2013-06-06, 19:19
  #13225
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PicCoLini30
Nu får bli något nytt spel, kanske ska ta prova "Grim Dawn de såg ut som Diablo2
Grim Dawn är ju inte färdigt ännu. Medan du väntar kan du testa Titan Quest (79:- hos webhallen). En riktigt bra Diablo-klon. I vissa fall bättre än Diablo 2. Dock inget pvp, bara co-op.
Trevlig community som släppt en unofficial patch eftersom utgivaren gått i konkurs. Patchen rättar till de flesta fel så allt funkar utan problem nu.
mer info och patchen hittar du här:http://www.titanquest.net/tq-forum/forum.php
Citera
2013-06-07, 10:47
  #13226
Medlem
Nemesis1s avatar
Går Diablo 2: Gold att spela utan att man har DVD:n i datorn??

Går Diablo 2: Gold att installera på flera datorer och spela över LAN med bara en DVD??

Går Diablo 2: Gold att spela över internet med Tunngle (Hamachi-likt virtuellt nätverk) genom att välja LAN och sen plötsligt hitta en massa människor från ens Tunngle-grupp trots att de bor i andra länder??
Citera
2013-06-07, 11:13
  #13227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PicCoLini30
En fråga ställde mig, de finns ju inge Runewords i classic inte ens expetionella eller Elite unika saker. Hur fan klarar man sig i Hell då? de måste vara bedrövligt svårt, springa runt med normal unika saker.

De om hittar bra rare items vill säga, men hitta Elite items i det är väl lika med noll??? Någon som spelat classic på högre levels som kan berätta hur upplägget är? dessutom är väl stashen pytte liten, och ingen cub heller väl?


Det hela handlar väl om att man måste fixa sig ett balanserat gear.

Det första att ta i akt är resistens. Har du inte 75 i allt på hell är du mer eller mindre körd.
Att veta hur man ska sätta talents för olika karaktärer.
Där finns även rätt bra unika vapen som ger tex 5+ skill till Hammer. Vilket kan vara dealbreaker.
Sojs är väldigt uppskattade/viktiga då det är den enda universala skill ringen.

Ja helt enkelt så måste man använda sig av mer beräkningar för att få en balanserad karaktär.
Citera
2013-06-07, 16:01
  #13228
Medlem
Har fått ihop runor till Last Wish men vet inte vad jag ska sätta dem i... Ger ett Phase Blade för lite damage eller räcker de 60-70% crushing blow man får? Kommer ett starkare vapen att vara för långsamt mot Über Mephisto med Salvation istället för Fanatiscm på?

Vapnet bestämmer väl hastigheten även när man smite:ar?
Citera
2013-06-11, 21:57
  #13229
Medlem
Någon som lirar softcore ladder lod? drog igång för några dagar sedan och hållar på att köra solo och levla min necro hell (91 so far), sjukt trött att köra i botgames. Bottarna har plockat vex rune och andariels från mig hittils. Någon som vill köra lite traditionella exp games nu, om ni behöver items får ni
__________________
Senast redigerad av Fredricco 2013-06-11 kl. 22:02.
Citera
2013-06-15, 11:06
  #13230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredricco
Någon som lirar softcore ladder lod? drog igång för några dagar sedan och hållar på att köra solo och levla min necro hell (91 so far), sjukt trött att köra i botgames. Bottarna har plockat vex rune och andariels från mig hittils. Någon som vill köra lite traditionella exp games nu, om ni behöver items får ni

Visst vore det kul att levla upp en char till 99 för första gången, men jag vet det sjutton om det är värt tiden? Du kan väl göra mig sällskap på Über Tristram runs istället jag plockar ungefär 4 torches per kväll men det blir lite tråkigt. Det finns väl lite exp att hämta där.
Citera
2013-06-15, 12:53
  #13231
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PicCoLini30
En fråga ställde mig, de finns ju inge Runewords i classic inte ens expetionella eller Elite unika saker. Hur fan klarar man sig i Hell då? de måste vara bedrövligt svårt, springa runt med normal unika saker.

De om hittar bra rare items vill säga, men hitta Elite items i det är väl lika med noll??? Någon som spelat classic på högre levels som kan berätta hur upplägget är? dessutom är väl stashen pytte liten, och ingen cub heller väl?

Vet inte hur intressant det är för tillfället för dig (eller nån annan). Men så här ser min classic hardcore barbarian ut i alla fall.

http://tinypic.com/r/2nqek3c/5

Långt ifrån bästa gearet man kan ha, men jag överlever utan problem i hell act 4.
Citera
2013-06-15, 18:38
  #13232
Medlem
annrfbs avatar
Är helt ny inom d2 och behöver hjälp.. har dödat Baal i nightmare med min frozen orb sorc. Eftersom det är min första char har jag väldigt dåligt gear. Är lvl 58.

