2013-06-16, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
http://i41.tinypic.com/2uyrk83.jpg Den har kommit dit idag, se tidigare inlägg.

Ring polisen, det kan lika gärna vara livsviktigt för utredningen!
Citera
2013-06-16, 00:31
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Det är nog inte den MK.

Det sades ju i första trådinlägget om denne MK att han är plåtslagare. Och det framgår ju även av Facebooksidan. Länk företag: http://www.ratsit.se/701002DQVL00001-Pl*tslgaren_I_B*den (a, o)

Där framgår adress, Sj*v*gen 1* (ö, ä, 6).

Ja du har nog rätt.
Citera
2013-06-16, 00:33
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Det är nog inte den MK.

Det sades ju i första trådinlägget om denne MK att han är plåtslagare. Och det framgår ju även av Facebooksidan. Länk företag: http://www.ratsit.se/701002DQVL00001-Pl*tslgaren_I_B*den (a, o)

Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Du har bara en stjärna i länk adressen, men anger (a,o) ?

Det är två stjärnor i länkadressen, del av länken:

-Pl*tslgaren_I_B*den
Citera
2013-06-16, 00:33
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Tack. Då var mitt hus fel. Jättebra, då vet vi vad det är för en byggnad.

Men polisen måste väl ha undersökt dessa byggnader då dessa ligger så nära fp?
Citera
2013-06-16, 00:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollrogg
Hur tänker du nu?

Tänker mig in i GM's ställe och hur jag själv skulle resonera om jag hade ett planerat mord på G och ville minimera risken att bindas till gärningen. Transport av offrets likdelar är näst själva mordet det mest riskabla momentet i processen. Kanske det mest riskabla.
Citera
Medlem
Chirpas avatar
Som jag skrivit någon gång innan så tycker jag det här mordet har ganska många likheter med det i Vollsjö för några år sedan.
Det finns också många olikheter, men likheterna är intressanta. Exempelvis ganska ung man med någon form av "mentalt" funktionshinder. Mord på en ung kvinna i ens närhet, en kvinna som man haft konflikter med under en tid. Relativt små mängder med bevis, men gott om indicier. Uppenbara frågetecken om GM har varit ensam i undanskaffandet av offret.

Min teori som jag tyvärr tror ligger ganska nära sanningen (inga spektakulära intriger, överraskande One Armed Man, Hungergames eller annat) är som följer.

VB går/åker hem till KJ för att umgås. Kanske för att plugga, kanske för någonting annat.
Innan 21 har någonting hänt och KJ har i vrede mördat henne med en kniv. Kanske i lägenheten, men kanske troligaste utomhus på en runda med bilen.
Den ev. festen i stugan samma kväll har han deltagit i och kvinnan som ska ha funnits på plats var inte VB. Han har förmodligen tagit sin bil dit och haft kroppen i bagaget. Efter festen stannar KJ kvar och styckar kroppen. Den förvaras sedan ett tag i närheten av stugan.

Efter en vecka eller två har han antagligen erkänt för en nära anhörig som i sin tur har hjälpt till att flytta kroppsdelarna till en plats där de skulle hittas (dåligt samvete för att flickan inte hittats) och samtidigt inte förknippas direkt med KJ. Det kan också vara så att i ett försök att få styckningen att se ut som någonting annat så har benen placerats på ett specifikt sätt.

Passar in på vad vi hört om hunden, "diagnos", motiv, statistik, möjligheter och omständigheter, blodspår i bil, märkligt beteende vid eftersök etc.
Kan kanske också förklara mobilens rörelser.
Den stora frågan är väl hur han lyckats flytta kroppen medan han förmodligen redan hade span på sig. Tvivlar i och för sig starkt på att polisen haft möjlighet att bevaka honom 24/7. Det kräver väldigt mycket (och dyra) resurser.

Min gissning är att det i FUP kommer finnas mycket material om mobilrörelser samt åtminstone en tids/plats-fråga som KJ inte kan redogöra för på ett trovärdigt sätt. Är också ganska säker på att en familjemedlem varit mycket misstänkt, men blivit avskriven i brist på tyngre bevis och avsaknad av erkännande. Är också ganska övertygad om att KJ kommer dömas mot sitt nekande, förmodligen till vård.

Det sorgligaste av allt är väl att VB´s familj förmodligen aldrig kommer få reda på vad som egentligen hände. Det här fallet (liksom det i Vollsjö) är bara så grymt tragiskt och sorgligt.
Citera
Medlem
Citat:
Det är nog inte den MK.

Sj*v*gen är väl företagets adress? Han bor väl knappast i verkstaden?
Citera
2013-06-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men polisen måste väl ha undersökt dessa byggnader då dessa ligger så nära fp?
Det kan vara möjligt! Skulle dock inte förvåna mig om de inte har undersökt byggnaden i fråga.
Citera
2013-06-16, 00:45
Medlem
Fråga: Är Karate familjen helt avförd nu?
Även hos polisen?
Jag undrar utifrån alla spekulationer som är och varit.
Citera
2013-06-16, 00:49
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Det är nog inte den MK.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Sj*v*gen är väl företagets adress? Han bor väl knappast i verkstaden?

Verkstaden ligger inte på Sj*v*gen. Jag har redan länkat till kartan för verkstaden:
Citat:
Plåtslagaren MK har sin verkstad i ett industriområde längs en av dom eventuella färdvägarna som man kan ta mellan Flott*ljv och Uggl*g: Google map.

Verkstadsadressen, Gj*tv 3 (u), framgår av Facebooksidan: https://www.facebook.com/mik*el.k*rlsson.96155 (a, a) (bild med företagets besöksadress samt postadress)

Observera att MK har enskild firma. Det är inte ovanligt att företagsadressen då är densamma som folkbokföringsadressen.

Här finns MK på samma adress som bolaget och med samma första sex siffror i organisationsnummer/personnummer: http://www.upplysning.se/person/data/?id=ee18d45f-b5e1-b20a-07f7-1afd17c1b4c6
Senast redigerad av Minutvisaren 2013-06-16 kl. 00:52.
Citera
2013-06-16, 01:01
Medlem
Theforeigners avatar
Bilen vid det röda huset tillhör antagligen J*akim F*rsell **= oo (f*rssell? *=o)

Jag har funnit en Th*rese F*rsell *=e *=o

hennes address är:

Fl*ttiljvägen 4 C, BODEN *=o

Som är EXACT SAMMA address som KJ!!!

Och hon är facebook vänn med D*niel O*a *=a *=j som ochså J*akim F*rsell **= oo är facebook vänn med.

Så Th*rese F*rsell *=e *=o och J*akim F*rsell **= oo är sannolikt i familj.

Det finns bara 3 personer, förutom Th*rese och J*akim, med efternamnet F*rsell **= oo i Boden.
Citera
2013-06-16, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Bilen vid det röda huset tillhör antagligen J*akim F*rsell **= oo (f*rssell? *=o)

Jag har funnit en Th*rese F*rsell *=e *=o

hennes address är:

Fl*ttiljvägen 4 C, BODEN *=o

Som är EXACT SAMMA address som KJ!!!

Och hon är facebook vänn med D*niel O*a *=a *=j som ochså J*akim F*rsell **= oo är facebook vänn med.

Så Th*rese F*rsell *=e *=o och J*akim F*rsell **= oo är sannolikt i familj.

Det finns bara 3 personer, förutom Th*rese och J*akim, med efternamnet F*rsell **= oo i Boden.
Nästan för bra för att vara sant ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in