2013-06-15, 18:18
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Tyskland VM2010.

22 år gammal i sitt första riktiga VM där han spelar kontinuerligt och är stjärnan i laget. En dålig match på de 3 senaste åren i landslaget som någon kan komma på. Det anser inte jag är dåligt iallafall.

Edit: Dubbelpost..
Citera
2013-06-15, 18:23
Medlem
mustams avatar
Ni som säger messi sög 2010 såg ni matcherna? Av det jag såg var han bra, skapade chanser osv. Han var absolut inte dålig i mitt tyckte. Men såklart i många ögon räknas bara mål.
Citera
2013-06-15, 18:24
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Maradona har inte vunnit allt.

Men han var överlägsen Messi i huvudspelet

Vafan, såg bara sammandraget som länkades här från nattens match, givetvis är Guatemala ett brödgäng jämfört med typ Luxemburg eller Azerbajdzjan, men det kvittar vad motståndet är, ett sånt klipp säger allt i sig självt, väljer man att kritisera Messi efter det förstår man ingenting.
Citera
2013-06-15, 18:36
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillie
Messi får lite väl mycket beröm..

Messi trampas med Uruguay och Brasilien

Ronaldo trampas med England, Spanien, Frankrike, Italien, Holland och Tyskland.

Jag gillar Messi, verkligen, men jag är inte blind som "Efter 2005 Barcelona medgångssupportrar"

VM10, jag såg inte Messi någonstans.
Under de två senaste säsongern så har han har gjort mål mot både Spanien och Tyskland. Lägg till några mål mot Colombia, en hattrick mot Brasilien och Schweiz samt två mot Uruguay så har han skrapat ihop ett bra facit enligt mig. Inte sant?
Citera
2013-06-15, 18:44
Medlem
Chrillies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Under de två senaste säsongern så har han har gjort mål mot både Spanien och Tyskland. Lägg till några mål mot Colombia, en hattrick mot Brasilien och Schweiz samt två mot Uruguay så har han skrapat ihop ett bra facit enligt mig. Inte sant?

Målen mot Spanien, Tyskland och Brasilien indeed är detta tre bra lag, det är också tre vänskapsmatcher som man knappast kan lägga alltför mycket vikt på.

Din favoritspelare gjorde 0 mål VM 2010, han vann ändå ballon dor samma år
Citera
2013-06-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Jo men mot "smålag" gör han mål, och ett och annat mot svårare motstånd. Men hittills så presterar han inte, med tanke på hans fulla förmåga, lika mycket i landslaget i de stora matcherna.

Argentina möter oftare lite sämre sydamerikanska lag medan Portugal möter relativt jämnare europeiska lag som håller väldigt hög klass.

Nu är du bara löjlig. Vilka är dessa jämnare lag? Cypern? Island? Norge? Tre lag som håller hög europeisk klass, i nivå med England och Tyskland va.

Eller du kanske tycker att Malta, Albanien och Ungern är tunga europeiska fotbollsnationer?

Cristiano Ronaldo i landslaget har gjort exakt o mål mot följande nationer:

Italien
England
Spanien
Tyskland
Brasilien
Frankrike

Länder som han däremot har gjort mål på inkluderar:

Saudi Arabien
Azerbaijan
Kazakstan
Estland
Letland
Armenien
Nord Korea
Luxenburg
Cypern
Panama

Det är alltså dessa länder du syftar på när du hävdar att Ronaldo möter bättre landslag än Messi?
Senast redigerad av Gincan 2013-06-15 kl. 19:50.
Citera
2013-06-15, 20:04
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Nu är du bara löjlig. Vilka är dessa jämnare lag? Cypern? Island? Norge? Tre lag som håller hög europeisk klass, i nivå med England och Tyskland va.

Eller du kanske tycker att Malta, Albanien och Ungern är tunga europeiska fotbollsnationer?

Cristiano Ronaldo i landslaget har gjort exakt o mål mot följande nationer:

Italien
England
Spanien
Tyskland
Brasilien
Frankrike

Länder som han däremot har gjort mål på inkluderar:

Saudi Arabien
Azerbaijan
Kazakstan
Estland
Letland
Armenien
Nord Korea
Luxenburg
Cypern
Panama

Det är alltså dessa länder du syftar på när du hävdar att Ronaldo möter bättre landslag än Messi?

Väldigt bra inlägg!
Citera
2013-06-15, 20:16
Medlem
NirvanAs avatar
Undrar när Messi tar Batistutas landslagsrekord, krävs 22mål till för att vara herre på täppan...Dock undrar jag hur många av målen som maradona och batistuta gjorde som gjordes i vänskapsmatcher?
Citera
2013-06-16, 02:42
Medlem
MentosFruitcores avatar
R4hu7 får nog hålla sig till Cr7-tråden i fortsättningen
Citera
2013-06-16, 11:29
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Det där stämmer dock inte in helt hundra. Givetvis är det lättare att göra mål mot lättare motstånd, det är inte särskilt svårt att räkna ut. Att han presterar sämre i större matcher håller jag heller inte med om. Kan du ge några exempel på sådana matcher där han har fallit bort i landslaget? Gärna matcher där han har spelat i 90min utan skadebekymmer.

Jag tror inte Argentina ligger på 3:e plats i världsrakningen för att man vinner mot "sämre lag".
Tja, i senaste VM så höll han inte särskilt hög klass.
Jag tror han var den tredje spelaren som tog flest skott under detta VM och ändå resulterade det i noll mål.
Han gjorde heller inget mål i Copa America 2011.

Det där du säger: Jag tror inte Argentina ligger på 3:e plats i världsrakningen för att man vinner mot "sämre lag"
Det håller jag med dig om, men det betyder ju inte att det är Messi som fört dem till 3:e plats precis. De har ju trots allt väldigt många världsklass-spelare i laget.
Senast redigerad av R4hu7 2013-06-16 kl. 11:32.
Citera
2013-06-16, 11:29
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
R4hu7 får nog hålla sig till Cr7-tråden i fortsättningen
Inte om jag diskuterar Messi, då hade jag ju bara hamnat i fel tråd
Citera
2013-06-16, 11:34
Medlem
mustams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Inte om jag diskuterar Messi, då hade jag ju bara hamnat i fel tråd
Han gjorde väl 4-5 assist. Kass va han inte även han inte gjorde mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in