2013-06-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annrfb
Tack, skaffat insight nu. Skönt o slippa spamma mana pots iaf! Farmar diablo nm nu.. får ju lite set delar men har inte en aning om vad som är bra/värt något Sander's Riprap t ex, är det värt nåt?

Nej

Citat:
Skaffade mig en mercenary men han dör hela tiden och det är ju inte gratis att återuppliva fanskapet..

Du lär sätta något med "Life Percent Stolen Per Hit" på honom, t.ex. Tal Rasha-Mask (billig, droppas nästan jämt) med 10%, plus ett vapen med hög skada (etheral elite poleram för insight och inte en voulge...) så att de där 10%:en blir mycket liv. Annars kommer han dö jämt. Resistance är också viktigt; med 75% tar han bara 25% av skadan, med 55% tar han 45%, dvs nästan dubbelt så mycket... Mercs har dessutom en inbyggd negativ bonus mot bossar, så de dör snabbare mot dem, men om du plockar allt som en boss droppar och identifierar det och säljer, får du nog ihop till en upplivning.

EDIT: Den populäraste act 2-merc:en är "defensive" på nightmare. Han har freeze-aura som saktar ned fienderna även om de är cold-immuna.

Citat:
edit; Jävla skitspel! Varenda guide man läser som ska vara för 'beginners' är värdelösa.. man behöver ju fan komma till hell för att kunna farma gearet dom säger man ska använda. Monarch shield med 4 sockets, jo det droppar i Pit i hell. GG

Det finns ett ställe i hell där man kan farma även om man är cold- eller fire-only: Mausoleum. Förutom champions finns där bara lightning resists. I hell har du möjlighet att hitta elite-vapen (t.ex. en polearm) och höga runor. Om du single-specar kan du dessutom teleportera till och döda Mephisto i hell på nolltid med static till 60% först. Han droppar nog 50 gånger bättre grejor än han gör i Nightmare.

EDIT: Eller satsa på nycklar. Gänget runt The Countess är oftast cold-immuna och hon är cold+fire-immun (men mercen kan ta henne), medan The Summoner dör hur fort som helst. Nihlatak brukar vara omgiven av cold-immunes, och ska du köra honom måste du ha en Nature's Peace-ring, annars kör han corpse explosion och hejdå. Är det fel sorts immuner på nåt ställe är det bara att skippa det och köra nästa game.
Senast redigerad av alef-noll 2013-06-16 kl. 16:35.
Citera
2013-06-16, 17:57
Medlem
annrfbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alef-noll
Nej

Du lär sätta något med "Life Percent Stolen Per Hit" på honom, t.ex. Tal Rasha-Mask (billig, droppas nästan jämt) med 10%, plus ett vapen med hög skada (etheral elite poleram för insight och inte en voulge...) så att de där 10%:en blir mycket liv. Annars kommer han dö jämt. Resistance är också viktigt; med 75% tar han bara 25% av skadan, med 55% tar han 45%, dvs nästan dubbelt så mycket... Mercs har dessutom en inbyggd negativ bonus mot bossar, så de dör snabbare mot dem, men om du plockar allt som en boss droppar och identifierar det och säljer, får du nog ihop till en upplivning.

EDIT: Den populäraste act 2-merc:en är "defensive" på nightmare. Han har freeze-aura som saktar ned fienderna även om de är cold-immuna.

Det finns ett ställe i hell där man kan farma även om man är cold- eller fire-only: Mausoleum. Förutom champions finns där bara lightning resists. I hell har du möjlighet att hitta elite-vapen (t.ex. en polearm) och höga runor. Om du single-specar kan du dessutom teleportera till och döda Mephisto i hell på nolltid med static till 60% först. Han droppar nog 50 gånger bättre grejor än han gör i Nightmare.

EDIT: Eller satsa på nycklar. Gänget runt The Countess är oftast cold-immuna och hon är cold+fire-immun (men mercen kan ta henne), medan The Summoner dör hur fort som helst. Nihlatak brukar vara omgiven av cold-immunes, och ska du köra honom måste du ha en Nature's Peace-ring, annars kör han corpse explosion och hejdå. Är det fel sorts immuner på nåt ställe är det bara att skippa det och köra nästa game.

