2013-06-16, 18:26
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Man blir ju inte förvånad när någonting som påstås vara fakta från media visar sig vara rena lögner, svensk media sysslar bara med att sprida lögner och propaganda istället för att faktiskt förmedla fakta till folket.

Ja nu är det väl själva fan!!Precis som om vi inte har nog med somaliska raketforskare i Sverige.Nu har imigrationsverket skickat ner en delegation till somalia för att ragga upp hågade äventyrare att få komma gratis till Sverige!!Där ökade SD till minst 30%!!!
Citera
2013-06-16, 18:51
Medlem
Skrämmande att media kommer undan med en sådan uppenbar vinkling/lögn, än värre att det accepteras. Kommer Sverige behöva ta in valobservatörer inför 2014 om sådant här är ok? Det går utför nu..
Citera
2013-06-16, 20:47
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Som vad? Zlatan, Pizza, Kebab och bilbränder?

Zlatte betalar inte skatt. Alla blattar gör svartaffärer. Bilbränderna kostar ofantliga summor.

När kommer plussiffrorna?

Det där inlägget är knappt värt ett svar, men avslutningen är ju bara för pinsam för att få glömmas. Plussiffrorna finns i OECD-rapporten. Missade du citatet i topic?
Citera
2013-06-16, 21:09
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Det där inlägget är knappt värt ett svar, men avslutningen är ju bara för pinsam för att få glömmas. Plussiffrorna finns i OECD-rapporten. Missade du citatet i topic?
Nej det är minussiffror till och med i OECD-rapporten (-0,37)trots att den tar sin utgångspunkt i en massa givna föreställningar som inte stämmer. Jag tror inte The Economist är styrd av SD. Invandringen kostar Sverige onödigt mycket pengar men är knappast det som avgör landets framtid vare sig den ökar eller stryps.
Citera
2013-06-16, 21:11
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feeder6
http://sanningskommissionen.se/
läs och lär!

Det enda rätta är att själv läsa hela rapporten och sen bilda sig en uppfattning.
Länken du hänvisar till har ett egenintresse i vad som visas, precis som vissa anser att övrig media har. Dvs man plockar russinen ur kakan.
Ska själv beta av OECD-rapporten.
Citera
2013-06-16, 21:49
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Du har rätt. Du är utdöd inom ett-två sekel.
Jag är inte en sunkig och själsligt död materialist som anser att livet tar slut och att ingenting spelar roll efter att min hjärna dött och mitt hjärta slutat slå. Om jag och mina kamrater segrar i vår kamp, så kommer jag att leva vidare för evig.

Det som krävs är att du och dina gelikar nedkämpas och förgörs tills siste man. Inte nödvändigtvis bokstavligt talat; bara era ondskefulla herrar måste fysiskt förgöras, men det tankesätt som de ondskefulla lorderna har förpestat de europeiska folkens sinne med måste förgöras och förintas, om de europeiska folken ska överleva. Om ni vinner så dör vi för alltid ut, och jorden kommer att bli en sunkig sophög, typ som Johannesburg, Mumbai, Rio de Janeiros förorter eller New Yorks sunkiga kriminella innerstadsområden.

Alla européer måste välja sida. Och det snart.
Citera
2013-06-16, 22:28
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Absolut.
Klart den inte blir mindre sann beroende på vem som ligger bakom den. Det är ett argumentationsfel kallat "guilty by association". 2+2 är 4 oavsett om en AFA-medlem eller en massmördare säger det. Samma princip gäller här.
Citera
2013-06-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Klart den inte blir mindre sann beroende på vem som ligger bakom den. Det är ett argumentationsfel kallat "guilty by association". 2+2 är 4 oavsett om en AFA-medlem eller en massmördare säger det. Samma princip gäller här.

Mindre sann kan det mycket väl vara, nu är jag förvisso för ointresserad för att läsa igenom hela OECD-rapporten och dra egna slutsatser utav det hela. Är dock inte det minsta sugen att läsa där det finns en uppenbar agenda, det är enkelt att "cherry pick" när det kommer till siffror, statistik och om det verkligen finns en korrelation mellan saker och ting som nämnts.

Om någon i denna tråd faktiskt är genuint intresserad så bör rapporten i sig betas igenom och därefter kan man bilda sig en åsikt gällande utförandet i sig och dess siffror. Det är minst sagt meningslöst att gå in på en obskyr sida med uppenbar agenda om man faktiskt vill bilda sig en korrekt uppfattning om rapporten i sig.
Citera
2013-06-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det enda rätta är att själv läsa hela rapporten och sen bilda sig en uppfattning.
Länken du hänvisar till har ett egenintresse i vad som visas, precis som vissa anser att övrig media har. Dvs man plockar russinen ur kakan.
Ska själv beta av OECD-rapporten.

Håller med till fullo.
Citera
2013-06-16, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Nej det är minussiffror till och med i OECD-rapporten (-0,37)trots att den tar sin utgångspunkt i en massa givna föreställningar som inte stämmer. Jag tror inte The Economist är styrd av SD. Invandringen kostar Sverige onödigt mycket pengar men är knappast det som avgör landets framtid vare sig den ökar eller stryps.
Famous last Words.
Invandringen kommer förvandla hela Västeuropa till ett miserabelt skitområde som påminner om Mellanöstern.
Citera
2013-06-16, 23:00
Medlem
dayms avatar
Citat:
Det är minst sagt meningslöst att gå in på en obskyr sida med uppenbar agenda om man faktiskt vill bilda sig en korrekt uppfattning om rapporten i sig.

Nu skulle jag inte kalla DN för obskyr men i övrigt håller jag med dig till hundra procent.
Citera
2013-06-16, 23:01
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Mindre sann kan det mycket väl vara, nu är jag förvisso för ointresserad för att läsa igenom hela OECD-rapporten och dra egna slutsatser utav det hela. Är dock inte det minsta sugen att läsa där det finns en uppenbar agenda, det är enkelt att "cherry pick" när det kommer till siffror, statistik och om det verkligen finns en korrelation mellan saker och ting som nämnts.

Om någon i denna tråd faktiskt är genuint intresserad så bör rapporten i sig betas igenom och därefter kan man bilda sig en åsikt gällande utförandet i sig och dess siffror. Det är minst sagt meningslöst att gå in på en obskyr sida med uppenbar agenda om man faktiskt vill bilda sig en korrekt uppfattning om rapporten i sig.
http://www.economist.com/news/finance-and-economics/21579482-new-study-shows-fiscal-impact-migration-broadly-neutral-boon-or
Du kan läsa denna artikel som är rätt lätt att ta sig igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in