2013-06-15, 12:57
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Bara för att man möter brödgäng som Guatemala och dunkar dit tre bollar så betyder inte det att man presterar i landslaget heller

Jo för att Guatemala är det enda laget som han har presterat mot
Citera
2013-06-15, 13:10
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Bara för att man möter brödgäng som Guatemala och dunkar dit tre bollar så betyder inte det att man presterar i landslaget heller

Har han gjort fler mål än självaste Maradona i landslaget så tyder ju det på att han gör nånting rätt eller vad tycker du?

Ronaldo har gjort 38 mål med Portugal på 101 matcher kontra Messi som har gjort 34 mål på 80 matcher. Av det så antar jag att du inte tycker Ronaldo är särskilt bra i landslaget?

Splitt har du koll på antal gjorda mål?
Citera
2013-06-15, 13:11
Medlem
NirvanAs avatar
Fast matchen inatt var inget vm-kval va? Bara träningsmatch?
Men fint att han satte några bollar iaf
Citera
2013-06-15, 13:28
Medlem
MentosFruitcores avatar
Han är tillbaka
Citera
2013-06-15, 14:56
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Har han gjort fler mål än självaste Maradona i landslaget så tyder ju det på att han gör nånting rätt eller vad tycker du?

Ronaldo har gjort 38 mål med Portugal på 101 matcher kontra Messi som har gjort 34 mål på 80 matcher. Av det så antar jag att du inte tycker Ronaldo är särskilt bra i landslaget?

Splitt har du koll på antal gjorda mål?
Jo men mot "smålag" gör han mål, och ett och annat mot svårare motstånd. Men hittills så presterar han inte, med tanke på hans fulla förmåga, lika mycket i landslaget i de stora matcherna.

Argentina möter oftare lite sämre sydamerikanska lag medan Portugal möter relativt jämnare europeiska lag som håller väldigt hög klass.
Citera
2013-06-15, 16:31
Medlem
mustams avatar
Citat:
Jo men mot "smålag" gör han mål, och ett och annat mot svårare motstånd. Men hittills så presterar han inte, med tanke på hans fulla förmåga, lika mycket i landslaget i de stora matcherna.

Argentina möter oftare lite sämre sydamerikanska lag medan Portugal möter relativt jämnare europeiska lag som håller väldigt hög klass.
Hade du sagt det för 2-3 år sedan hade jag kanske hållt med dig. Den som säger att han inte presterat på senare tid har ingen jävla koll. Stick till puertan på svenskafans forum, där passar du bättre bland alla andra pajaser.
Citera
2013-06-15, 16:51
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:

Det där stämmer dock inte in helt hundra. Givetvis är det lättare att göra mål mot lättare motstånd, det är inte särskilt svårt att räkna ut. Att han presterar sämre i större matcher håller jag heller inte med om. Kan du ge några exempel på sådana matcher där han har fallit bort i landslaget? Gärna matcher där han har spelat i 90min utan skadebekymmer.

Jag tror inte Argentina ligger på 3:e plats i världsrakningen för att man vinner mot "sämre lag".
Senast redigerad av OG-lover 2013-06-15 kl. 16:53.
Citera
2013-06-15, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Det där stämmer dock inte in helt hundra. Givetvis är det lättare att göra mål mot lättare motstånd, det är inte särskilt svårt att räkna ut. Att han presterar sämre i större matcher håller jag heller inte med om. Kan du ge några exempel på sådana matcher där han har fallit bort i landslaget? Gärna matcher där han har spelat i 90min utan skadebekymmer.

Jag tror inte Argentina ligger på 3:e plats i världsrakningen för att man vinner mot "sämre lag".

Tyskland VM2010.
Citera
2013-06-15, 17:52
Medlem
GoFuckADucks avatar
Det är väl egentligen bara huvudspelet som fattas för att Messi skall vara en 100% komplett spelare.

Har det funnits nån som har varit helt 100% och som vunnit allt förutom Maradona eller ?
Citera
2013-06-15, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Det är väl egentligen bara huvudspelet som fattas för att Messi skall vara en 100% komplett spelare.

Har det funnits nån som har varit helt 100% och som vunnit allt förutom Maradona eller ?

Maradona har inte vunnit allt.
Citera
2013-06-15, 18:14
Medlem
Chrillies avatar
Messi får lite väl mycket beröm..

Messi trampas med Uruguay och Brasilien

Ronaldo trampas med England, Spanien, Frankrike, Italien, Holland och Tyskland.

Jag gillar Messi, verkligen, men jag är inte blind som "Efter 2005 Barcelona medgångssupportrar"

VM10, jag såg inte Messi någonstans.
Senast redigerad av Chrillie 2013-06-15 kl. 18:21.
Citera
2013-06-15, 18:17
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Tyskland VM2010.

22 år gammal i sitt första riktiga VM där han spelar kontinuerligt och är stjärnan i laget. En dålig match på de 3 senaste åren i landslaget som någon kan komma på. Det anser inte jag är dåligt iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in