2013-06-16, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glockers
Det finns en människa i Boden som spårat ur sen ett tag tillbaks och mycket väl skulle kunna göra något sådant med tanke på hans drogproblem och umgängeskrets, han har dessutom en svart skåpbil (Renault Kangoo tror jag).
Denna människa åkte fast i samma veva som hennes försvinnande för drograttfylla och amfetamininnehav vid ICA Supermarket (som påsen kom från för övrigt) som ligger i bostadsområdet direkt nedanför berget där FP är.
Han bor på S*ö vägen som också ligger i området nedanför FP och är väl bekant med plattsen eftersom han har varit medlem i sportskytteklubben (Som tur är tappade han alla vapen när han nyss åkte fast) som har pistolbanan bara några hundra meter från FP.
Plåtverkstan där han utgått ifrån med deras tak och plåtjobb innan det skar sig med arbetskollegan pga sin "nya" livsstil ligger i Bodsvedjan mindre än 1 km bilväg från KJ:s lägenhet.
Han rimligtvis kännde/vet vem VB var eftersom han har dragning åt thaihållet (han hade en thailändska han misshandlade tidigare) och många med thaifruar handlar på VB:s mammas affär eftersom den inriktar sig på produkter för thaimatlagning.
VB ska enligt flera olika källor ha tagit emot pengar för vissa mer intima tjänster och jag ser denna Mik*e* K*r*sson som mycket trolig GM.
Hans umgänge är dessutom inte stans skarpaste knivar, tec J*akim "J*cke" F*rsell, skitisvenne (båda pundare) mfl.
MK:s moral är inte så hög, tex så skedde ett inbrott hos bekanta till MK för nu ca 2 år sedan där han var den enda som rimligtvis kunnat utföra på det sätt som det gjordes på men bevisningen räckte inte.

Låter jävligt intressant, hade det inte varit för blodfynden hade han nog legat högre upp på listan över misstänkta. Jävligt bra sammanfattning åsså
Citera
2013-06-16, 01:08
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Fråga: Är Karate familjen helt avförd nu?
Även hos polisen?
Jag undrar utifrån alla spekulationer som är och varit.

Den familjen kommer aldrig att avföras i folks minne. AN:s uttalanden avslöjade att VB hade ovänner av det djupare slaget. Det är det enda offentliga spår som kunde misstänka att VB:s försvinnande var ofrivilligt och hade fiender.
Citera
2013-06-16, 01:08
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
pickup'en är avfärdad.
dock inte en med orange färg

Nej, den hade mörk färg men en orange detalj på lacken.
Citera
2013-06-16, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Nej, den hade mörk färg men en orange detalj på lacken.

jo, men tänkte på den som syntes vid FP alldeles i början..
inte denna. missuppfattade
Citera
2013-06-16, 01:11
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Bilen vid det röda huset tillhör antagligen J*akim F*rsell **= oo (f*rssell? *=o)

Jag har funnit en Th*rese F*rsell *=e *=o

hennes address är:

Fl*ttiljvägen 4 C, BODEN *=o

Som är EXACT SAMMA address som KJ!!!

Och hon är facebook vänn med D*niel O*a *=a *=j som ochså J*akim F*rsell **= oo är facebook vänn med.

Så Th*rese F*rsell *=e *=o och J*akim F*rsell **= oo är sannolikt i familj.

Det finns bara 3 personer, förutom Th*rese och J*akim, med efternamnet F*rsell **= oo i Boden.

Th*rese F*rsell är desutom FB vänn med MB's familjemedlem T*bias B*rg *=o *=e och hanns fru V*ronica B*rg **= e e som har address i Lakaträsk !!!
Citera
2013-06-16, 01:15
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Th*rese F*rsell är desutom FB vänn med MB's familjemedlem T*bias B*rg *=o *=e och hanns fru V*ronica B*rg **= e e som har address i Lakaträsk !!!

Bra jobbat Theforeigner, plötsligt finns en koppling mellan dessa personer!
Citera
2013-06-16, 01:16
Bannlyst
Citat:

Ah men, får intrycket av att alla känner alla i Boden. Är det verkligen en så liten byhåla?
Citera
2013-06-16, 01:18
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Bilen vid det röda huset tillhör antagligen J*akim F*rsell **= oo (f*rssell? *=o)

Jag har funnit en Th*rese F*rsell *=e *=o

hennes address är:

Fl*ttiljvägen 4 C, BODEN *=o

Som är EXACT SAMMA address som KJ!!!

Och hon är facebook vänn med D*niel O*a *=a *=j som ochså J*akim F*rsell **= oo är facebook vänn med.

Så Th*rese F*rsell *=e *=o och J*akim F*rsell **= oo är sannolikt i familj.

Det finns bara 3 personer, förutom Th*rese och J*akim, med efternamnet F*rsell **= oo i Boden.

Det kopplingen (fetstilade) är värd att undersöka.

Men det går inte att dra några säkra slutsatser om släktskapet redan nu. Dom kan vara allt från syskon, kusiner, fd makar till släkt på långt håll eller inte släkt alls.

Här är länk till upplysning.se där man ser dom sex vuxna personerna (e)

Angående vänskap på Facebook: Boden är en stad med endast 27 000 invånare. Befinner man sig i åldersspannet 20-40 år är det ganska sannolikt att det finns några gemensamma Facebookvänner, utan att det sticker ut på som om detsamma vore fallet i t ex Stockholm.

Men visst, dom kan ju vara släkt. Det får undersökas.

Citat:

Vem är T*bias B*rg? Har för mig att MB:s Facebooksida är borttagen (eller minns jag fel?), så jag kan inte se där om det finns någon markering för släktskap.
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-06-16 kl. 01:22.
Citera
2013-06-16, 01:19
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:

Dags att tipsa Polisen!
Citera
2013-06-16, 01:19
Medlem
Citat:
Mycket intressant och mycket bra jobbat
Bara en fråga: vad skulle kopplingen vada till VB?
Jag vet att karatemannen varit misstänkt...men vet inte om han är det idag.

Ngn här i tråden berättade tidigt att det varit mycket konstig aktivitet i Lakaträsk dagarna då VB försvann. Finns här i tråden
Citera
2013-06-16, 01:20
Medlem
MB kommer från Lakaträsk ursprungligen

Och ngn nämnde i början av tråden att han hade en stuga där.
Men jag antar att polisen kollat upp det...eller?
Citera
2013-06-16, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
27 000 invånare. .

18000 enligt wiki, ändå fantastiskt lite folk. Det har vi i en vanlig förort till Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in