Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Jag kommer för övrigt att ta lite "semester" från fallet ett tag framöver. Detta är jätteintressant, men jag känner att det tar för mycket tid i anspråk av livet i övrigt. Skriver detta bara för att ni ska veta att jag inte likviderats av någon random eller belagts med munkavle.
Har försökt skriva så gott jag kan om de pm jag fått på slutet. Ni får som vanligt själva bedömma vad som kan vara trovärdigt eller ej.
Ett tips: Får ni pm av någon så kopiera inte i deras formuleringar och text rakt av. Vissa skriver på ett speciellt sätt eller uttrycker sig så att det går att gissa vem personen bakom pm:ét är. Fråga alltid hur den som pm:ar vill att ni ska skriva. I bland finns det skäl till varför de inte skriver på forumet utan väljer att pm:a istället.
Och vad spelar det för roll om man kopierar rakt av om man frågar om det är okej att posta i tråden? Vad har det för betydelse i det här fallet? Om den som PM:ar ger sitt samtycke att posta har det väl ingen betydelse? Vill vederbörande att man skriver om texten får denne berätta det i så fall, vilket händer ibland.
Den som vill skydda sin anonymitet genom omskrivning måste ju påpeka det i så fall, sunt förnuft. Ges tillstånd att kopiera en text rakt av har ju gjort ett medvetet val, eller?
Och hur någon kan kopplas till en text är för mig obegripligt så länge inte namnet eller antydan nämns, snarare bör det vara innebörden som kan koppla någon, om det ens går?
Fattar inte vad du menar egentligen?