2013-06-15, 16:15
Medlem
troubleices avatar
Nu har jag alldeles nyss varit förbi ödehuset där kroppsdelarna ska ha hittas.

Visst har det pratats om en mörk pickupbil? Det stod en sådan, äldre modell, med orange rand på lacken vid den röda risiga byggnaden just innan det gula huset...

För övrigt, väldigt korkat ställe att dumpa en kropp på. Väldigt nära stan. Bara någon minut från badet där vi var idag.
Senast redigerad av troubleice 2013-06-15 kl. 16:18.
Citera
2013-06-15, 16:16
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ursäkta dum fråga, en slaktboda, är det där man styckar djuret?
Vad gör man av resterna sedan som huvud, klövar etc? Vet någon det?

Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Jag skulle kanske ringt Tob*as B*rg....

Enskild firma: Behandling och bortskaffande av icke-farligt avfall

Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nu är jag inte med? Vem är det? Vadå?

Jag påpekade att om jag hade haft huvud, klövar etc så kanske jag hade vänt mig till den "lokale"
Tob*ias B*rg som har till yrke att bortskaffa icke-farligt avfall, såsom slaktrester.
Då får man det riktigt gjort och slipper omaket med att själv gräva ner klövarna och slipper dessutom att smutsa ner sin egen spade.
Senast redigerad av extremtlagom 2013-06-15 kl. 16:22.
Citera
2013-06-15, 16:18
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Att KJ inte har med det här att göra tror jag är uteslutet. Ingen vet säkert vad han faktiskt har sagt, allt rör sig kanske inte om KJ:s intresse för vapen och fortet, men att han på direkta frågor som rör honom själv eller medbrottsling(ar) svarar undvikande eller obegripligt. Att han fixat att knipa så här långt beror troligtvis på att han skyddar någon. Kanske skulle polisen ta in någon som man tror att KJ kan ha anförtrott sig till på förhör och informera Kibba om detta. Samt antyda att den personen nu har börjat prata .. Av KJ:s reaktioner kan förhörsledaren få en clue om hur landet ligger.

Jag säger.. Ta ett ordentligt snack med Herr M*gn*s You*hurt O**fss*n , han tycks dessutom vara bekant med Aya, om det nu är vad jag tror att det är.
Citera
2013-06-15, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av troubleice
Nu har jag alldeles nyss varit förbi ödehuset där kroppsdelarna ska ha hittas.

Visst har det pratats om en mörk pickupbil? Det stod en sådan, äldre modell, med orange rand på lacken vid den röda risiga byggnaden just innan det gula huset...

För övrigt, väldigt korkat ställe att dumpa en kropp på. Väldigt nära stan. Bara någon minut från badet där vi var idag.

Tog du regnumret?
Citera
2013-06-15, 16:21
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
om jag hade haft

Jag påpekade att om jag hade haft huvud, klövar etc så kanske jag hade vänt mig till den "lokale"
Tob*ias B*rg som har till yrke att bortskaffa icke-farligt avfall, såsom slaktrester.

Men vet du om han ingår i den omskrivna familjen B*rg?
Citera
2013-06-15, 16:22
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Del av den omskrivna B*rg-familjen?

Är han släkt med Mi*ael B*erg?
Citera
2013-06-15, 16:22
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Tog du regnumret?

NEJ FAN!! Det skulle jag ha gjort Men nu är vi påväg hem mot Luleå igen. Den stod där parkerad. Tom. Den röda byggnaden såg också rätt öde ut. Har polisen undersökt där?

Kan ingen bodenbo vara förbi där NU och kolla om bilen står kvar och regnummer!?
Senast redigerad av troubleice 2013-06-15 kl. 16:25.
Citera
2013-06-15, 16:24
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Hur som helst verkar det vara med den gruppen han har varit, det vore konstigt att efterlysa honom och spaden efter en vecka?
Jag tycker det verkar konstig att lägga ut det på Facebook, varför inte slå en signal.
Nästan som de ville sprida det, eller är jag omodern?
Citera
2013-06-15, 16:26
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Är han släkt med Mi*ael B*erg?

Det verkar finnas två T.B*erg i Boden. En på Ugglegatan och en på Lakaträsk...
Citera
2013-06-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ja, vad ska man tro. Jag tror texten skapats av Google translate från ett väldigt konstigt språk.

antingen det, thailändska?
Citera
2013-06-15, 16:28
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag tycker det verkar konstig att lägga ut det på Facebook, varför inte slå en signal.
Nästan som de ville sprida det, eller är jag omodern?

Eftersom klockan var 00.06 så kanske man inte ringer, fast nu kanske JAG är omodern?
Citera
2013-06-15, 16:32
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Därför att polisen har bekräftat att hon messade en annan än den misstänkte. Det var en manlig bekant, som dessutom har lämnat sin mobil till polisen. Det finns artikel i NSD om detta.

Just det! ANNAN. I tidningen stod det att hon sms:at någon under lördagen (kan betyda redan på förmiddagen), men att HAN inte upptäckt det förrän SENARE på kvällen.
När börjar sen kväll i Norrbotten?
Hur lång tid är under lördagen på samma ort?
Om hon skickat ett sms 18.40 är det ett annat och lika intressant som till mannen hon skickat till tidigare. Sms-kontakt hade KJ och VB vid 16.00, så det behöver ju inte blandas in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in