2013-06-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feeder6
http://sanningskommissionen.se/
läs och lär!

Mycket bra initiativ!
Citera
2013-06-16, 16:22
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JapanKina
OECD har gjort en undersökning i 27 länder där man bland annat titta på Sverige.

Diskutera följande: Vad tycker ni om rapporten? Bör den ligga till grund för ökad invandring? Är den statistiskt korrekt?

Länk: http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/

http://www.oecd.org/els/mig/imo2013.htm

Jag tycker den här länken reder ut den fantastiska affären på ett föredömligt sätt.
Ja till tyska ingenjörer och nej till analfabeter ifrån MENA och Subsahara.

Läs, http://sanningskommissionen.se/

"Förvånad"
Citera
2013-06-16, 16:36
Medlem
dayms avatar
En betydande mängd personer verkar vara lite försiktigare än vanligt när det kommer till att lite blint på DNs repporter. Jag skulle bli mycket förvånad om någon använder argumentet att invandringen lönar sig genom att stödja sig på undersökningen från OECD då även den blint troende måste känna lukten av rutten hund.
Citera
2013-06-16, 17:09
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daym
En betydande mängd personer verkar vara lite försiktigare än vanligt när det kommer till att lite blint på DNs repporter. Jag skulle bli mycket förvånad om någon använder argumentet att invandringen lönar sig genom att stödja sig på undersökningen från OECD då även den blint troende måste känna lukten av rutten hund.

Inte den mest lögnaktige arab skulle våga sig på en sådan gigantisk lögn, men DN?

Vafan ska man säga, gruppdynamiken når nya höjder på Peter Wododolorlarksis jävla hycklarredaktion?

Nu står de där, nerpissade och framstår som de idioter de är!
Citera
2013-06-16, 17:28
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Absolut.
Så du menar att om DN presenterar OECD-rapporten på ett lögnaktigt sätt så är den trovärdig men om man tittar på de delar som DN inte vill så är även själva OECD-rapporten lögnaktig? Försök också skriva mer än ett eller två ord om du vill bli tagen på allvar.
Citera
2013-06-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Så du menar att om DN presenterar OECD-rapporten på ett lögnaktigt sätt så är den trovärdig men om man tittar på de delar som DN inte vill så är även själva OECD-rapporten lögnaktig? Försök också skriva mer än ett eller två ord om du vill bli tagen på allvar.

Nej, jag föredrar dock att veta vem som är bakom sidan då sidan ifråga. Kollade inte in den innan, ville veta vad personerna bakom har för agenda först. Kollade dock in sidan nu och den fungerar inte ens.
Citera
2013-06-16, 17:39
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Nej, jag föredrar dock att veta vem som är bakom sidan då sidan ifråga. Kollade inte in den innan, ville veta vad personerna bakom har för agenda först. Kollade dock in sidan nu och den fungerar inte ens.
Varför läser du inte bara OECD-rapporten.
Citera
2013-06-16, 17:42
Bannlyst
Citat:

http://sanningskommissionen.se/

Fungerar utmärkt. De har tidigare utrett politiska och mediala felaktigheter i några andra frågor, bla. FRA lagen.
Citera
2013-06-16, 17:44
Bannlyst
Citat:

Den fungerer.
Kan det inte vara så enkelt att de som ligger bakom sidan helt enkelt vill upplysa om medias lögner på ett pedagogiskt vis? Ett mycket bra initiativ.
Citera
2013-06-16, 18:06
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
så du tittade inte ens? du ville bara veta vem som låg bakom.

all fakta på sidan är hämtad från rapporten så du kan dubbelkolla.

jag antar att agendan är att sprida fakta från rapporten istället för att ljuga som DN gjorde.

jag har dock en invändning till sanningskommissionen, det vore bra om man hänvisade till vilken sida i rapporten man har gjort sina utdrag, det blir då mycket lättare för "tvivlare" enligt ovan att kolla så att det stämmer.
Citera
2013-06-16, 18:12
Medlem
Citat:

Inget fel med att vara källkritiskt. Som svar på din fråga länkar SD till sajten från Facebook, så du kan nog lugnt utgå fram att det ligger personer med SD-sympatier bakom.

Vänligen,
SD-trollet
Citera
2013-06-16, 18:22
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Inget fel med att vara källkritiskt. Som svar på din fråga länkar SD till sajten från Facebook, så du kan nog lugnt utgå fram att det ligger personer med SD-sympatier bakom.

Vänligen,
SD-trollet
Nu är det själva OECD-rapporten som alltså betvivlas. Aldrig får ni vara glada. Champagne igår, säck och aska idag.
För övrigt länkar ju SD även till den klassiska hockeylåten "Nu tar vi dem" vilket med inverterad "antiSD-logik" måste betyda att tre kronor är ett smygrasistiskt jävla skitlag och Patrik Eriksson och Mika Zibanejad riktiga onkel toms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in