Vet inte hur jag ska fortsätta nu, för hell är riktigt svårt med mitt gear. Ska jag farma baal i nightmare för gear (får man ens bra loot i nm?). Eller hur går man tillväga om man inte har något gear alls.

Funderar på att göra insight runan men har inte hittat 4 socket vapen än. Är insight bra?
Citera
2013-06-15, 22:15
  #13233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annrfb
Är helt ny inom d2 och behöver hjälp.. har dödat Baal i nightmare med min frozen orb sorc. Eftersom det är min första char har jag väldigt dåligt gear. Är lvl 58.

Vet inte hur jag ska fortsätta nu, för hell är riktigt svårt med mitt gear. Ska jag farma baal i nightmare för gear (får man ens bra loot i nm?). Eller hur går man tillväga om man inte har något gear alls.

Funderar på att göra insight runan men har inte hittat 4 socket vapen än. Är insight bra?
insight är jättebra för manakonsumerande gubbar såsom sorceress och necromancer, 4 sockat vapen är inte så svårt att hitta. Jag skulle rekommendera att mfa lite nm efter utrustning, eventuellt lvla i public games till 70. Kan om du vill hjälpa dig i hell! rekommenderar starkt att göra hellforge nm and hell för runor som du sedan kan byta mot items.
Citera
2013-06-16, 03:35
  #13234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annrfb
Är helt ny inom d2 och behöver hjälp.. har dödat Baal i nightmare med min frozen orb sorc. Eftersom det är min första char har jag väldigt dåligt gear. Är lvl 58.

Vet inte hur jag ska fortsätta nu, för hell är riktigt svårt med mitt gear. Ska jag farma baal i nightmare för gear (får man ens bra loot i nm?). Eller hur går man tillväga om man inte har något gear alls.

Funderar på att göra insight runan men har inte hittat 4 socket vapen än. Är insight bra?

Först tycker jag du ska gå till act 2 (Nightmare) och köpa dig en mercenary (med offensive auras). Sen ska du levela upp honom och dig själv till 60 någonting. Försök hitta ett bra två-handat till honom (spear class då) så han kan hjälpa dig döda i hell och överleva ett par slag.

Eftersom du lirar sorc är det svårt att komma igenom Hell med alla immunes osv, så en merc är att föredra.
Citera
2013-06-16, 14:17
  #13235
Medlem
annrfbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredricco
insight är jättebra för manakonsumerande gubbar såsom sorceress och necromancer, 4 sockat vapen är inte så svårt att hitta. Jag skulle rekommendera att mfa lite nm efter utrustning, eventuellt lvla i public games till 70. Kan om du vill hjälpa dig i hell! rekommenderar starkt att göra hellforge nm and hell för runor som du sedan kan byta mot items.

Tack, skaffat insight nu. Skönt o slippa spamma mana pots iaf! Farmar diablo nm nu.. får ju lite set delar men har inte en aning om vad som är bra/värt något Sander's Riprap t ex, är det värt nåt?

Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Först tycker jag du ska gå till act 2 (Nightmare) och köpa dig en mercenary (med offensive auras). Sen ska du levela upp honom och dig själv till 60 någonting. Försök hitta ett bra två-handat till honom (spear class då) så han kan hjälpa dig döda i hell och överleva ett par slag.

Eftersom du lirar sorc är det svårt att komma igenom Hell med alla immunes osv, så en merc är att föredra.

Skaffade mig en mercenary men han dör hela tiden och det är ju inte gratis att återuppliva fanskapet..

edit; Jävla skitspel! Varenda guide man läser som ska vara för 'beginners' är värdelösa.. man behöver ju fan komma till hell för att kunna farma gearet dom säger man ska använda. Monarch shield med 4 sockets, jo det droppar i Pit i hell. GG
__________________
Senast redigerad av annrfb 2013-06-16 kl. 14:34.
Citera
2013-06-16, 14:48
  #13236
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playya
Det första att ta i akt är resistens. Har du inte 75 i allt på hell är du mer eller mindre körd.
Nej. Så länge du har >0 så kan du klara dig. Mer är givetvis bättre men inte nödvändigt.
Vet inte om necro behöver resist alls. Bara några i summon resist.
Du måste ha ett bra motmedel mot phys. resistenta. Barbarian, sorc, assasin och paladinen har inga problem men druiden måste ha ett vapen som gör elemental skada. Amazon beror på hur hon är byggd. Necron är den som får mest problem mot phys immuna. Bone spear och vissa golems funkar men har du nog med mana? Ibland måste man fly.
I SP är merc ett måste. Alla är bra men populärast är de från act 2 NM. Sämst är de från act 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in