Tack!

Har -60 resistance i hell därför jag har svårt att komma någon vart, men ska försöka Mausoleum iaf.
Citera
2013-06-16, 18:23
Medlem
Citat:
Tack!

Har -60 resistance i hell därför jag har svårt att komma någon vart, men ska försöka Mausoleum iaf.

De billigaste alternativen:

* Gör Anya quest på alla svårighetsgrader: +30 REZ.
* Handla en 3-sox Kite Shield i Normal Act 2 och stoppa Ral + Ort + Tal i den: +43 till +48 REZ. Runorna får du gratis från en quest i Act 5.
* Stoppa 3 perfekta diamanter i skölden istället: +57 REZ.
* Handla en 2-sox Breast Plate på samma ställe och stoppa Nef + Lum i den: +50 REZ.
* Försök att få tag på en Wizardspike: +75 REZ.
* Försök att få tag på Kira's Guardian: +50 till +70 REZ.

Toppa upp med Tal, Ral, Ort och/eller Thul i en 2-sox hjälm från Act 2.

http://classic.battle.net/diablo2exp/items/

Lycka till i helvetet

(Och glöm inte att respeca så att du får en riktigt kraftfull skill... med 33% poäng i cold, 33% i fire och 33% i lightning och utan Infinity har du stora problem.)
Senast redigerad av alef-noll 2013-06-16 kl. 18:35.
Citera
2013-06-17, 00:00
Medlem
EdgeofEndings avatar
Tjo!

Testade göra en summoner, jäklar va kul. Ha en sisådär 8 skelett som ger mig exp medan jag smuttar på en smoothie Och man slipper tänka på mana & hälsa (oftast)! Kanske inte en bra första karaktär, skulle väl inte lära sig nåt särskilt om spelet.

Men fråga: ska man skippa Bone & Posion helt? Lägger gärna nån poäng då och då på Bone Armor i alla fall Kom tänka på att det bästa vore väl att satsa en del på Curse, bl a Amplify & den med life leech?

Och är skelett eller golems bäst? Vill inte lägga poäng på både Skeleton & Golem Mastery Och hur ska man lägga upp sin arme, hur många av vilka (av en sort dvs)? Just nu har jag 5 Skeleton & 4 Skeleton Mage. Och hur ofta ska man lägga poäng på Mastery?

Och har ni möjligen nån länk till en sida med Horadric recept? Hade en bokmärkt för länge sen, men på en annan dator..
Citera
2013-06-17, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Tjo!

Testade göra en summoner, jäklar va kul. Ha en sisådär 8 skelett som ger mig exp medan jag smuttar på en smoothie Och man slipper tänka på mana & hälsa (oftast)! Kanske inte en bra första karaktär, skulle väl inte lära sig nåt särskilt om spelet.

Men fråga: ska man skippa Bone & Posion helt? Lägger gärna nån poäng då och då på Bone Armor i alla fall Kom tänka på att det bästa vore väl att satsa en del på Curse, bl a Amplify & den med life leech?

Och är skelett eller golems bäst? Vill inte lägga poäng på både Skeleton & Golem Mastery Och hur ska man lägga upp sin arme, hur många av vilka (av en sort dvs)? Just nu har jag 5 Skeleton & 4 Skeleton Mage. Och hur ofta ska man lägga poäng på Mastery?

Och har ni möjligen nån länk till en sida med Horadric recept? Hade en bokmärkt för länge sen, men på en annan dator..
det är inte speciellt bra att lägga mer än en poäng i curses, då de bara ökar duration och ytan, jag har en necro på lvl 92(snart 93) som jag mfar fritt med i hell. Jag maxade skeleton mastery samt raise skeleton, tog ett i clay, summon resist, raise skeleton mage ( får bara mer res med lvls), maxade dessutom bonespear samt bonewall (synergy till bonespear samt bone armor) för att kunna döda utöver mina skelett. Om man frågar får du gärna pma mig
Citera
2013-06-17, 00:10
Medlem
Citat:

1 poäng i Amplify Damage, 20 i Corpse Explosion och en Merc som dödar det första monstret, sen kan du rensa ett rum på 10 sekunder 5 sekunder om du stoppar mer i Amplify Damage så du bara behöver göra en enda.
Citera
2013-06-17, 00:12
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alef-noll
1 poäng i Amplify Damage, 20 i Corpse Explosion och en Merc som dödar det första monstret, sen kan du rensa ett rum på 10 sekunder 5 sekunder om du stoppar mer i Amplify Damage så du bara behöver göra en enda.

