2013-06-15, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
En teori kan bli att KJ den 13/5 utsåg plats dit kvarlevorna skulle föras för att brännas, då han nu förstått att han hade span på sig. På festen den 14/5 (inlägg #28192) instrueras 'medhjälpare' vart kroppsdelarna ska flyttas för att brännas. Bilar som har observeras den 15/5 kan ha varit 'medhjälparna' som i sin tur rekognoscerat den av KJ utsedda platsen. Den 19/5 utför 'medhjälparna' förflyttningen av kroppsdelarna till FP 1 o 2.

Edit: troligtvis en dålig teori men den där festen den 14/5 i sommarstugan som KJ hade ville jag ha in i ett sammanhang.

Jag skrev runt 14/5 men är väl nästan +- 7 dgr på den siffran. :/
Tog den uppgiften från en som skrev 28/5 och sa att festen hade ägt rum ca 2v tidigare.

Ska ändra i min andra post så det blir lite mer tydligt.

Edit: Gick tydligen inte att ändra så gamla inlägg. Någon mod får ändra om dom känner det nödvändigt.
Senast redigerad av rulleiii 2013-06-15 kl. 00:51.
Citera
2013-06-15, 00:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag kommer för övrigt att ta lite "semester" från fallet ett tag framöver. Detta är jätteintressant, men jag känner att det tar för mycket tid i anspråk av livet i övrigt. Skriver detta bara för att ni ska veta att jag inte likviderats av någon random eller belagts med munkavle.

Har försökt skriva så gott jag kan om de pm jag fått på slutet. Ni får som vanligt själva bedömma vad som kan vara trovärdigt eller ej.

Ett tips: Får ni pm av någon så kopiera inte i deras formuleringar och text rakt av. Vissa skriver på ett speciellt sätt eller uttrycker sig så att det går att gissa vem personen bakom pm:ét är. Fråga alltid hur den som pm:ar vill att ni ska skriva. I bland finns det skäl till varför de inte skriver på forumet utan väljer att pm:a istället.

Och vad spelar det för roll om man kopierar rakt av om man frågar om det är okej att posta i tråden? Vad har det för betydelse i det här fallet? Om den som PM:ar ger sitt samtycke att posta har det väl ingen betydelse? Vill vederbörande att man skriver om texten får denne berätta det i så fall, vilket händer ibland.

Den som vill skydda sin anonymitet genom omskrivning måste ju påpeka det i så fall, sunt förnuft. Ges tillstånd att kopiera en text rakt av har ju gjort ett medvetet val, eller?

Och hur någon kan kopplas till en text är för mig obegripligt så länge inte namnet eller antydan nämns, snarare bör det vara innebörden som kan koppla någon, om det ens går?

Fattar inte vad du menar egentligen?
Citera
2013-06-15, 00:58
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag kommer för övrigt att ta lite "semester" från fallet ett tag framöver. Detta är jätteintressant, men jag känner att det tar för mycket tid i anspråk av livet i övrigt. Skriver detta bara för att ni ska veta att jag inte likviderats av någon random eller belagts med munkavle.

Har försökt skriva så gott jag kan om de pm jag fått på slutet. Ni får som vanligt själva bedömma vad som kan vara trovärdigt eller ej.

Ett tips: Får ni pm av någon så kopiera inte i deras formuleringar och text rakt av. Vissa skriver på ett speciellt sätt eller uttrycker sig så att det går att gissa vem personen bakom pm:ét är. Fråga alltid hur den som pm:ar vill att ni ska skriva. I bland finns det skäl till varför de inte skriver på forumet utan väljer att pm:a istället.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och vad spelar det för roll om man kopierar rakt av om man frågar om det är okej att posta i tråden? Vad har det för betydelse i det här fallet? Om den som PM:ar ger sitt samtycke att posta har det väl ingen betydelse? Vill vederbörande att man skriver om texten får denne berätta det i så fall, vilket händer ibland.

Den som vill skydda sin anonymitet genom omskrivning måste ju påpeka det i så fall, sunt förnuft. Ges tillstånd att kopiera en text rakt av har ju gjort ett medvetet val, eller?

Och hur någon kan kopplas till en text är för mig obegripligt så länge inte namnet eller antydan nämns, snarare bör det vara innebörden som kan koppla någon, om det ens går?

Fattar inte vad du menar egentligen?

Nu är inte jag highfive, men jag kan föreställa mig att en del som PM:ar kanske inte är så vana vid Flashback, eller av andra skäl har tänkt igenom genomslaget som kan bli när något publiceras här. Tycker att highfives:s råd lät både omtänksamt och klokt. Och genom att visa sådan omsorg i tråden kanske man också, i någon mån, ökar PM-viljan. Tvärtom: om någon av obetänksamhet skulle erfara att h*n sen gick att identifiera så kanske en sådan sak får personen att dra sig undan. De som har hängt länge på Flashback kan ju alltså försöka underlätta, så att det blir bra för alla parter.
Det är i vart fall mina reflektioner, när jag i andra trådar har tagit emot PM av viss karaktär.
Senast redigerad av Lodjuren 2013-06-15 kl. 01:00.
Citera
2013-06-15, 01:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Nu är inte jag highfive, men jag kan föreställa mig att en del som PM:ar kanske inte är så vana vid Flashback, eller av andra skäl har tänkt igenom genomslaget som kan bli när något publiceras här. Tycker att highfives:s råd lät både omtänksamt och klokt. Och genom att visa sådan omsorg i tråden kanske vi också, i någon mån, kan öka PM-viljan. Tvärtom: om någon av obetänksamhet skulle erfara att h*n sen gick att identifiera så kanske en sådan sak får personen att dra sig undan. De som har hängt länge på Flashback kan ju alltså försöka underlätta, så att det blir bra för alla parter.
Det är i vart fall mina reflektioner.

