2013-06-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag kan inte riktigt släppa detta;

http://i.imgur.com/AryzpIV.png

Är det verkligen en slump att både KJ och en spade försvinner just mellan tiden för försvinnandet och fyndet? Detta inlägg gjordes 18/5 kl 00.06, vilket får mig att tro att han träffat Airsoft kompisarna den 17/5 (fre kväll). Vid det här laget måste KJ (med möjliga MGM) ha misstänkt att han hade span på sig och plötsligt fick han tillfälle att ränna ut i skogen (som jag antar man spelar i) utan att det verkade suspekt. Han drog ifrån dem med spaden och grävde ner tillhörigheter/händer.
Har man span på sig så kan man väl inte riskera att traska ner till en sjö, springa ut i skogen själv eller åka till någon container? Skulle verka mysko. Jag tror att han fick span på sig rätt tidigt och han/de visste det.

Om jag själv hade två händer/saker att göra mig av med skulle jag solklart springa så långt ut i skogen jag orkade och gräva ner dem. Sannolikheten att de hittas måste vara nästan noll. Bodens skogar verkar väääldigt stora. Fast det är ju bara jag.

Skulle detta vara sant så kan man ju avskriva just de Airsoftpolarna som gjorde inläggen.
Men jag är ganska övertygad att andra/annan MGM finns. Någon måste ha styckat, för jag tror inte att det var KJ. Han kanske bara fick uppgiften att göra sig av med vissa saker.

var det inte kring 16/17de som han var vid ödestugan och geochachade?
Citera
2013-06-15, 15:56
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursäkta dum fråga, en slaktboda, är det där man styckar djuret?
Vad gör man av resterna sedan som huvud, klövar etc? Vet någon det?

Jag skulle kanske ringt Tob*as B*rg....

Enskild firma: Behandling och bortskaffande av icke-farligt avfall
Senast redigerad av extremtlagom 2013-06-15 kl. 16:02.
Citera
2013-06-15, 15:57
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Jag håller med dig. Och jag tycker att folk negligerar den här själva biten med styckandet. Vi snackar faktiskt om en människa! Inte vem som helst kan göra det när man väl står där. Och återigen pratar jag inte anatomiskt.
Nån drog kan absolut vara inblandad.
Å vad jag önskar att de klarar upp detta fort för alla inblandade. De som felaktigt pekats ut blir rentvådda och de som gjort detta får sitt straff. Den dagen ska jag fira med....Popcorn

Ja det önskar jag också så VB:s familj kan få nån form av closure eller åtminstonde få svar på nånting och att de kan få begrava henne på ett värdigt och fint sätt.

Ja jag med, ska fira med tio påsar Popcorn :-)
Citera
2013-06-15, 16:00
Medlem
Var det inte ngn i den här tråden som sa att det varit ovanligt aktivitet i Lakaträsk?
Sedan försvann den här informationen med annat
Citera
2013-06-15, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom

I Lakaträsk
Citera
2013-06-15, 16:07
Medlem
Citat:

Nu är jag inte med? Vem är det? Vadå?
Citera
2013-06-15, 16:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Angående KJ och Asperger diagnos...OM han har det så borde han ha talat för länge sedan, speciellt om det är flera inblandade. Min långa erfarenhet av personer med AS är att de kan hålla tyst, förändra sanningen lite, men tillslut går inte det och då kommer sanningen fram. De kan helt enkelt inte hålla sig till en lögn en längre tid. Det är märkligt att inte KJ talat ut ngt, men så kanke inte diagnosen stämmer heller. Eller så är han oskyldig.

Att KJ inte har med det här att göra tror jag är uteslutet. Ingen vet säkert vad han faktiskt har sagt, allt rör sig kanske inte om KJ:s intresse för vapen och fortet, men att han på direkta frågor som rör honom själv eller medbrottsling(ar) svarar undvikande eller obegripligt. Att han fixat att knipa så här långt beror troligtvis på att han skyddar någon. Kanske skulle polisen ta in någon som man tror att KJ kan ha anförtrott sig till på förhör och informera Kibba om detta. Samt antyda att den personen nu har börjat prata .. Av KJ:s reaktioner kan förhörsledaren få en clue om hur landet ligger.
Citera
2013-06-15, 16:11
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tror inte att det har framkommit någonstans vem som fick smset. Och KJ är väl hennes ex? Jag tänker mest på det här att KJ inte "betett sig som en gärningsman". Vad betyder det? Att han var ovanligt hjälpsam mot polisen?

Han kan ha betett sig som en oskyldig människa, trots att de redan bestämt sig för att han är en GM.
Extremt dåligt ordval det där. Borde stått MISSTÄNKT.
Citera
2013-06-15, 16:11
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
var det inte kring 16/17de som han var vid ödestugan och geochachade?

Hur som helst verkar det vara med den gruppen han har varit, det vore konstigt att efterlysa honom och spaden efter en vecka?
Citera
2013-06-15, 16:13
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:

Del av den omskrivna B*rg-familjen?
Citera
2013-06-15, 16:13
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Är det den TB med den nya hagelbrakaren?
Citera
2013-06-15, 16:15
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Då borde väl polisen söka efter personer i närheten av KJ och inte VB eftersom det är KJ som är häktad.

MB kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in