Citat:
Ursprungligen postat av
Maxwell85
I hennes senaste blogginlägg verkar det dock som att någon lyckats nå fram. Syftar på detta:
"Någon sa att jag lever som Hemingway. Jag blev lite rädd av den kommentaren.
Det är inte sådant man vill höra."
Jag tänker spontant att allt detta festande och det "snabba liv" hon lever nu med fortsatt missbruk skulle kunna vara en reaktion på diagnosen. Hon kanske känner att det på ett sätt redan är "kört" och därför kan hon lika gärna köra på som hon alltid gjort. Vad spelar det för roll nu, liksom?
Jag tänker även på något hon nyligen skrev i sin blogg om att hon
aldrig någonsin vill skaffa barn. Hon har ju flera gånger tidigare sagt att hon verkligen
vill ha barn i framtiden men att hon tidigare aldrig har känt sig redo, varken känslomässigt eller ekonomiskt (det måste man faktiskt ge henne cred för, för det är inte många med hennes problematik som INTE blir unga mödrar).
Förutom när hon beskrev missfallet i
Känn pulsen slå och en kort period för några år sedan när hon och en av hennes otaliga flickvänner plötsligt skulle bli gravida efter att ha känt varandra i två månader eller något så har hon aldrig planerat att skaffa barn men ändå beskrivit en längtan efter att "någon gång" skaffa barn.
För dem som inte var med i början av den här tråden så ville de låta DIY-inseminera Bernys tjej med sperma från någon av deras killpolare så snart som möjligt men redan någon vecka senare hade det tagit slut (var någon förvånad?).
Skulle denna plötsliga change of heart kunna ha att göra med att hon fått reda på att hon bär på HIV-viruset? Numera kan man ju faktiskt ganska enkelt förhindra att ett barn blir smittat vid födseln men Berny kanske inte vill riskera att barnet förlorar sin mamma i förtid, speciellt då hon nu har distanserat sig såpass mycket från sin familj och sina närmaste släktingar?
Citat:
Ursprungligen postat av
whatifgodseesyou
hon kan ju ha fått det av någon torsk också? behöver ju inte vara en nål.
Ja, det var precis det jag försökte få fram i detta stycke:
Citat:
Ursprungligen postat av
litendocka
Berny var, såvitt jag vet, inte smittad medan hon var tillsammans med Amelia (även om risken självklart finns att hon kan ha blivit smittad någon gång under tiden de sålde sig för att finansiera sitt drogmissbruk).
Citat:
Ursprungligen postat av
DugDeepeer
Hon var ju tillsammans med Jhna för inte alltför länge sen, undrar om Jhna vet om smittan?
Jag har faktiskt tänkt tidigare att det är konstigt att hon inte blivit hiv-smittad, om det nu är sant är jag inte förvånad. Undrar om hon verkligen informerar sina sex-kontakter om smittan som hon är skyldig enligt lag?
Ni som först sa det här om att hon har hiv, hur pass säkra är ni? Känner ni berny personligen, har berny själv berättat om smittan? Har ni sett hennes mediciner? Jag ifrågasätter er inte på det sättet, jag vill bara veta, det går ju mkt rykten om berny... Så inte detta oxå är rykten bara.
Jag har hört detta från relativt säkra källor, dock inte Berny själv. Utan att outa mig själv kan jag bara säga att dessa personer känner Berny bättre än de flesta. Jag har inte sett medicinen i fråga, nej.
Sättet jag fick reda på det får mig dock att överväga två möjliga scenarion:
A) att Berny inte följer smittskyddslagen
eller
B) att hennes smitta var en av anledningarna till att hon gjorde slut med Jhna
EDIT: Och här hade man värsta eleganta teorierna på gång. Frågan är vem som ljuger? Berny själv eller personen som sprider detta rykte om henne?