Självklart gör man ju allt för att skydda den som PM:ar om denne begär det, sunt förnuft. Men eftersom att man inte vet vem som döljer sig bakom ett nick så kan väl inte texten i sig avslöja vem det är, eller?

Var är mordplatsen, finns det en antydan om var den är?
Citera
2013-06-15, 01:27
Medlem
iakttagarens avatar
Har funderat på en sak några dagar men väntade på resultatet av omhäktningsförhandlingen.
Någon gång mellan 13-17/5 var ödehuset tomt - det är iofs bara hörsägen.
19/5 reagerade inte en numera omtalad hund, 20/5 reagerade den starkt.
På kvällen 20/5 hittades benen i huset.
Jag litar helt på hundar, dessutom låter infon om hunden trovärdig. Någon nämnde vind, möjligen kan benen ha legat i huset före 20/5 om det blåst stark SV vind.
Jag hoppas verkligen att polisen pratat både med hundägarna och SMHI.
KJ visste med stor sannolikhet att han hade span på sig dagarna före 20/5, hur kom benen till huset?
Jag har de senaste veckorna varit övertygad om att KJ är skyldig, men detta tyder på att han har en medbrottsling som måste stå honom mycket nära för att ställa upp på att flytta likdelar.
Jag pekar INTE ut bröderna, kan lika gärna vara en nära kompis.
Citera
2013-06-15, 01:38
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Självklart gör man ju allt för att skydda den som PM:ar om denne begär det, sunt förnuft. Men eftersom att man inte vet vem som döljer sig bakom ett nick så kan väl inte texten i sig avslöja vem det är, eller?

Var är mordplatsen, finns det en antydan om var den är?

Kanske känner någon igen sättet som personen skriver på?
Citera
2013-06-15, 01:49
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Bodengrabb la ut ett bete om en gul ICA-påse som VB skulle burit sina läroböcker i, så hittar man en gul ICA-påse med kallingar i. Fanns något av intresse i kassen så föreligger det nog undersökningssekretess på fyndet.
Ok, jag kan inte sånt här men jag tänker att eftersom de är öppna med blodspår i bil och kanske utanför lägenheten så kunde de väl lika gärna säga att de hittat hans dna i fillingarna om de hade gjort det. Men eftersom de inte sagt nåt så antar jag att de inte hittat hans dna där och att de då tillhör någon annan. Eller?
Citera
2013-06-15, 02:17
Medlem
Lagg sista varandra säkert att utom tvivel, GM får svårt sitt hålla tidpunktrer i fukus på en, utgå från 4 maj och tidigare mess och kontakt. Utgå sen för att GM och BO träffades, dock ej säkert i lght men det talar för det.

Jag är säker på rätt man och nu är lockad... Sätter emot en hundring, akrobaten kunde slänga en hundring på skit så varför skulle ja inte sätta på att det är den häktade.

Rätt GM är gripen och nu är det hur, varför erftrspelael, det tar tid utan utan Guantamo.. då visste vi det innan ens offter hittats. Bra NÄ, vi har lagar som reglerar och vi följer.
Citera
2013-06-15, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Lagg sista varandra säkert att utom tvivel, GM får svårt sitt hålla tidpunktrer i fukus på en, utgå från 4 maj och tidigare mess och kontakt. Utgå sen för att GM och BO träffades, dock ej säkert i lght men det talar för det.

Jag är säker på rätt man och nu är lockad... Sätter emot en hundring, akrobaten kunde slänga en hundring på skit så varför skulle ja inte sätta på att det är den häktade.

Rätt GM är gripen och nu är det hur, varför erftrspelael, det tar tid utan utan Guantamo.. då visste vi det innan ens offter hittats. Bra NÄ, vi har lagar som reglerar och vi följer.

Ja det var ju också en sammanfattning av utredningsläget så här långt Håller med om det mesta.. tror jag..
Citera
2013-06-15, 03:50
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
I aftonbladet 25/5 stod det;

"När Missing People hittade 20-åringa Vatchareeya Bangsuans kroppsdelar i en ödestuga var delarna placerade på ett sätt som av polisen uppfattas som rituellt.
Det uppger en poliskälla för Aftonbladet.
– Det är svårt att svara på varför, men gärningsmannen hade arrangerat platsen och lagt delarna på ett speciellt sätt"

OM detta stämmer.. Det kommer ju olika källor med olika uppgifter om benen. Men en poliskälla som ljuger? Kanske om han har vild fantasi.
Det fetstilade (som jag gjort) funderar jag på. "Arrangerat platsen". Var det mer saker runt som var arrangerade i så fall? Hittade de mer saker än benen? Kvistar, kors, rituella saker?..eller skulle det bli någon kremering? Alltså hela huset med henne i (var planen, men han hann inte). I Thailand kremerar de ju sina döda vad jag vet. Kanske långsökt, jag vet. Men kan han ha drabbats av typ Vad f-n har jag/vi gjort! Jag har migrän just nu och tänker inte helt klart. Kanske ser jag det med andra ögon imorgon.

Säg då att det inte är KJ som "arrangerat" det här, vad kan medhjälparen ha velat visa?
Citera
2013-06-15, 05:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
Imorrn kommer vi åka upp till mjösjöberget då kommer det dyka upp lite bilder

Kan du inte åka förbi stugan och lägenheten också och se om dessa fortfarande är avspärrade?
Citera
2013-06-15, 08:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja det var ju också en sammanfattning av utredningsläget så här långt Håller med om det mesta.. tror jag..

Ja, vad ska man tro. Jag tror texten skapats av Google translate från ett väldigt konstigt språk.

Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in