Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Statyer och vinna ligan behöver inte innebära att man är en bättre spelare, utan att man spelar i ett bättre lag, hade City vunnit innan Aguero och gänget kom? När hade Inter vunnit senast innan Zlatan kom dit?
Jag påstår att Messi och Ronaldo är mer kompletta spelare och är bättre än Maradona på nästan allt.
Men jag förstår er, Maradona har en stämpel som Gud, även om Messi 100 mål denna säsong skulle folk kalla Maradona bäst genom tiderna för att "så är det".
Precis som Gretzky knappast är den bästa hockey-spelaren i historien när man tittar på spelarna idag.
En spelare blir inte bättre bara för han blivit framröstad heller. När min generation vuxit till sig om 10-20 åroch det görs en ny omröstning kommer inte Maradona vinna, han kommer inte bli top 5. Det innebär inte att han blivit sämre, men det innebär inte heller att bara för att han vinner en omröstning idag att han är bättre än Ronaldo och Messi.
Visa några som sagt, några som kan fotboll, att CR är bäst genom tiderna, eller att CR är bättre än Maradona.
Sedan tar jag fram kompetent folk som säger saker om Maradona.
Återkommer med mer men inléder med ett skönt uttalande av Maradona
"- Cristiano Ronaldo kommer aldrig att nå Messis nivå. Lionel behöver inte Cristiano Ronaldos kraftfulla skott. Messi dribblar bara mot mål med bollen vid fötterna, säger Maradona till den argentinska tv-kanalen TVR enligt flera internationella medier."
"- Jag tycker inte om jämförelser men att jämföra Messi och mig är fint. Vi är båda två vänsterfotade, argentinare och briljanta. Jag kommer aldrig att säga någonting dåligt om Messi."