Jag är helt kär i Corpse Explosion, men tvingar mig själv att inte använda den på denna gubbe
Citera
2013-06-17, 00:27
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredricco
det är inte speciellt bra att lägga mer än en poäng i curses, då de bara ökar duration och ytan, jag har en necro på lvl 92(snart 93) som jag mfar fritt med i hell. Jag maxade skeleton mastery samt raise skeleton, tog ett i clay, summon resist, raise skeleton mage ( får bara mer res med lvls), maxade dessutom bonespear samt bonewall (synergy till bonespear samt bone armor) för att kunna döda utöver mina skelett. Om man frågar får du gärna pma mig

Men Raise Skeleton Mage ökar väl antalet precis som vanliga? Minns inte heller hur pass bra Bonespear är....
Citera
2013-06-17, 11:21
Medlem
PicCoLini30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Vet inte hur intressant det är för tillfället för dig (eller nån annan). Men så här ser min classic hardcore barbarian ut i alla fall.

http://tinypic.com/r/2nqek3c/5

Långt ifrån bästa gearet man kan ha, men jag överlever utan problem i hell act 4.

Intressant =)) tack för du tog tid att lägga upp den! Men du saknar inte Act5 något då? om du fick spela den utan runer fast större stash? samt alla nya föremål?

Jag älskar Act5 pgr musiken i town, och de finns många härliga quest och coola isgrottor .
Citera
2013-06-17, 11:47
Medlem
ShinAkumas avatar
Någon som kommer in på Europe? Går ganska segt vid 'Connecting to fastest server' och när jag försöker logga in blir jag genast disconnectad.
Citera
2013-06-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShinAkuma
Någon som kommer in på Europe? Går ganska segt vid 'Connecting to fastest server' och när jag försöker logga in blir jag genast disconnectad.

Skönt att höra att det inte bara är jag. Var rädd att jag hade blivit bannlyst för map hack eller nåt.
Citera
2013-06-17, 19:18
Medlem
Citat:
Kom tänka på att det bästa vore väl att satsa en del på Curse, bl a Amplify & den med life leech?

Har alltid tyckt att Skeletons är ganska värdelösa men har inte tänkt på att man kan använda Life Tap med dem. Det ger ju hela 50% LL så det kanske håller dem vid liv mycket längre. Skeleton Mages hjälper det förstås inte för, men de brukar å andra sidan inte bli slagna lika mycket. Lower Resist är väl bäst för dem, och med en Infinity och max-satsning på Mages kanske man kan bli oslagbar, för Lower Resist bryter väl t.o.m. immuniteter. Men man behöver nog några fler närkamps-vänner än Merc:en så Mage:arna får vara ifred, och har man redan lagt 20 poäng i Skeleton Mastery är det väl som du säger lika bra att skapa Skeletons då... de tjänar ju också på Skeleton Mastery.

Har blivit rushad av Necros i Hell jäkligt snabbt, och då har de bara haft det nödvändigaste i Summon-trädet, egentligen bara för försvar, och resten i Bone Spear för bossarna. Men det verkar inte särskilt roligt... ska man vara summoner är det lika bra att satsa på det ordentligt.

1 poäng i Clay Golem tror jag fungerar för att få ner hastigheten på bossarna. Jag tror att hastighetsminskningen sitter i ett tag, så direkt när den dör skapar man en ny. Och vips har du sparat 19 skill-poäng

http://classic.battle.net/diablo2exp/items/cube.shtml
Senast redigerad av alef-noll 2013-06-17 kl. 19:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in