2013-06-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Nu skulle jag inte kalla DN för obskyr men i övrigt håller jag med dig till hundra procent.

Åh, gud, nu var du allt lustig!
Förvisso skjuter du dig själv i foten, då tycker du att Sanningskommissionshemsidan är idioti också.
Citera
2013-06-16, 23:16
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Åh, gud, nu var du allt lustig!
Förvisso skjuter du dig själv i foten, då tycker du att Sanningskommissionshemsidan är idioti också.

Nej, jag anser snarare att man ska gå direkt till källan och läsa den istället för att läsa någon annans tolkning av den och efter att ha läst igenom OECDs rapport så kan jag inte se några faktafel i sanningskommissionens påståenden medans DNs artikel snuddar på ren och skär lögn.
Citera
2013-06-16, 23:23
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Mindre sann kan det mycket väl vara, nu är jag förvisso för ointresserad för att läsa igenom hela OECD-rapporten och dra egna slutsatser utav det hela. Är dock inte det minsta sugen att läsa där det finns en uppenbar agenda, det är enkelt att "cherry pick" när det kommer till siffror, statistik och om det verkligen finns en korrelation mellan saker och ting som nämnts.

Om någon i denna tråd faktiskt är genuint intresserad så bör rapporten i sig betas igenom och därefter kan man bilda sig en åsikt gällande utförandet i sig och dess siffror. Det är minst sagt meningslöst att gå in på en obskyr sida med uppenbar agenda om man faktiskt vill bilda sig en korrekt uppfattning om rapporten i sig.
Sidan blir inte mindre sann beroende på vem som ligger bakom den. Däremot kan den bli mindre sann för att de saker som står där inte stämmer.

Jag råkar ha läst rapporten.

Det mest intressanta med rapporten är att den inte kan användas för att avgöra lönsamheten för dagens invandring. Det står tom i den. Så vill man diskutera dagens invandring är den biten meningslös att använda sig av. Däremot har rapporten även ett intressant kapitel om diskriminering som tyvärr kommit i skymundan.

Men sen har DN gett felaktigt bild av rapporten.
Senast redigerad av JackBlack 2013-06-16 kl. 23:30.
Citera
2013-06-17, 00:47
Medlem
Citat:
Mindre sann kan det mycket väl vara, nu är jag förvisso för ointresserad för att läsa igenom hela OECD-rapporten och dra egna slutsatser utav det hela.

Så vad gör du då i den här tråden om du inte är intresserad av rapporten? då får man förmoda att du antingen bara trollar eller så har du helt enkelt inte alla indianer i kanoten.

Du får väl skriva en egen rapport och hitta på att invandringen är lönsam eftersom du inte gillar resultatet av den riktiga.
Citera
2013-06-17, 07:18
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...
Mm. Fast jag tror att dom som röstar SD vet att arbetande invandrare [förväxla inte dessa med vilda flyktingar som inte kan skriva och läsa] bidrar till ett bra samhälle.

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vilda flyktingar? Var hittar du dom?
Tror förövrigt inte SD väljare är så bra på att skilja på invandrare överhuvudtaget.

Dom brukar benämnas som MENA. Sök lite på fb så kommer du hitta massor med trådar.

Typ andrahandssorteringen av människor som gud inte ville ha något att göra med.
Citera
2013-06-17, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Det där inlägget är knappt värt ett svar, men avslutningen är ju bara för pinsam för att få glömmas. Plussiffrorna finns i OECD-rapporten. Missade du citatet i topic?

Vart är plussiffrorna? Enligt rapporten gå vi back cirka 19 miljarder. Har du läst den ännu?
Citera
2013-06-17, 09:17
Bannlyst
Citat:
Mindre sann kan det mycket väl vara, nu är jag förvisso för ointresserad för att läsa igenom hela OECD-rapporten och dra egna slutsatser utav det hela. Är dock inte det minsta sugen att läsa där det finns en uppenbar agenda, det är enkelt att "cherry pick" när det kommer till siffror, statistik och om det verkligen finns en korrelation mellan saker och ting som nämnts.

Om någon i denna tråd faktiskt är genuint intresserad så bör rapporten i sig betas igenom och därefter kan man bilda sig en åsikt gällande utförandet i sig och dess siffror. Det är minst sagt meningslöst att gå in på en obskyr sida med uppenbar agenda om man faktiskt vill bilda sig en korrekt uppfattning om rapporten i sig.

Det var ju ljugmedia som cherry pickade sina siffror. Vi som lever i verkligheten har redan läst rapporten. Och förstått den.

Om du inte vill läsa rapporten, snälla sluta debattera den då, du har ingen aning om vad du pratar om. Period!
Citera
2013-06-17, 10:34
Medlem
TRRRRISTs avatar
Om det var så att blattar bidrar till samhället, hur kommer det sig att samhället håller på att kollapsa trots 3 miljoner gen-defekta fula jävla socialbidragstagande våldtäktsblattar i sverige?

http://www.di.se/artiklar/2013/6/17/esv-spar-karvare-tider-for-statens-finanser/

Ekonomistyrningsverket, ESV, bedömer att statens budgetsaldo visar ett underskott på 168 miljarder kronor 2013
Citera
2013-06-17, 11:34
Medlem
Hertig-Af-Wermas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
Om det var så att blattar bidrar till samhället, hur kommer det sig att samhället håller på att kollapsa trots 3 miljoner gen-defekta fula jävla socialbidragstagande våldtäktsblattar i sverige?

http://www.di.se/artiklar/2013/6/17/esv-spar-karvare-tider-for-statens-finanser/

Ekonomistyrningsverket, ESV, bedömer att statens budgetsaldo visar ett underskott på 168 miljarder kronor 2013

1. Det bor inte 3 miljoner "blattar" i Sverige.
2. Samhället håller inte på att kollapsa.
3. 169 miljarder är 0.04 % av Sveriges BNP (som ligger på dryga 3700 miljarder).
Citera
2013-06-17, 11:42
Medlem
Erk Swedes avatar
[QUOTE
Citat:
Ursprungligen postat av Hertig-Af-Werma
1. Det bor inte 3 miljoner "blattar" i Sverige.
ännu värre om det bara är under miljonen som räknas som blattar av de ca 1.5 miljoner invandrare vi har.
Citat:
2. Samhället håller inte på att kollapsa.
Tja vad beror de tdå på att skola sjukvård o infrastruktur förfaller?
samtidigt som vi ha rrekordhög arbetslöshet och enorm kriminalitet?
Citat:
3. 169 miljarder är 0.04 % av Sveriges BNP (som ligger på dryga 3700 miljarder).
Den siffran är för låg och beräknad på genomsnitt inom unionen.
väldigt många siffror är skattade "positivt" av någon anledning.
men värst är att asen som lägger fram rapporten i media dessutom mörkar stora delar av rapporten och avsiktligt vilseleder svenska folket..
Citera
2013-06-17, 11:45
Medlem
När det gäller OECD:s rapport om relativ fattigdom så dömer Ullenhag idag ut OECD:s mätmetoder.
http://www.dn.se/debatt/klyftorna-i-sverige-har-inte-okat-under-dagens-regering/

Är det seriöst av en minister att ena dagen vantolka OECD:s mätningar för egna politiska syften för att några dagar senare misskreditera dem när det gäller en fråga som han inte håller med om?
Citera
2013-06-17, 12:46
Medlem
JapanKinas avatar
Du menar att du inte såg den 89-sidor långa tråden jag startade?

https://www.flashback.org/t2161537
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in