2013-06-16, 17:52
Medlem
Maxwell85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Och på det så dricker hon fortfarande en hel del alkohol och har använt droger nyligen.

I hennes senaste blogginlägg verkar det dock som att någon lyckats nå fram. Syftar på detta:
"Någon sa att jag lever som Hemingway. Jag blev lite rädd av den kommentaren.
Det är inte sådant man vill höra."

och

"Energi har jag- men jag vet hur jag ska använda den utan att festa idag också.
Det är okej att stå på vila ibland. Allt måste inte hända nu nu nu hela tiden."

Undrar hur länge den insikten håller...
Citera
2013-06-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Hon fick det med all säkerhet under tiden hon var tillsammans med Nicklas. Om inte direkt från honom så från någon gemensam "bekant". Hon äter bromsmediciner mot sjukdomen sedan en tid tillbaka.

hon kan ju ha fått det av någon torsk också? behöver ju inte vara en nål.
Citera
2013-06-16, 18:05
Medlem
Hon var ju tillsammans med Jhna för inte alltför länge sen, undrar om Jhna vet om smittan?
Jag har faktiskt tänkt tidigare att det är konstigt att hon inte blivit hiv-smittad, om det nu är sant är jag inte förvånad. Undrar om hon verkligen informerar sina sex-kontakter om smittan som hon är skyldig enligt lag?
Ni som först sa det här om att hon har hiv, hur pass säkra är ni? Känner ni berny personligen, har berny själv berättat om smittan? Har ni sett hennes mediciner? Jag ifrågasätter er inte på det sättet, jag vill bara veta, det går ju mkt rykten om berny... Så inte detta oxå är rykten bara.
Citera
2013-06-16, 18:29
Medlem
Ano säger:
Stämmer det att du har både HepC och HIV?*
Svar:*Nej det stämmer inte. Jag har hepatit c, det stämmer. Det har jag haft sedan 2008/2009. HIV har jag inte. Jag har nyligen kollat det då jag var i Sthlm och polisen tog med mig till Södersjukhuset efter att jag hade varit frihetsberövad en vecka (hamnar man på den avdelningen efter det jag var med om gör dom rutinkoll på HIV). Jag har inte HIV.
Berny Pålsson
2013-06-16 | 17:47:42
Citera
2013-06-16, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Ano säger:
Svar:*Nej det stämmer inte. Jag har hepatit c, det stämmer. Det har jag haft sedan 2008/2009. HIV har jag inte. Jag har nyligen kollat det då jag var i Sthlm och polisen tog med mig till Södersjukhuset efter att jag hade varit frihetsberövad en vecka (hamnar man på den avdelningen efter det jag var med om gör dom rutinkoll på HIV). Jag har inte HIV.
Berny Pålsson
Detta verkar ju stämma, med tanke på att hon vid den tiden skrev till Jhna på facebook att hon suttit på avdelningen för våldtagna kvinnor.
Citera
2013-06-16, 18:39
Medlem
Kardnialvokals avatar
Kändes väl för "bra" för att vara sant. HIV är ändå relativt ovanligt bland sprutmissbrukare i Sverige. Hepatit däremot förvånar mig inte att hon har. Dock fattar jag inte hur fan hon kan sitta och kröka som hon gör och inte inleda en behandling för att läka ut levern.
Citera
2013-06-16, 18:59
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell85
I hennes senaste blogginlägg verkar det dock som att någon lyckats nå fram. Syftar på detta:
"Någon sa att jag lever som Hemingway. Jag blev lite rädd av den kommentaren.
Det är inte sådant man vill höra."

Jag tänker spontant att allt detta festande och det "snabba liv" hon lever nu med fortsatt missbruk skulle kunna vara en reaktion på diagnosen. Hon kanske känner att det på ett sätt redan är "kört" och därför kan hon lika gärna köra på som hon alltid gjort. Vad spelar det för roll nu, liksom?

Jag tänker även på något hon nyligen skrev i sin blogg om att hon aldrig någonsin vill skaffa barn. Hon har ju flera gånger tidigare sagt att hon verkligen vill ha barn i framtiden men att hon tidigare aldrig har känt sig redo, varken känslomässigt eller ekonomiskt (det måste man faktiskt ge henne cred för, för det är inte många med hennes problematik som INTE blir unga mödrar).

Förutom när hon beskrev missfallet i Känn pulsen slå och en kort period för några år sedan när hon och en av hennes otaliga flickvänner plötsligt skulle bli gravida efter att ha känt varandra i två månader eller något så har hon aldrig planerat att skaffa barn men ändå beskrivit en längtan efter att "någon gång" skaffa barn.

För dem som inte var med i början av den här tråden så ville de låta DIY-inseminera Bernys tjej med sperma från någon av deras killpolare så snart som möjligt men redan någon vecka senare hade det tagit slut (var någon förvånad?).

Skulle denna plötsliga change of heart kunna ha att göra med att hon fått reda på att hon bär på HIV-viruset? Numera kan man ju faktiskt ganska enkelt förhindra att ett barn blir smittat vid födseln men Berny kanske inte vill riskera att barnet förlorar sin mamma i förtid, speciellt då hon nu har distanserat sig såpass mycket från sin familj och sina närmaste släktingar?

Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
hon kan ju ha fått det av någon torsk också? behöver ju inte vara en nål.

Ja, det var precis det jag försökte få fram i detta stycke:

Citat:
Berny var, såvitt jag vet, inte smittad medan hon var tillsammans med Amelia (även om risken självklart finns att hon kan ha blivit smittad någon gång under tiden de sålde sig för att finansiera sitt drogmissbruk).

Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Hon var ju tillsammans med Jhna för inte alltför länge sen, undrar om Jhna vet om smittan?
Jag har faktiskt tänkt tidigare att det är konstigt att hon inte blivit hiv-smittad, om det nu är sant är jag inte förvånad. Undrar om hon verkligen informerar sina sex-kontakter om smittan som hon är skyldig enligt lag?
Ni som först sa det här om att hon har hiv, hur pass säkra är ni? Känner ni berny personligen, har berny själv berättat om smittan? Har ni sett hennes mediciner? Jag ifrågasätter er inte på det sättet, jag vill bara veta, det går ju mkt rykten om berny... Så inte detta oxå är rykten bara.

Jag har hört detta från relativt säkra källor, dock inte Berny själv. Utan att outa mig själv kan jag bara säga att dessa personer känner Berny bättre än de flesta. Jag har inte sett medicinen i fråga, nej.

Sättet jag fick reda på det får mig dock att överväga två möjliga scenarion:

A) att Berny inte följer smittskyddslagen
eller
B) att hennes smitta var en av anledningarna till att hon gjorde slut med Jhna

EDIT: Och här hade man värsta eleganta teorierna på gång. Frågan är vem som ljuger? Berny själv eller personen som sprider detta rykte om henne?
Senast redigerad av litendocka 2013-06-16 kl. 19:06.
Citera
2013-06-16, 19:03
Medlem
litendockas avatar
Hmm, intressant utveckling... Det är uppenbarligen en uppmärksamhetstörstig mytoman i farten. Men just den här gången är jag inte alls säker på att det är Berny.
Senast redigerad av litendocka 2013-06-16 kl. 19:04. Anledning: Stavfel.
Citera
2013-06-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZooHunden
Jag kan informera er, skvallertanter, om att Berny har HIV, och får mediciner mot det. Kul för Emma...

Det här skvallret borde ju Berny ta tillvara på. Hon kanske kan tjäna en slant på det, om hon skriver en bok a la Andreas Lundstedts "Mitt positiva liv". Tänk vilken glamorös skildring av droger, prostution och HIV det skulle kunna bli.
Citera
2013-06-16, 20:17
Medlem
Maxwell85s avatar
Citat:
Jag tänker spontant att allt detta festande och det "snabba liv" hon lever nu med fortsatt missbruk skulle kunna vara en reaktion på diagnosen. Hon kanske känner att det på ett sätt redan är "kört" och därför kan hon lika gärna köra på som hon alltid gjort. Vad spelar det för roll nu, liksom?

Jag tror du är inne på något här. Har liknande tankar. Jag ser det som att Berny, efter traumat hemlösheten och Nicklas död innebar, strävade efter att skapa sig ett så normalt och stillsamt liv som möjligt. Hon var borta från offentligheten länge, gick i terapi, skrev, och höll sig för sig själv. Vi var många som fick ett mer moget intryck av henne när hon till sist gjorde sig hörd igen. Men så träffade hon Jhna, och helt plötsligt föll hon tillbaka. Hon kopierade Jhnas kläd- och sminkstil, berättade om deras starka, "speciella" kärlek till varandra, stack från behandlingshemmet och tog återfall osv.

Jag tror det är för att hon liksom inte klarar av att ha ett lugnt liv. Hon får panik av tristessen. Det är väl egentligen förståeligt att det blir ett tomrum efter att ha levt ett sådant liv som Berny gjort. Att gå från att vara ung, vild, levande/ständigt påtänd, i händelsernas centrum osv, till att bli en städad och skötsam 30-åring iklädd jeans och en grå tröja.. Inte konstigt att hon regredierar till att bli en sexuellt provocerande 15-åring varje gång hon träffar någon självdestruktiv tjej som påminner henne (felaktigt såklart) om det glamourösa i det gränslösa liv hon lämnat bakom sig. Nu senast var det Emma Scandal som lockade fram det ur henne. Tjejer som hon, Jhna och Amelia är riktigt jävla bad news för Berny. Undrar om hon inser det själv.
Citera
2013-06-16, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Ano säger:
Berny Pålsson

Hmm...Min första tanke är: Självklart förnekar hon att hon har HIV. Vem skulle inte göra det? (även om det var sant, och nu menar jag offentligt, inte inför sig själv). Men samtidigt ska man komma ihåg att hennes förmåga att hålla sig till sanningen är allt annat än bra. HIV är ju en sådan stor omställning i livet och om det var jag som fick diagnosen, skulle jag bara dela det med mina närmaste och framtida partners.

Om hon har gjort ett test på ett sjukhus så kan det ju ha visat positivt (hennes leverne gör ju det väldigt sannolikt), och att hon sedan inte bekräftar det är ju vad man förväntar sig.

Jag tycker det finns saker som både talar för och emot att hon har det.
Senast redigerad av GenesisP 2013-06-16 kl. 21:10.
Citera
2013-06-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZooHunden
Jag kan informera er, skvallertanter, om att Berny har HIV, och får mediciner mot det. Kul för Emma...

Det hörde jag för några veckor sedan från en gammal vän till Berny som gärna sett henne död men jag tänkte att det nog bara var hittepå. När hon (Berny) sedan var snabb att svara att hon inte har det gjorde det mig lite misstänksam. Mycket annat skiter hon i att svara på, men just DEN frågan försöker hon snabbt bli av med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in