berny som gärna sett henne död men jag tänkte att det nog bara var hittepå. När hon (Berny) sedan var snabb att svara att hon inte har det gjorde det mig lite misstänksam. Mycket annat skiter hon i att svara på, men just DEN frågan försöker hon snabbt bli av med.

Jag förstår hur du tänker men det kan ju förstås bero på att någon faktiskt frågade henne i en kommentar till ett inlägg på hennes blogg.
Citera
2013-06-16, 21:18
Medlem
litendockas avatar
Citat:

Det här får mig att tro att det faktiskt kan vara Berny som undanhåller sanningen i det här fallet (och det kanske många här inne också skulle göra om vi var i en sådan sits).

Jag menar, även om Berny är känd för att umgås med folk som även de har problem med att skilja fakta från fiktion så verkar det här ändå som en märklig sak att starta ett helt ogrundat rykte om. Det är ju inte direkt svårt att ta reda på fakta.

Det enda Berny behöver göra för att motbevisa ryktet, och samtidigt ge personen som startade det en rejäl näsbränna, är ju faktiskt att visa upp ett provresultat. Sedan står personen där med byxorna nere och ser ut som en dålig lögnare.
Citera
2013-06-16, 21:27
Medlem
Men om hon nu skulle ha HIV så är det väl ändå hennes ensak? Den enda hon behöver dela den informationen med är sex-partners.

Sorry, men någonstans måste väl gränsen gå? Om jag hade HIV och rykten om det spreds på internet så skulle jag också blåljuga utan något som helst dåligt samvete.
Citera
2013-06-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Men om hon nu skulle ha HIV så är det väl ändå hennes ensak? Den enda hon behöver dela den informationen med är sex-partners.

...precis som hon håller hennes diagnoser (fysiska som psykiska) som sin ensak genom sina bloggar och böcker?
Citera
2013-06-16, 21:52
Medlem
donaukinds avatar
Citat:

Sorry, men någonstans måste väl gränsen gå? Om jag hade HIV och rykten om det spreds på internet så skulle jag också blåljuga utan något som helst dåligt samvete.
Men hon skryter ju med alla andra diagnoser hon har, vad finns inte att tjäna på att skrika ut att man har HIV? Eller tja, då kanske ingen vill knulla med henne längre, eller så är det helt plötsligt allvar.
Citera
2013-06-16, 21:54
Medlem
Nej nej, jag vet, hon har alltid fläkt ut allting. Jag tänker bara att om Berny Pålsson till sist fått en diagnos hon vill hålla för sig själv så kan man väl knappast kräva provresultat. Jag vet inte, men om det är något av hennes beteenden som faktiskt kan ursäktas så är det väl just att förneka att hon skulle ha HIV (för allmänheten).
Citera
2013-06-16, 22:20
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Nej nej, jag vet, hon har alltid fläkt ut allting. Jag tänker bara att om Berny Pålsson till sist fått en diagnos hon vill hålla för sig själv så kan man väl knappast kräva provresultat. Jag vet inte, men om det är något av hennes beteenden som faktiskt kan ursäktas så är det väl just att förneka att hon skulle ha HIV (för allmänheten).

Vill bara understryka att varken jag eller någon annan i tråden har krävt eller ens uppmanat Berny att visa upp några provresultat.

Jag påpekade bara att det vore ett väldigt snabbt och effektivt sätt att motbevisa HIV-ryktet om hon skulle vilja göra det. Just därför vore det också otroligt dumt av någon att sprida ett sådant rykte om någon annan om det inte var sant.
Citera
2013-06-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Vill bara understryka att varken jag eller någon annan i tråden har krävt eller ens uppmanat Berny att visa upp några provresultat.

Jag påpekade bara att det vore ett väldigt snabbt och effektivt sätt att motbevisa HIV-ryktet om hon skulle vilja göra det. Just därför vore det också otroligt dumt av någon att sprida ett sådant rykte om någon annan om det inte var sant.
Det har du helt rätt i. Sorry.
Citera
2013-06-16, 23:05
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Det har du helt rätt i. Sorry.

Ingen fara.

Förstår att det kanske lät som att jag ville se hennes provsvar men jag håller med dig om att det är Bernys ensak om hon vill offentliggöra dem. Däremot tror jag att det skulle underlätta för henne om hon gjorde det för att få slut på ryktena.
Citera
2013-06-17, 00:59
Medlem
litendockas avatar
Apropå RedRumors, hur går det med det där projektet egentligen? Har de hittat några modeller? Hemsidan har ju sett lika... Hmm... "snygg" ut den senaste veckan.

Jag har inte fått detta bekräftat än men Berny ska redan ha börjat bete sig konstigt. Hon ska tydligen ha sparkat en modell (oklart vem) p.g.a att hon "läckte information" (mycket oklart vilken, för det har ju inte hänt något?).

Alltså... Paranoid much? Jag tycker synd om modellerna som måste stå ut med Berny.
(Som sagt, detta är inte bekräftat men den sparkade modellen kanske kliver fram?)
Citera
2013-06-17, 02:09
Medlem
ZooHundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Apropå RedRumors, hur går det med det där projektet egentligen? Har de hittat några modeller? Hemsidan har ju sett lika... Hmm... "snygg" ut den senaste veckan.

Jag har inte fått detta bekräftat än men Berny ska redan ha börjat bete sig konstigt. Hon ska tydligen ha sparkat en modell (oklart vem) p.g.a att hon "läckte information" (mycket oklart vilken, för det har ju inte hänt något?).

Alltså... Paranoid much? Jag tycker synd om modellerna som måste stå ut med Berny.
(Som sagt, detta är inte bekräftat men den sparkade modellen kanske kliver fram?)

Jag kan bekräfta att Berny har sparkat en modell, men ingen har "läckt information", utan det existerar bara i hennes fantasi.

Om Berny vill driva en framgångsrik firma, är det bäst om hon skiljer på affärer och privatliv.

Jag skulle själv vilja veta vem modellerna är som jobbar för RR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in